[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Stacje paliw CPN i Petrochemia Płock wracają

Koncern PKN Orlen uruchomi stacje paliw pod szyldem dawnych marek - CPN i Petrochemia Płock.

Stacja CPN Stacja CPN, fot. PKN Orlen

Z okazji dwudziestej rocznicy połączenia CPN i Petrochemii Płock koncern PKN Orlen przypomina swoją historię, przygotowując się do otwarcia na warszawskiej Pradze i w Bodzanowie koło Płocka stacji paliw w stylu retro – pod szyldem CPN oraz Petrochemii Płock. To świetna wiadomość, zwłaszcza dla warszawiaków - znów zatankować będzie można na "cepeenie"!

Jak czytamy w komunikacie prasowym, Orlen dostrzega potencjał promocyjno-marketingowy w reaktywacji tych wciąż mocno rozpoznawalnych znaków towarowych, od lat budzących pozytywne reakcje klientów. Docelowo marki retro będą funkcjonowały wyłącznie w tych dwóch, wymienionych wyżej, lokalizacjach.

- Mimo że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem. Reaktywując markę chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji – powiedział Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen.

Zobacz także: Orlen otwiera sieć stacji ładowania aut elektrycznych

REKLAMA

REKLAMA

Stacja CPN Stacja CPN, fot. PKN Orlen

Na obecnym etapie projekt dotyczy dwóch stacji – w Warszawie (CPN) i w Bodzanowie koło Płocka (Petrochemia Płock). Ich rebranding powinien zostać zakończony do końca tygodnia.

Charakterystyczne logotypy marek CPN i Petrochemii Płock pojawią się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynku obu stacji. W obiektach dostępna będzie podstawowa oferta gastronomiczna w tym kawa i hot-dogi.

Przypomnijmy, że CPN to Centrala Produktów Naftowych, która została powołana do istnienia 3 grudnia 1945 r. Powracające na mapy świata państwo polskie za jej pośrednictwem mogło centralnie nadzorować dystrybucję ropy naftowej i produktów pochodnych – surowca o strategicznym znaczeniu.

Zobacz także: nowe stacje tankowania wodoru w Polsce

REKLAMA

Stacja CPN Stacja CPN, fot. PKN Orlen

W szczytowym okresie rozwoju CPN dysponowała przeszło 1400 stacjami benzynowymi oraz flotą prawie 600 nowoczesnych autocystern. Spośród stacji działających pod biało-pomarańczowym znakiem, około 520 obiektów czynnych było całą dobę, a ponad 700 stanowiły stacje samoobsługowe. Prawie tysiąc stacji znajdowało się w miastach, 195 służyło użytkownikom dróg szybkiego ruchu, a pozostałe zapewniały dostęp do paliw na terenach wiejskich.

Kultowe logo to zestawienie pomarańczowych trzech liter, z których forma nawiązywać miała do kształtu dystrybutora paliwowego. Rozpoznawalność stacji CPN jest dziełem Ryszarda Bojara, wspólnie ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim.

Do dziś uznaje się, że identyfikacja wizualna CPN jest jedną z najlepszych w historii polskiego wzornictwa przemysłowego i użytkowego. Księga identyfikacji wizualnej CPN w czasie powstawania była jednym z pierwszych tego typu opracowań w Polsce.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij