[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Subaru Evoltis - hybryda plug-in z napędem Toyoty Prius

Subaru zamierza do końca roku wprowadzić na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in. Przy budowie auta Subaru w znacznym stopniu skorzysta z technologii hybrydowej Toyoty.

Toyota Prius Plug-In Hybrid Toyota Prius Plug-In Hybrid

Nowa hybryda Subaru otrzyma prawdopodobnie nazwę Evoltis. Model napędzany będzie hybrydowym połączeniem silników elektrycznego i benzynowego, z opcją ładowania baterii z zewnętrznego źródła energii - opartym na podzespołach Toyoty Prius plug-in.

Kilka lat temu obie japońskie firmy współpracowały przy budowie bliźniaczych sportowych coupe – Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Obecnie Subaru pracuje nad swoim pierwszym samochodem z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka (plug-in). Nowy model marki ma trafić do salonów pod koniec tego roku. Prawdopodobnie będzie się nazywał Evoltis – taką nazwę Subaru Corporation zastrzegło w amerykańskim urzędzie patentowym.

Nowa hybryda Subaru zadebiutuje przed końcem roku. W ten sposób japoński producent spełni wymagania California Zero Emission Vehicle. W dalszej przyszłości Subaru planuje zbudować także samochód elektryczny.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Hybrid Toyota Prius Plug-In Hybrid

Niedawno Takeshi Tachimori, dyrektor techniczny Subaru, powiedział że w czasie pracy nad własną hybrydą plug-in firma opierała się na technologii Toyoty w największym możliwym stopniu.

Toyota, właściciel 16,8 proc. akcji Subaru, oferuje obecnie na świecie 35 modeli hybrydowych, w tym jeden ładowany z zewnętrznej sieci – Prius Plug-in Hybrid, znany na amerykańskim rynku jako Prius Prime.

Subaru mogło także skorzystać z hybrydowego napędu 4x4 Toyoty – E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny do napędzania tylnej osi, podczas gdy przednia oś jest napędzana benzynowo-elektrycznym układem hybrydowym. Z tego rozwiązania korzysta Toyota RAV4 Hybrid oraz Toyota Prius na japońskim rynku.

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Hybrid Toyota Prius Plug-In Hybrid

Prius Plug-in Hybrid jest najbardziej oszczędnym na świecie samochodem hybrydowym z akumulatorem ładowanym z zewnętrznej sieci, co potwierdziły badania amerykańskiej agencji EPA. Model wykorzystuje napęd hybrydowy czwartej generacji, taki sam jak w nowym Priusie, z funkcją ładowania akumulatora podczas jazdy przy zwalnianiu i hamowaniu.

Auto ma zasięg 50 km na samym silniku elektrycznym, na którym może rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. Przy wyższych prędkościach uruchamia się silnik benzynowy, który współpracuje z elektrycznym na tej samej zasadzie jak w każdej innej hybrydzie Toyoty – wspomaga przy nabieraniu prędkości i odzyskuje energię podczas zwalniania.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 120 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij