REKLAMA

Suzuki Across, czyli Toyota RAV4 w przebraniu

Suzuki Across to SUV z napędem hybrydowym plug-in. Już pierwszy rzut oka na zdjęcie zdradza, że tak naprawdę mamy do czynienia z Toyotą RAV4. O co chodzi?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Suzuki już dwa lata temu zawarło umowę o bliskiej współpracy z Toyotą. Jednym z jej postanowień jest wprowadzenie do oferty Suzuki nowych modeli z napędem hybrydowym, pożyczonych wprost od Toyoty. Pierwszy model to Suzuki Across, będący tak naprawdę Toyotą RAV4 Plug-in Hybrid. Drugim „dawcą” będzie Toyota Corolla, ale to temat na niedaleką przyszłość.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Suzuki Across jest Toyotą RAV4, to już wiemy. Jeśli jednak myśleliście, że skoro Suzuki oferuje przystępne cenowo auta, to będzie to sposób na zakup tańszej wersji RAV4, to niestety nie. W ramach umowy do oferty Suzuki trafiła bowiem topowa wersja, z napędem plug-in hybrid. A to oznacza wysoką cenę – możliwe że wyższą nawet od RAV4 z tym napędem.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Póki co nie wiemy jednak nawet, ile kosztuje Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Model ten na rynek trafi w drugiej połowie 2020 roku i bliżej tej daty poznamy ceny. Podobnie będzie z Suzuki Across, który w salonach ma się pojawić jesienią 2020 roku.

Suzuki Across – nadwozie i wnętrze

Suzuki Across jest zdaniem wielu obserwatorów ładniejszą wersją RAV4. Coś w tym jest, choć to oczywiście kwestia gustu. Across tak naprawdę różni się od RAV4 przodem, bo już tył, a nawet wnętrze, są takie same – poza innym znaczkiem. Porównajcie sami:

Suzuki Across

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Przód Acrossa jest w porównaniu do SUV-a Toyoty bardziej wyoblony i mniej jest tu kanciastych kształtów. Węższe i bardziej zaokrąglone są też reflektory, które prezentują się bardziej „stylowo”. Tak samo jest z grillem – większym i jednoczęściowym, o bardziej regularnych kształtach.

Zmieniony przedni zderzak wpłynął nieznacznie na łączną długość nadwozia, przez co Across zyskał 35 mm względem RAV4. Pozostałe wymiary, rozstaw osi czy pojemność bagażnika i ilość miejsca w środku są identyczne. W kabinie natomiast taka sama jest nawet kierownica – poza zmienionym logo oczywiście - poniżej zdjęcia obu aut, dla porównania.

Suzuki Across

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Across – napęd plug-in hybrid

Na koniec napęd. W zasadzie niewiele jest tu do napisania, bowiem jest to ta sama konstrukcja, co w Toyocie. A to oznacza wiele korzyści, jak dużą moc, dobre osiągi i spory zasięg w trybie elektrycznym.

Podobnie jak Toyota RAV4 w wersji hybrydowej plug-in, tak i Suzuki Across napędzany jest połączeniem spalinowego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra oraz dwóch motorów elektrycznych, które nie tylko wspomagają konwencjonalną jednostkę podczas jazdy, ale mogą również przejąć napędzanie samochodu w trybie zeroemisyjnym – korzystając z energii zgromadzonej w akumulatorze o pojemności 18,1 kWh.

Suzuki Across

Łączna moc systemowa napędu sięga aż 306 KM i czyni z japońskiego SUV-a bodaj najszybszy model w ofercie Suzuki. Podobnie zresztą jest u Toyoty, bo RAV4 PHEV jest jednym z najszybszych modeli w gamie tego producenta.

Żeby nie być gołosłownym, przypomnijmy że na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Toyota RAV4 w wersji plug-in hybrid potrzebuje zaledwie 6,2 sekundy, a to już nie są żarty, jeśli chodzi o segment rodzinnych SUV-ów. Jak będzie w Suzuki – producent nie zdradza, ale trudno spodziewać się innego wyniku.

Co więcej, nie tylko dobre osiągi, ale również obiecywany przez producenta zasięg w trybie elektrycznym, w którym podróżować można do prędkości 135 km/h, robi wrażenie. O ile Toyota podaje ok. 65 kilometrów, to Suzuki mówi nawet o 75 km. Różnice wynikają zapewne z różnych cykli pomiarowych, choć nie wiemy, jaki pod uwagę wzięło Suzuki.

Dodajmy jeszcze, że Suzuki Across otrzyma napęd na cztery koła, który rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią od stosunku 100:0 do 20:80. W połączeniu z trybem jazdy Trail i 19-centymetrowym prześwitem, ma to umożliwić SUV-owi pokonywanie lekkiego terenu.

Czekamy zatem na więcej szczegółów dotyczących oferty oraz przymiarek cenowych, a także na prezentację zapowiadanego kompaktowego Suzuki, bazującego na Toyocie Corolli. Sprzedaż Suzuki Acrossa ruszy jesienią 2020 roku.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA