Subaru WRX powróciło – duży silnik, więcej mocy

Legendarne Subaru WRX powróciło w nowej odsłonie. Samochód pojawi się na rynku amerykańskim w przyszłym roku, ale czy trafi do Europy – tego jeszcze nie wiemy.

Subaru WRX 2021 fot. materiały prasowe
Subaru WRX 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 113 455 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Subaru WRX to legenda sama w sobie. Niegdyś topowa odmiana Subaru Imprezy, będąca niemalże cywilną wersją rajdowego samochodu, a od dłuższego już czasu osobna linia modelowa, wciąż jednak oferująca rasowy wygląd, mocny silnik i świetne właściwości jezdne. Teraz do gry wchodzi nowa generacja.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Subaru WRX 2021 – nowa platforma, większy silnik

Subaru WRX 2021fot. materiały prasowe
Subaru WRX 2021

Subaru WRX zostało zbudowane na bazie płyty podłogowej Subaru Global Platform, tej samej co w przypadku innych nowych modeli marki, jak Outback czy Forester. Nadwozie ma typowe dla Subaru linie z mocnymi, kanciastymi przetłoczeniami, ale zostało odpowiednio podrasowane dodatkowymi poszerzeniami, wlotem powietrza na masce czy pokaźnym dyfuzorem i dwiema podwójnymi końcówkami wydechu z tyłu.

Do napędu nowego Subaru WRX służy oczywiście turbodoładowany silnik typu bokser. Ma cztery cylindry i większą niż do tej pory pojemność 2,4 litra, zamiast dotychczasowych 2 litrów. Wyciśnięto z tej pojemności moc 275 KM i moment obrotowy blisko 350 Nm. Co prawda wcześniejsze pogłoski mówiły, że nowy WRX będzie legitymował się mocą 300 KM, ale i tak nie jest źle, choć osiągi nie zostały jeszcze przez producenta ujawnione.

Subaru WRX 2021fot. materiały prasowe
Subaru WRX 2021

Napęd przenoszony jest, rzecz jasna, na wszystkie cztery koła. System Subaru Symmetrical All-Wheel Drive wspomagany jest przez Active Torque Vectoring, który pozwala żonglować porcjami momentu obrotowego pomiędzy poszczególnymi kołami. Do wyboru będą dwa rodzaje skrzyni biegów – 6-stopniowa ręczna oraz poprawiona przekładnia bezstopniowa CVT z ośmioma symulowanymi biegami, które można zmieniać ręcznie.

REKLAMA

REKLAMA

Subaru WRX GT – elektronicznie regulowane zawieszenie

W ofercie Subaru WRX pojawi się topowy wariant GT, który w standardzie otrzyma nie tylko wspomnianą przekładnię CVT, która zmienia biegi nawet o połowę szybciej, niż dotychczas, ale także zawieszenie z amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia – po raz pierwszy w modelu WRX. Kierowca ma tu do wyboru ustawienia Comfort, Normal oraz Sport, a poprzez system wyboru trybu jazdy Drive Mode można dodatkowo konfigurować m.in. pracę układu kierowniczego czy napędu SI-Drive.

Subaru WRX 2021fot. materiały prasowe
Subaru WRX 2021

Subaru WRX GT oprócz tego w standardzie montowane ma fotele Recaro z regulacją w ośmiu płaszczyznach i jeździ na 18-calowych kołach, zamiast standardowych w modelu WRX „siedemnastkach”.

Na koniec ciekawostka – przednie błotniki wykonane zostały z aluminium, które pozwoliło zredukować masę o 5 kg względem rozwiązania wykorzystującego stal. Obniżony został także środek ciężkości, a sztywność skrętna zwiększona o 28 proc., co ma niebagatelny wpływ na jakość prowadzenia, szczególnie przy dynamicznej jeździe.

Czy Subaru WRX trafi do Europy? Obawiamy się, że nie, ale tego póki co nie wiemy na pewno i nikt z oficjeli nie jest w stanie oficjalnie potwierdzić. Pozostaje nam czekać i trzymać kciuki, że europejskie normy emisji spalin nie odbiorą nam kolejnego rasowego modelu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA