Dzięki kuracji odmładzającej WRX STI dostał przeprojektowany zderzak z dużą ilością czarnych elementów. W tym kolorze od teraz jest w całości wykończona także osłona chłodnicy. W samochodzie debiutują LED-owe reflektory, które umożliwiają doświetlanie zakrętów.
WRX STI dostał 19-calowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 245/35 R19. Felgi skrywają żółte zaciski zmodyfikowanego układu hamulcowego Brembo. Z przodu znajdziemy 6-tłoczkowe, a z tyłu 2-tłoczkowe zaciski.
Silnik napędowy 2,5-litra typu bokser został wzmocniony do 305 KM. Inżynierowie poprawili układ napędu symetrycznego 4x4 oraz zawieszenie.
W kabinie od teraz montowany będzie nowe oparcie tylnej kanapy, którego centralną część można złożyć w podłokietnik z cupholderami. Projektanci zmienili uchwyty drzwi. Ekran o przekątnej 4,3-cala z wersji przed liftingiem zastąpiono nowym 5,9-calowym. Auto dostało również nowe fotele Recaro.
WRX STI ma teraz nowe systemy bezpieczeństwa, jak m.in. ostrzeżenie o kolizji lub układ ułatwiający AVH zastępuje tradycyjne funkcje Hill Holder i Hill Start Assit.