REKLAMA

Sprzedaż nowych aut w Europie spada, Golf zdetronizowany

W styczniu 2021 roku rejestracje nowych aut w Europie spadły do rekordowo niskiego poziomu. Ciekawostką jest także spadek Volkswagena Golfa poza podium w rankingu najpopularniejszych modeli.

Salon sprzedaży fot. Shutterstock
Salon sprzedaży

Rok 2020 okazał się niezwykle trudny dla rynku motoryzacyjnego, ale początek 2021 nie jest wcale lepszy. W pierwszym miesiącu bieżącego roku liczba rejestracji nowych samochodów na rynkach Starego Kontynentu spadła aż o 26 proc. w stosunku do stycznia 2020 r., co przekłada się na 839,6 tys. rejestracji, podczas gdy rok temu było to nawet 1,13 mln.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dobrze na tym tle radzą sobie SUV-y. Samochody z takim rodzajem nadwozia zyskały już 44 proc. łącznej sprzedaży aut w Europie, co jest rekordowym wynikiem, pokazującym że SUV-y nie tylko nie znudziły się Europejczykom, ale jest na nie coraz większy popyt. Inne duże rynki – USA i Chiny – też zresztą nie ustają w swoim umiłowaniu do aut z podniesionym nadwoziem.

Zanim przejdziemy do zestawienia najpopularniejszych modeli w Europie na początku 2021 roku, warto pokazać, jak wygląda ranking największych graczy na rynku. I tak, wśród koncernów, palmę pierwszeństwa dzierży Grupa Volkswagen z liczbą niemal 213 tys. rejestracji w styczniu. Na drugie miejsce awansował nowy na rynku gigant Stellantis, który łączy grupę FCA – Fiat Chrysler Automobiles oraz PSA – Peugeot-Citroen-Opel. Trzecia pozycja to Renault-Nissan-Mitsubishi, który to koncern był wcześniej „kuszony” przez FCA do fuzji.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

TOP10 koncernów motoryzacyjnych w Europie

  1. Volkswagen Group – 212,5 tys. szt.
  2. Stellantis – 179 tys. szt.
  3. Renault-Nissan – 100,5 tys. szt.
  4. BMW Group – 64,5 tys. szt.
  5. Hyundai-Kia – 58,3 tys. szt.
  6. Toyota – 57,6 tys. szt.
  7. Daimler – 52,1 tys. szt.
  8. Ford – 48,5 tys. szt.
  9. Geely – 25,5 tys. szt.
  10. Suzuki – 13 tys. szt.
 

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Yaris Fot. Kacper Mucha

TOP10 najpopularniejszych samochodów w Europie w styczniu 2021 r.

Zapowiadaną na wstępie ciekawostką jest zdetronizowanie Volkswagena Golfa z pierwszej pozycji, na której, z krótkimi epizodami lekkich spadków, trwał od wielu miesięcy, a nawet lat. Czy tym razem okaże się, że spadek Golfa aż na czwartą pozycję to tylko wypadek przy pracy, czy może trwalsza tendencja? Zobaczymy, bo póki co świetnie radzi sobie Toyota Yaris, której nowa generacja wygrywa nieznacznie z nowym Peugeotem 208, a na zderzakach siedzi im budżetowa Dacia Sandero – także pokazana niedawno w całkiem nowej odsłonie.

Za czwartym Golfem czai się z kolei nowy Opel Corsa, technologiczny bliźniak Peugeota 208, a z minimalną stratą na szóstej pozycji kolejny Peugeot, tym razem 2008. Zobaczcie zresztą sami, jak wygląda lista 10 najpopularniejszych aut w Europie, na której niepodważalnie rządzą miejskie modele segmentu B, którym towarzyszą dwa miejskie SUV-y i dwa modele klasy kompakt.

  1. Toyota Yaris – 18 094 szt.
  2. Peugeot 208 – 17 310 szt.
  3. Dacia Sandero – 15 922 szt.
  4. Volkswagen Golf – 15 227 szt.
  5. Opel Corsa – 14 951 szt.
  6. Peugeot 2008 – 14 916 szt.
  7. Renault Clio – 14 446 szt.
  8. Fiat Panda – 14 122 szt.
  9. Volkswagen T-Roc – 13 896 szt.
  10. Skoda Octavia – 13 756 szt.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA