[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

SsangYong Korando – przełomowy SUV

W ofercie koreańskiego producenta samochodów pojawił się kolejny SUV – Korando to model kompaktowy, którego zaletami są przestronne wnętrze, dynamiczne silniki i najnowszej generacji systemy bezpieczeństwa.

SsangYong Korando SsangYong Korando

Dla wielu azjatyckich producentów rynek europejski stanowi jedynie niewielki procent sprzedaży, więc niektóre marki pozostają na Starym Kontynencie dość anonimowe. Tak jest również z SsangYongiem, najstarszym producentem samochodów z Korei, który po tamtej stronie świata jest marką bardzo popularną. SsangYong jest jednak coraz bardziej aktywny w Europie, w tym także w Polsce, czego dowodem jest debiut kolejnego SUV-a tej marki. Korando to obok terenowego Rextona, miejskiego Tivoli, rodzinnego XLV i pick-upa Musso piąty model marki oferowany w naszym kraju.

Korando jest samochodem wielkości Nissana Qashqaia i Kii Sportage co oznacza, że będzie chciał wkupić się w łaski klientów jednego z najpopularniejszych segmentów na rynku. Konkurencja jest duża, jednak nowe Korando ma w rękawie kilka asów - nie tylko niską cenę. Samochód prezentuje się nowocześnie i dynamicznie, a to za sprawą ostrych przetłoczeń karoserii, reflektorów wykonanych w technice LED i dużych obręczy kół. Z pewnością ten SUV wyróżnia się na ulicy, o co w dzisiejszych czasach coraz trudniej.

SsangYong Korando

REKLAMA

SsangYong Korando SsangYong Korando

Przestronny i funkcjonalny

Nie mniejsze wrażenie robi wnętrze samochodu, w szczególnie jego wymiary. Korando zapewnia bardzo dużo przestrzeni nie tylko dla kierowcy i pasażera, ale również dla osób siedzących z tyłu. Dzięki temu, że rozstaw osi wynosi 2,67 metra na kanapie jest więcej miejsca niż w większości SUV-ów tej wielkości – pod względem przestrzeni na stopy i kolana Korando jest klasą sam dla siebie. Równie dużo miejsca pasażerowie mają nad głową, nawet wtedy, kiedy wybierze się opcjonalne otwierane okno dachowe.

Trudno wskazać również wady bagażnika SsangYonga. Samochód przy długości nadwozia wynoszącej 4,45 metra ma bagażnik o pojemności aż 551 litrów, przy czym jego pojemność można zauważalnie zwiększyć dwoma ruchami, składając oparcie kanapy – wtedy w bagażniku zmieści się 1248 litrów bagażu. Dużą zaletę będzie też fakt, że po złożeniu oparcia kanapy powstaje niemal idealnie płaska podłoga, co pozwoli przewieźć wygodnie dłuższe przedmioty.

SsangYong Korando

W bagażniku Korando znalazło się miejsce na dodatkowy schowek pod podłogą, a dwuczęściową podłogę można schować przy oparciu kanapy (wtedy nie zajmuje miejsca) lub ustawić ją na sztorc, tworząc tym samym przegrody ułatwiające unieruchomienie np. toreb z zakupami. SsangYong zaskakuje praktycznymi rozwiązaniami, trzeba wspomnieć też o specjalnym miejscu, w którym można odłożyć roletę bagażnika po jej demontażu.

SsangYong Korando SsangYong Korando

Nowoczesny i multimedialny

Marka SsangYong idzie z duchem czasu i we wnętrzu swojego nowego samochodu zamontowano wiele nowoczesnych rozwiązań. Pierwszym, które rzuca się w oczy jest 9-calowy ekran cyfrowych wskaźników, które zastępują tradycyjne analogowe zegary. Są one wysokiej jakości, mają dużą rozdzielczość i nasycone kolory, co sprawia, że wskazania są wyświetlane w atrakcyjny i czytelny sposób. Co ważne wszystkim możliwościami ekranu steruje się za pomocą przycisków na kierownicy, więc nie trzeba odrywać od niej rąk w czasie jazdy. Warto również zaznaczyć, że SsangYong daje kierowcy możliwość niemal dowolnego wyboru wyświetlanej treści i motywów, dzięki czemu wnętrze każdego Korando będzie jedyne w swoim rodzaju.

Deska rozdzielcza Korando wygląda bardzo nowocześnie, co jest zasługą szerokiego wykorzystania elementów wykończeniowych w kolorze srebrnym i fortepianowej czerni. W oczy rzuca się także nastrojowe oświetlanie, które ma trójwymiarowy efekt i pozwala na zmianę barwy, ale dominującym elementem wnętrza jest 10.25-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. Kryje on w sobie nie tylko ustawienia muzyki, multimediów i nawigacji, ale ma też funkcję interfejsu Apple CarPlay i Android Auto, dzięki czemu wygodnie na ekranie można korzystać w trakcie jazdy z funkcji smartfona, np. ze streamingu muzyki. Telefon można też bezprzewodowo ładować na pokładzie samochodu, dzięki funkcji ładowania indukcyjnego.

SsangYong Korando

REKLAMA

SsangYong Korando SsangYong Korando

Dynamiczny i elastyczny

Do napędu SsangYonga Korando służą dwa nowoczesne silniki spełniające najbardziej restrykcyjne normy emisji spalin. Do wyboru są turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 T-Gdi oraz turbodiesel 1.6 E-XDI. Ten pierwszy ma cztery cylindry i turbosprężarkę, dzięki czemu charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i dobrymi osiągami, bo wytwarza 163 KM i 280 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1500 obrotów na minutę. Drugi silnik to zmodernizowany diesel 1.6, który ma 136 KM i aż 324 Nm dostępnych w szerokim zakresie obrotów. Oba zapewniają dobre osiągi i elastyczność co wpływa też na bezpieczeństwo w czasie wyprzedzania.

Wyjątkową cechą dla SsangYonga jest możliwość dowolnego konfigurowania samochodu, co oznacza, że oba silniki występują w wersji z mechaniczną skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią, a także z napędem na przednie lub na wszystkie koła. Dodatkowo każda z wymienionych konfiguracji można zamówić z dowolną wersją wyposażenia, co oznacza, że najmocniejszy silnik i napęd na cztery koła można mieć w najtańszej wersji, a model z przekładnią mechaniczną i napędem na przednie koła zgrać w parę z najbogatszym wyposażeniem. Takich możliwości nie dają inne marki, ale w SsangYongu to kierowca od początku do końca decyduje jaki samochód chce mieć.

SsangYong Korando SsangYong Korando

Nowoczesne wyposażenie

SsangYong Korando, jak przystało na nowoczesnego SUV-a, jest bogato wyposażony. W ofercie znajduje się 5 wersji wyposażenia (Crystal, Amber, Quartz, Onyx i Sapphire), ale już podstawowa ma wszystko czego potrzeba do komfortowej jazdy, m.in.: 7-poduszek powietrznych, tempomat, diodowe światła do jazdy dziennej, 17-calowe aluminiowe obręcze kół, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, el. regulowane i podgrzewane lusterka, system multimedialny z łącznością bluetooth.

SsangYong Korando

Już w wersji podstawowej kierowca otrzymuje też pakiet nowoczesnych systemów wspomagających jazdy, wśród nich są: system aktywnej ochrony przed dachowaniem, system kontroli zjazdu ze wzniesienia, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, funkcja automatycznego awaryjnego hamowania, asystent pasa ruchu, funkcja monitorowania zmęczenia kierowcy, alarm niebezpiecznej odległości od poprzedzającego auta, automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania. Pod tym względem Korando jest jednym z wiodących modeli tej klasy samochodów.

Tak wyposażonego SUV-a z nowoczesnym 163-konnym silnikiem 1.5 turbo można kupić już za 79 990 zł, co jest ceną bardzo atrakcyjną. Do każdego samochodu SsangYong oferuje również 5 letnią gwarancję z limitem 100 000 kilometrów, a sieć dilerska marki stale się rozwija – już dzisiaj autoryzowany serwis SsangYonga można znaleźć w większość dużych miast, bo marka ma już 30 punktów w całej Polsce.

Nowego SsangYonga Korando można zamawiać już dzisiaj. Więcej informacji o nowym modelu można znaleźć na stronie www.SsangYong.pl.

SsangYong Korando

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij