REKLAMA

Sukces autonomicznego samochodu Citroena

Autonomiczny samochód Grupy PSA po raz pierwszy samodzielnie przejechał przez... autostradowy punkt poboru opłat.

Autonomiczny Citroen w punkcie poboru opłat
Autonomiczny Citroen w punkcie poboru opłat
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Dwa tygodnie temu, na autostradzie zarządzanej przez VINCI Autoroutes, autonomiczny samochód po raz pierwszy samodzielnie przejechał przez autostradowy punkt poboru opłat.

Prototypowy samochód autonomiczny to Citroen C4 Picasso, opracowany przez Grupę PSA. Przejechał on samodzielnie przez największy w Europie punkt poboru opłat w Saint-Arnoult-en-Yvelines we Francji.

Jak podaje producent, przejazd odbył się bez jakiegokolwiek udziału kierowcy, wyłącznie za sprawą specjalnego systemu komunikacji między samochodem a inteligentną infrastrukturą drogową. Ten udany eksperyment, przeprowadzony w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego, ma duże znaczenie na drodze do wprowadzenia samochodów autonomicznych.

Co w tym takiego niezwykłego? Przejazd przez bramkę autostradową to - zdaniem producenta - złożona operacja o strategicznym znaczeniu. W przypadku samochodu autonomicznego przejazd przez bramkę autostradową jest operacją, która wymaga umiejętności zapanowania nad chaotycznym ruchem samochodów, które w sposób przypadkowy kierują się do poszczególnych stanowisk, jak również właściwego pokierowania samochodem autonomicznym w strefie bez oznakowania poziomego.

REKLAMA

REKLAMA

Chodzi również o wytyczenie trasy samochodu autonomicznego w taki sposób, aby automatycznie dojechał do odpowiednio wyposażonego stanowiska poboru opłat, mierzącego jedynie 3 metry szerokości. Ponadto samochód autonomiczny musi potrafić właściwie zareagować na wszelkie nieprzewidziane sytuacje, jakie mogą się zdarzyć przy przejeździe przez bramkę.

Test ten wieńczy, rozpoczęty w 2016 roku, program rozwojowy. Jest to zarazem pierwszy ważny krok w tworzeniu systemów komunikacji między samochodami autonomicznymi, a niezbędnymi dla ich powszechnego użytkowania nowymi generacjami inteligentnej infrastruktury drogowej.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA