Subaru Forester po face liftingu. Co się zmieniło?

Odświeżony Subaru Forester piątej generacji debiutuje w 25. rocznicę swojej premiery. Z zewnątrz zmienił się niewiele, ale zyskał ulepszone systemy X-Mode i EyeSight oraz funkcję sterowania gestami.

Subaru Forester facelift 2022 fot. materiały prasowe
Subaru Forester facelift 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 767 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Od debiutu w 1997 roku Forester jest najpopularniejszym modelem Subaru w Europie. Przez 25 lat obecności na rynku na Starym Kontynencie do klientów trafiło ponad 357 tysięcy egzemplarzy Forestera, co czyni go najlepiej sprzedającym się samochodem w całej gamie modelowej. W 2018 roku pojawiła się piąta generacja Forestera, którą wyposażono nie tylko w dopracowany napęd na cztery koła, ale też w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym sztandarowy system EyeSight.

REKLAMA

Zobacz nasz test Subaru Forestera piątej generacji

Subaru Forester – odświeżony wygląd

Subaru Forester facelift 2022fot. materiały prasowe
Subaru Forester facelift 2022

Już na pierwszy rzut oka widać zmiany, jakim poddana została przednia część nadwozia. Większa jest atrapa chłodnicy, o bardziej wyrazistym, heksagonalnym kształcie, zaś reflektory zostały przeprojektowane, a felgi mają nowe wzory. Przedni zderzak wystaje teraz nieco poniżej zestawu świateł, co ma podkreślać solidność Forestera. Oprócz zmian stylistycznych pojawiły się trzy nowe barwy lakierów. Do dotychczasowej palety dołączają kolory:

  • Cascade Green Sinica,
  • Brilliant Bronze Metallic,
  • Autumn Green Metallic.

Subaru Forester – ulepszony system X-Mode

Udoskonalone zawieszenie oraz bardziej responsywny układ kierowniczy mają sprawić, że auto wzorowo zachowa się na drodze i zapewni kierowcy pewność prowadzenia. Połączenie napędu Symmetrical AWD, będącego znakiem rozpoznawczym pojazdów Subaru, z układem napędowym e-BOXER ze specjalnie zaprojektowaną skrzynią biegów Lineartronic, ma z kolei zagwarantować płynniejsze przyspieszenie, a w razie potrzeby odpowiednio wysoki moment obrotowy. Jak te zapewnienia przekładają się na rzeczywistość, sprawdzimy już niebawem podczas testu odświeżonego Forestera na polskich drogach.

Subaru Forester facelift 2022fot. materiały prasowe
Subaru Forester facelift 2022

Idąc dalej w katalog zmian, czytamy że debiutująca na rynku wraz z obecną generacją Forestera technologia Driver Monitoring System została zaktualizowana tak, by poprawić komfort podróżowania. Co to oznacza? Nowa funkcjonalność systemu pozwala teraz, za pomocą gestów, sterować temperaturą wewnątrz pojazdu, bez odrywania przy tym wzroku od drogi. Eliminuje to konieczność korzystania z panelu klimatyzacji, co umożliwia pełne skupienie się na prowadzeniu.

Subaru Forester facelift 2022fot. materiały prasowe
Subaru Forester facelift 2022

Nowości dotyczą też systemu X-Mode, którego zadaniem jest wspieranie kierowcy w terenie, poprzez odpowiednie sterowanie silnikiem, skrzynią biegów, napędem i hamulcami. Jedną z nowych funkcji jest możliwość automatycznego wyłączenia trybu X-Mode przy prędkości powyżej 40 km/h oraz samoczynnego aktywowania go, gdy prędkość spadnie poniżej 35 km/h. Druga nowość to optymalizacja trybu Hill Descent Control, utrzymującego stałą, zadaną prędkość podczas zjazdu ze wzniesień. Kiedy kierowca naciśnie pedał przyspieszenia, Forester natychmiast zwiększy prędkość, a gdy zdejmie z niego nogę, samochód powróci do prędkości pierwotnej.

REKLAMA

REKLAMA

Subaru Forester – ulepszony EyeSight

Subaru Forester facelift 2022fot. materiały prasowe
Subaru Forester facelift 2022

Wprowadzona i rozwijana przez Subaru technologia EyeSight, wykorzystująca kamery i czujniki, została uzupełniona o następujące rozwiązania:

  • Lane Centering Function utrzymuje pojazd na środku pasa ruchu. Dzięki rozszerzeniu kąta widzenia i poprawie wydajności kamer EyeSight technologia jest w stanie utrzymać tor jazdy za pojazdem znajdującym się nawet na dalekim dystansie i zareagować w przypadku, gdy pojazd zjeżdża na zajmowany przez Forestera pas bezpośrednio przed nim.
  • Zoptymalizowany EyeSight lepiej radzi sobie przy współpracy z Pre-Collision Braking na różnego rodzaju skrzyżowaniach, gdzie podczas włączania się do ruchu najczęściej dochodzi do wypadków oraz potrąceń pieszych lub rowerzystów.
  • Autonomous Emergency Steering działa we współpracy z układem hamulcowym, pomagając bezpiecznie ominąć przeszkodę, zmieniając tor jazdy.
    Bardziej naturalna i precyzyjna technologia Lane Departure Prevention dba o to, żeby kierowca trzymał się swojego pasa ruchu, nawet podczas pokonywania podwójnych zakrętów.
  • Road Edge Lane Departure Prevention zapewnia pewność podczas prowadzenia na wąskich drogach, których skraj często jest nieoznakowany, i w razie zmiany toru jazdy pomaga go skorygować.

Subaru Forester – napęd hybrydowy

Napęd Forestera pozostaje bez zmian. Zacznijmy od tego, że moc silnika nie rozpieszcza liczbą koni mechanicznych, w stosunku do rozmiarów i masy auta. Z benzynowego boksera o pojemności 2 litrów dostajemy bowiem 150 KM i 194 Nm. Ani za mało, ani za dużo, ale przecież jest jeszcze silnik elektryczny. Owszem, tu Subaru idzie własną drogą. Dlatego ten motor ma symboliczną moc 16,7 KM oraz moment obrotowy 66 Nm, co plasuje Forestera e-BOXER gdzieś między hybrydą „zwykłą” i „miękką”.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:
REKLAMA