Smart Concept No. 1, czyli Smart już nie taki mały

Na targach IAA w Monachium możemy podziwiać przyszłość, jaka czeka markę Smart. Pokazany koncept zrywa z niewielkimi rozmiarami i staje się bardziej dojrzałym samochodem.

Smart Concept No. 1 fot. materiały prasowe
Smart Concept No. 1

Marka Smart zaczynała od produkcji 2,5-metrowej długości, dwuosobowego miejskiego samochodu, którego największą zaletą była właśnie długość, pozwalająca zaparkować prostopadle tam, gdzie inne auta parkowały równolegle do chodnika. Później przyszły kolejne generacje, które urosły o około 20 cm, były także – i nadal są – wersje czterodrzwiowe, które z oryginalnym Smartem dzieliły stylistykę i logo, a były już pełnoprawnymi autami segmentu B.

Dziś Smart produkuje już wyłącznie samochody z napędem elektrycznym, po tym jak w 2019 roku zapowiedziano rezygnację z silników spalinowych. W tym samym czasie Daimler odsprzedał 50 proc. udziałów w Smarcie chińskiemu gigantowi Geely, którego dobrze znamy także z postawienia na nogi szwedzkiego Volvo. Po tym długim wstępie zapraszamy państwa do obejrzenia, jak wygląda przyszłość Smarta, zaprezentowana w formie koncepcyjnego Smarta Concept No. 1.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Smart Concept No. 1 – ponad 4 metry

Smart Concept No. 1fot. materiały prasowe
Smart Concept No. 1

Nowy Smart będzie oczywiście nadal samochodem elektrycznym, bo dziś to już w zasadzie oczywistość. Koncepcyjny model zdradza, że Smart stanie się modnym dzisiaj SUV-em, a jego długość, sięgająca 4,29 metra, to o niemal 1,6 metra więcej niż w przypadku obecnego Smarta Fortwo i niemal 0,6 metra więcej niż mierzy czterodrzwiowy Forfour. Do tego przy szerokości 1,91 m i wysokości niemal 1,7 m nowy Smart zbliża się wymiarami do elektrycznego Mercedesa EQA, choć oba te modele będą różniły się w zasadzie wszystkim, włącznie z napędem, a platformę opracowaną przez Geely współdzielić będą prawdopodobnie z przyszłymi modelami Volvo.

Smart Concept No. 1fot. materiały prasowe
Smart Concept No. 1

Dodajmy, że przyszłe Smarty produkowane będą przez Geely, natomiast za projekt odpowiadać będzie Mercedes. I to widać już w przypadku modelu pokazanego na IAA Mobility w Monachium. Mamy tu bowiem stylistykę mocno nawiązującą do aut spod znaku gwiazdy – szczególnie z tyłu, gdzie kształt świateł jednoznacznie kojarzy się z Mercedesami.

REKLAMA

Nowy Smart będzie przy tym konstrukcją dwubryłową, w obecnej formie mieszczącą w środku cztery osoby, a docelowo prawdopodobnie pięć.

Smart Concept No. 1fot. materiały prasowe
Smart Concept No. 1

Smart Concept No. 1fot. materiały prasowe
Smart Concept No. 1

Kabina wersji produkcyjnej, która pojawi się w Europie w okolicach roku 2023, z pewnością zmieni się nieco do czasu premiery, niemniej możemy spodziewać się, że duży ekran w postaci 12,8-calowego tabletu czy minimalistyczny projekt deski rozdzielczej trafi do salonów.

Nie znamy jeszcze na tym etapie parametrów napędu, więc nie pozostaje nam nic innego, jak zaprosić was do obejrzenia galerii zdjęć. Dajcie znać w komentarzach, czy takiego Smarta chcielibyście w swoim garażu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA