Od debiutu w 1997 roku Forester jest najpopularniejszym modelem Subaru w Europie. Przez 25 lat obecności na rynku na Starym Kontynencie do klientów trafiło ponad 357 tysięcy egzemplarzy Forestera, co czyni go najlepiej sprzedającym się samochodem w całej gamie modelowej. W 2018 roku pojawiła się piąta generacja Forestera, którą wyposażono nie tylko w dopracowany napęd na cztery koła, ale też w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym sztandarowy system EyeSight.
Zobacz nasz test Subaru Forestera piątej generacji
Subaru Forester – odświeżony wygląd

Już na pierwszy rzut oka widać zmiany, jakim poddana została przednia część nadwozia. Większa jest atrapa chłodnicy, o bardziej wyrazistym, heksagonalnym kształcie, zaś reflektory zostały przeprojektowane, a felgi mają nowe wzory. Przedni zderzak wystaje teraz nieco poniżej zestawu świateł, co ma podkreślać solidność Forestera. Oprócz zmian stylistycznych pojawiły się trzy nowe barwy lakierów. Do dotychczasowej palety dołączają kolory:
- Cascade Green Sinica,
- Brilliant Bronze Metallic,
- Autumn Green Metallic.
Subaru Forester – ulepszony system X-Mode
Udoskonalone zawieszenie oraz bardziej responsywny układ kierowniczy mają sprawić, że auto wzorowo zachowa się na drodze i zapewni kierowcy pewność prowadzenia. Połączenie napędu Symmetrical AWD, będącego znakiem rozpoznawczym pojazdów Subaru, z układem napędowym e-BOXER ze specjalnie zaprojektowaną skrzynią biegów Lineartronic, ma z kolei zagwarantować płynniejsze przyspieszenie, a w razie potrzeby odpowiednio wysoki moment obrotowy. Jak te zapewnienia przekładają się na rzeczywistość, sprawdzimy już niebawem podczas testu odświeżonego Forestera na polskich drogach.

Idąc dalej w katalog zmian, czytamy że debiutująca na rynku wraz z obecną generacją Forestera technologia Driver Monitoring System została zaktualizowana tak, by poprawić komfort podróżowania. Co to oznacza? Nowa funkcjonalność systemu pozwala teraz, za pomocą gestów, sterować temperaturą wewnątrz pojazdu, bez odrywania przy tym wzroku od drogi. Eliminuje to konieczność korzystania z panelu klimatyzacji, co umożliwia pełne skupienie się na prowadzeniu.

Nowości dotyczą też systemu X-Mode, którego zadaniem jest wspieranie kierowcy w terenie, poprzez odpowiednie sterowanie silnikiem, skrzynią biegów, napędem i hamulcami. Jedną z nowych funkcji jest możliwość automatycznego wyłączenia trybu X-Mode przy prędkości powyżej 40 km/h oraz samoczynnego aktywowania go, gdy prędkość spadnie poniżej 35 km/h. Druga nowość to optymalizacja trybu Hill Descent Control, utrzymującego stałą, zadaną prędkość podczas zjazdu ze wzniesień. Kiedy kierowca naciśnie pedał przyspieszenia, Forester natychmiast zwiększy prędkość, a gdy zdejmie z niego nogę, samochód powróci do prędkości pierwotnej.