[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Smart EQ forfour (Frankfurt 2019)

Smart zaprezentował na salonie samochodowym we Frankfurcie odświeżoną wersję elektrycznych modeli EQ ForTwo i EQ ForFour.

Smart EQ ForFour (Frankfurt 2019) Smart EQ ForFour (Frankfurt 2019)

Smart zerwał już na dobre ze spalinową przeszłością, stając się marką oferującą miejskie auta z napędem wyłącznie elektrycznym, o czym świadczy dopisek EQ. Teraz obie wersje – dwumiejscowa EQ ForTwo i czteromiejscowa EQ ForFour, przeszły solidny face lifting.

Odświeżony Smart EQ zyskał nieco stylistycznych akcentów inspirowanych koncepcyjnymi modelami Smart ForEase, pokazanymi rok temu na salonie samochodowym w Paryżu. Teraz, na salonie samochodowym we Frankfurcie, zobaczyć możemy efekty tych zmian.

Smart EQ – nadwozie i wnętrze

Patrząc od przodu, elektryczny Smart zmienił swój wygląd za sprawą sporych rozmiarów grilla. Po obu jego stronach znalazły się światła przeciwmgielne, a powyżej mamy reflektory, za dopłatą w wersji LED-owej.

Wrażenie większej szerokości samochodu dają rozciągnięte i umieszczone w skrajnych położeniach zderzaka przedniego pionowe wloty powietrza.

Z tyłu zmian jest nieco mniej, a najbardziej rzucającą się w oczy jest nowa forma wypełnienia świateł, z czterema rombowymi pętlami świetlnymi.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Smart EQ ForFour (Frankfurt 2019) Smart EQ ForFour (Frankfurt 2019)

Pokazana na targach we Frankfurcie wersja Edition One ma jeszcze wyraźnie zaznaczony dyfuzor, a raczej jego atrapę i eleganckie czarne dziesięcioszprychowe felgi z czerwoną obwódką dodającą małemu pojazdowi sportowego pazura.

W kabinie Smarta EQ znajduje się dokładnie to, czego można oczekiwać od tak lifestyle'owego samochodu, na jaki kreowany jest Smart. „Bąbelkowy” design deski rozdzielczej pasuje do charakteru auta.

Na środku umieszczony został nowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 8 cali. Jak obiecuje producent, system ma zapewniać płynną i bezproblemową interakcję ze smartfonem. Jest też podobno bardziej intuicyjny w obsłudze.

Projektantom udało się też wygospodarować nieco więcej miejsca na drobiazgi, co w tak niedużym wnętrzu jest na wagę złota. Całkiem spory schowek znalazł się przed dźwignią zmiany biegów. Producent zapewnia, że zmieści on współczesny, niemałych rozmiarów smartfon lub dwa kubki z kawą.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

Smart EQ ForFour (Frankfurt 2019) Smart EQ ForFour (Frankfurt 2019)

Smart EQ – silnik i napęd

Jeśli chodzi o układ napędowy, tu niestety zmian w zasadzie nie ma. Silnik generuje moc 82 koni mechanicznych i 160 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Zasila go litowo-jonowa bateria o pojemności 17,6 kWh, co jest dość skromnym wynikiem nawet jak na tej wielkości pojazd.

Nie znamy oficjalnych danych dotyczących osiągów odświeżonego Smarta EQ, ale też nie jest to samochód, który ma bić rekordy przyspieszeń czy prędkości. Wiemy natomiast, że zasięg, mierzony według cyklu NEDC, wynosi maksymalnie 159 kilometrów. Skromnie, choć zapewne do codziennej jazdy po mieście czy dojazdy z peryferii miasta do jego centrum wystarczy.

W kwestii ładowania akumulatora, opcjonalna ładowarka pokładowa o mocy 22 kW, z funkcją szybkiego ładowania, pozwoli uzupełnić zapas prądu od 10 do 80 proc. pojemności baterii w mniej niż 40 minut.

Z kolei wykorzystanie domowego gniazdka 230 V ma – według danych producenta – pozwolić na uzyskanie „średniego dziennego dystansu” w nieco ponad 3,5 godziny.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij