[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Sukces autonomicznego samochodu Citroena

Autonomiczny samochód Grupy PSA po raz pierwszy samodzielnie przejechał przez... autostradowy punkt poboru opłat.

Autonomiczny Citroen w punkcie poboru opłat Autonomiczny Citroen w punkcie poboru opłat

Dwa tygodnie temu, na autostradzie zarządzanej przez VINCI Autoroutes, autonomiczny samochód po raz pierwszy samodzielnie przejechał przez autostradowy punkt poboru opłat.

Prototypowy samochód autonomiczny to Citroen C4 Picasso, opracowany przez Grupę PSA. Przejechał on samodzielnie przez największy w Europie punkt poboru opłat w Saint-Arnoult-en-Yvelines we Francji.

Jak podaje producent, przejazd odbył się bez jakiegokolwiek udziału kierowcy, wyłącznie za sprawą specjalnego systemu komunikacji między samochodem a inteligentną infrastrukturą drogową. Ten udany eksperyment, przeprowadzony w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego, ma duże znaczenie na drodze do wprowadzenia samochodów autonomicznych.

Co w tym takiego niezwykłego? Przejazd przez bramkę autostradową to - zdaniem producenta - złożona operacja o strategicznym znaczeniu. W przypadku samochodu autonomicznego przejazd przez bramkę autostradową jest operacją, która wymaga umiejętności zapanowania nad chaotycznym ruchem samochodów, które w sposób przypadkowy kierują się do poszczególnych stanowisk, jak również właściwego pokierowania samochodem autonomicznym w strefie bez oznakowania poziomego.

REKLAMA

REKLAMA

Chodzi również o wytyczenie trasy samochodu autonomicznego w taki sposób, aby automatycznie dojechał do odpowiednio wyposażonego stanowiska poboru opłat, mierzącego jedynie 3 metry szerokości. Ponadto samochód autonomiczny musi potrafić właściwie zareagować na wszelkie nieprzewidziane sytuacje, jakie mogą się zdarzyć przy przejeździe przez bramkę.

Test ten wieńczy, rozpoczęty w 2016 roku, program rozwojowy. Jest to zarazem pierwszy ważny krok w tworzeniu systemów komunikacji między samochodami autonomicznymi, a niezbędnymi dla ich powszechnego użytkowania nowymi generacjami inteligentnej infrastruktury drogowej.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij