Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce rośnie

Polskie salony Toyoty opuściło już ponad 30 000 samochodów z napędem hybrydowym. Sprzedaż tego typu aut stale rośnie.

Zainteresowanie Polaków samochodami hybrydowymi gwałtownie rośnie. Toyota sprzedała od stycznia do listopada dokładnie 12 726 hybryd. To o 4 362 egzemplarze więcej niż w całym 2016 roku.

W listopadzie łączna sprzedaż aut hybrydowych Toyoty w Polsce przekroczyła poziom 30 tys. egzemplarzy, z czego ostatnie 10 tys. samochodów z tym rodzajem napędu opuściło salony w zaledwie dziewięć miesięcy. Obecnie 26 procent sprzedaży Toyoty w Polsce stanowią hybrydy.

W tym roku najpopularniejszym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota C-HR Hybrid – nowy crossover, który w styczniu zadebiutował w polskich salonach. W ciągu 11 miesięcy polscy kierowcy kupili 3 880 egzemplarzy. Dużym sukcesem okazała się także przedsprzedaż Toyoty C-HR – od września do grudnia kupiono 568 aut.

Toyota C-HR

Niewiele mniej niż hybrydowych crossoverów – 3 749 aut – wyjechało w tym roku z salonów Aurisów Hybrid. Model ten jest najczęściej spotykanym na polskich ulicach samochodem hybrydowym – od debiutu w 2010 roku Polacy kupili łącznie 12 790 egzemplarzy elektryczno-benzynowego Aurisa.

Trzecie miejsce zajął średniej wielkości SUV RAV4 Hybrid, dostępny z napędem na przednią oś oraz na cztery koła (E-Four). Od początku roku kupiono 2716 tych aut.

Oferta Toyoty obejmuje obecnie siedem modeli hybrydowych, należących do sześciu segmentów. Są to: miejski Yaris Hybrid, kompaktowy Auris Hybrid w wersji hatchback i TS Kombi, crossover Toyota C-HR Hybrid, średniej wielkości liftback Prius oraz ładowany z zewnętrznej sieci Prius Plug-in Hybrid, a także 7-miejscowy minivan Prius + i średniej wielkości SUV RAV4 Hybrid.

Toyota C-HR Toyota C-HR Hybrid

Napęd hybrydowy Toyoty to rozwiązanie, które ogranicza zużycie paliwa. Wystarczy energia odzyskiwana z hamowania oraz inteligentne zarządzanie pracą silnika benzynowego i elektrycznego, aby w warunkach miejskich poruszać się w trybie elektrycznym przez połowę czasu jazdy, a w przypadku Priusa nowej generacji – nawet przez 70 procent czasu jazdy. Co roku sprzedaż hybryd Toyoty rośnie co najmniej o kilkadziesiąt procent, a w 2016 roku aż o 119 procent w stosunku do 2015 roku.

W tym roku samochody hybrydowe obchodzą swoje 20-lecie. Toyota Prius – pierwszy seryjny model hybrydowy – zadebiutował pod koniec 1997 roku. Do dziś kierowcy na całym świecie kupili ponad 11 milionów hybryd Toyoty i Lexusa. Od kilku lat ich roczna sprzedaż przekracza milion egzemplarzy.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 35 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij