[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Stacje paliw CPN i Petrochemia Płock wróciły

O powrocie stacji paliw pod szyldem CPN i Petrochemii Płock już pisaliśmy. Teraz mamy zdjęcia działających obiektów.

Stacja Petrochemii Płock w Bodzanowie k. Płocka Stacja Petrochemii Płock w Bodzanowie k. Płocka, fot. PKN Orlen

Jak pisaliśmy w grudniu, koncern PKN Orlen świętuje dwudziestą rocznicę połączenia spółek CPN i Petrochemia Płock. Ktoś wpadł przy tym na ciekawy pomysł tymczasowego i symbolicznego przywrócenia dawnych marek przez uruchomienie stacji paliw w stylu retro.

W ten oto sposób na warszawskiej Pradze, przy ul. Markowskiej 15, znów można tankować na „cepeenie”, bo tam właśnie jedną ze stacji Orlen przerobiono na charakterystyczny biało-pomarańczowy obiekt z logo CPN. Z kolei niebieska stacja Petrochemii Płock, z charakterystyczną retortą i wpisaną w nią literą P, otwarta została w Bodzanowie koło Płocka.

Orlen dostrzega w reaktywacji tych wciąż mocno rozpoznawalnych znaków towarowych potencjał promocyjno-marketingowy i trudno się z tym nie zgodzić. Docelowo marki retro będą funkcjonowały wyłącznie w tych dwóch, wymienionych wyżej, lokalizacjach.

- Mimo że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem. Reaktywując markę chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji – powiedział Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen.

Zobacz także: co zmieni się w przepisach w 2019 roku?

REKLAMA

REKLAMA

Stacja CPN w Warszawie Stacja CPN w Warszawie, fot. PKN Orlen

Charakterystyczne logotypy marek CPN i Petrochemii Płock pojawiły się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynkach obu stacji. Obsługa stacji Petrochemii Płock została nawet wyposażona w niebieskie stroje „z epoki”. W obiektach dostępna będzie natomiast podstawowa oferta gastronomiczna w tym kawa i hot-dogi, a paliwo nie będzie wydawane na kartki. Niestety nie powróciły tylko ceny sprzed lat...

Kultowe logo CPN to zestawienie pomarańczowych trzech liter, z których forma nawiązywać miała do kształtu dystrybutora paliwowego. Rozpoznawalność stacji CPN jest dziełem Ryszarda Bojara, wspólnie ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim. Do dziś uznaje się, że identyfikacja wizualna CPN jest jedną z najlepszych w historii polskiego wzornictwa przemysłowego i użytkowego. Księga identyfikacji wizualnej CPN w czasie powstawania była jednym z pierwszych tego typu opracowań w Polsce.

Polski Koncern Naftowy powstał z kolei w 1998 roku, w wyniku połączenia Petrochemii Płock i Centrali Produktów Naftowych, czyli CPN. W 2000 roku zmieniono nazwę handlową na Orlen, a w logo pojawiła się głowa orła.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij