Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Subaru Evoltis - hybryda plug-in z napędem Toyoty Prius

Subaru zamierza do końca roku wprowadzić na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in. Przy budowie auta Subaru w znacznym stopniu skorzysta z technologii hybrydowej Toyoty.

Toyota Prius Plug-In Hybrid Toyota Prius Plug-In Hybrid

Nowa hybryda Subaru otrzyma prawdopodobnie nazwę Evoltis. Model napędzany będzie hybrydowym połączeniem silników elektrycznego i benzynowego, z opcją ładowania baterii z zewnętrznego źródła energii - opartym na podzespołach Toyoty Prius plug-in.

Kilka lat temu obie japońskie firmy współpracowały przy budowie bliźniaczych sportowych coupe – Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Obecnie Subaru pracuje nad swoim pierwszym samochodem z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka (plug-in). Nowy model marki ma trafić do salonów pod koniec tego roku. Prawdopodobnie będzie się nazywał Evoltis – taką nazwę Subaru Corporation zastrzegło w amerykańskim urzędzie patentowym.

Nowa hybryda Subaru zadebiutuje przed końcem roku. W ten sposób japoński producent spełni wymagania California Zero Emission Vehicle. W dalszej przyszłości Subaru planuje zbudować także samochód elektryczny.

Toyota Prius Plug-In Hybrid Toyota Prius Plug-In Hybrid

Niedawno Takeshi Tachimori, dyrektor techniczny Subaru, powiedział że w czasie pracy nad własną hybrydą plug-in firma opierała się na technologii Toyoty w największym możliwym stopniu.

Toyota, właściciel 16,8 proc. akcji Subaru, oferuje obecnie na świecie 35 modeli hybrydowych, w tym jeden ładowany z zewnętrznej sieci – Prius Plug-in Hybrid, znany na amerykańskim rynku jako Prius Prime.

Subaru mogło także skorzystać z hybrydowego napędu 4x4 Toyoty – E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny do napędzania tylnej osi, podczas gdy przednia oś jest napędzana benzynowo-elektrycznym układem hybrydowym. Z tego rozwiązania korzysta Toyota RAV4 Hybrid oraz Toyota Prius na japońskim rynku.

Toyota Prius Plug-In Hybrid Toyota Prius Plug-In Hybrid

Prius Plug-in Hybrid jest najbardziej oszczędnym na świecie samochodem hybrydowym z akumulatorem ładowanym z zewnętrznej sieci, co potwierdziły badania amerykańskiej agencji EPA. Model wykorzystuje napęd hybrydowy czwartej generacji, taki sam jak w nowym Priusie, z funkcją ładowania akumulatora podczas jazdy przy zwalnianiu i hamowaniu.

Auto ma zasięg 50 km na samym silniku elektrycznym, na którym może rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. Przy wyższych prędkościach uruchamia się silnik benzynowy, który współpracuje z elektrycznym na tej samej zasadzie jak w każdej innej hybrydzie Toyoty – wspomaga przy nabieraniu prędkości i odzyskuje energię podczas zwalniania.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 119 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij