[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Suzuki Jimny doczekał się następcy

Choć trudno w to uwierzyć, Suzuki Jimny w obecnej wersji powstaje już od dwudziestu lat. Dzielna japońska terenówka właśnie doczekała się następcy.

Suzuki Jimny 2018 Suzuki Jimny 2018

Na oficjalną prezentacją musimy jeszcze chwilę zaczekać. Zaplanowana jest bowiem na koniec października, podczas dni prasowych salonu samochodowego w Tokio. Wcześniej odbędą się targi motoryzacyjne we Frankfurcie, skąd przeprowadzimy obszerną relację. Póki co jednak, do sieci wyciekły zdjęcia samochodu, które pokazują więcej, niż chciałby producent.

Suzuki Jimny jest niedużym, pudełkowatym samochodem z klasycznym kształtem dwubryłowego nadwozia. Jednym się podoba, innym nie. Jak to w życiu. Jego niewątpliwym atutem jest jednak przydatność do jazdy w terenie. Nawet w trudnych warunkach błotnisto-śniegowych nieduże Suzuki dzielnie brnie do przodu, zostawiając w tyle większość SUV-ów i dorównując kroku większości terenówek.

Suzuki Jimny 2018 Suzuki Jimny 2018

Najwięksi fani designu Jimny'ego mogą odetchnąć z ulgą. Nowa generacja będzie mieć w dalszym ciągu sylwetkę utworzoną z pionowych i poziomych linii. Tak kanciastych aut na rynku już prawie nie ma, nie licząc kultowej Klasy G Mercedesa.

Z przodu pojawia się wyrazisty pas, na którym zamontowano klasyczny pięciootworowy grill. Reflektory będą znów okrągłe, jak w poprzednich generacjach auta, z okrągłymi, osobno umieszczonymi kierunkowskazami oraz światłami przeciwmgłowymi o tym samym kształcie. Przechodząc do tyłu, mamy tu klasycznie umieszczone koło zapasowe i klapę otwieraną na bok, a także światła umiejscowione w zderzaku.

Suzuki Jimny 2018 Suzuki Jimny 2018

Profil auta jest bardzo klasyczny. Jedyną ekstrawagancją jest lekko opadająca dolna linia okien, na wysokości lusterka wstecznego, a także koła w stylu retro. Trzeba jednak przyznać, że po dłuższym przyglądaniu się nowemu Jimny'emu, nie sposób odmówić mu osobistego uroku. Nawet jeśli wygląda, jakby narysowało go dziecko.

Kabina nowego Suzuki Jimny bardzo się zmieni, w porównaniu do obecnej wersji. Będzie równie surowa pod kątem stylizacji i czuć w niej ducha dawnych terenówek - popatrzcie na genialnie wyglądające zegary czy uchwyt przed pasażerem.

Suzuki Jimny 2018 Suzuki Jimny 2018

Przyciski i pokrętła wyglądają na wygodne w użyciu, nawet w grubych rękawiczkach podczas zimowych wypraw. Z kolei na środku deski rozdzielczej widzimy ukłon w stronę nowoczesności, w postaci dużego wyświetlacza dotykowego.

Jeśli chodzi o stronę mechaniczną, tu informacje są bardzo skąpe. Nadwozie ma być wciąż oparte na ramie, a napęd na cztery koła ma mieć również przełożenie redukcyjne. Co do silników, przypuszczalnie jednym z nich może być 1-litrowe turbo, znane choćby z nowego Ignisa. Inne doniesienia mówią raczej o 1,2-litrowym motorze Dualjet, jako tańszej i prostszej konstrukcji.

Więcej dowiemy się już niebawem.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij