Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Śmiercionośny speed

Korek uliczny

Niekoniecznie tym spodziewanym przez projektodawców zmian, poniekąd słusznie uznających, że sama prędkość nie zabija, a czas zaoszczędzony dzięki nowym limitom to wartość nie do pogardzenia.

Według statystyk KG Policji, w rok po nowelizacji wzrosła liczba i wypadków drogowych, i zabitych w tychże wypadkach, i to po raz pierwszy od kilku lat. Potwierdza to rzut oka na oficjalne dane: 2007 rok - 49 536/5 583; 2008 - 49 054/5 437; 2009 - 44 196/4 572; 2010 - 38 832/3 907; w 2011 roku - 39 430/4 114 - zahamowanie tendencji spadkowej. Być może to tylko zbieg okoliczności; wypadkotwórczych uwarunkowań jest bez liku i są one zmienne. Faktem też jest, że "przypadkowe społeczeństwo" niekoniecznie tęskniło za ową nowelizacją.

ProfiAuto.pl w swojej ankiecie ustaliło, że nasi kierowcy za podstawowe dla bezpieczeństwa ruchu uznają przede wszystkim poprawę stanu dróg (63,5%) oraz lepsze szkolenie kierowców (17,5%); tylko 5,6% postulowało zwiększenie dopuszczalnej prędkości. Ekspert ProfiAuto.pl - Witold Rogowski - komentuje: "Zamiast koncentrować się na karaniu i zmienianiu limitów prędkości, ustawodawca powinien pomyśleć o poprawie zasad edukacji kierowców, np. wprowadzeniu obowiązkowych jazd po drogach ekspresowych i autostradach w czasie kursów jazdy".

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij