Suzuki S-Cross Strong Hybrid – pełna hybryda w salonach

Suzuki wprowadza do oferty model S-Cross Strong Hybrid. Wersja o tej nazwie nie jest jednak wcale mocniejsza od S-Crossa Hybrid, będącego miękką hybrydą. Wręcz przeciwnie. Ma być za to oszczędniejsza.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid fot. materiały prasowe
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

W salonach marki Suzuki debiutuje właśnie S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. Jak pisaliśmy już w przypadku debiutu Vitary z tym samym napędem, nazwa Strong Hybrid może sugerować większą moc napędu, ale tak nie jest. Tak naprawdę napęd Strong Hybrid ma nawet mniej mocy i słabsze osiągi niż wersja Hybrid (będąca miękką hybrydą, bez możliwości jazdy na samym silniku elektrycznym), ale marketingowo tak brzmi lepiej, niż nazwanie tej wersji na przykład Full Hybrid. Tak czy inaczej, Suzuki S-Cross jest jedną z tańszych pełnych hybryd w swoim segmencie, dlatego warto przyjrzeć się tej propozycji z bliska.

Suzuki S-Cross Strong Hybridfot. materiały prasowe
Suzuki S-Cross Strong Hybrid

Suzuki S-Cross Strong Hybrid – napęd i osiągi

Rozwiązania techniczne samochodu, który został opracowany w Suzuki Motor Corporation, przetestowano już w modelu Vitara Strong Hybrid. Jak obiecuje producent, najnowszy napęd SUV-a japońskiej marki ma być oszczędny dla portfela, bo zużycie benzyny wg WLTP w cyklu mieszanym wynosi od 5,2 l/100 km. Suzuki wylicza nawet, że przejechanie 100 km tym modelem kosztuje ok. 40 złotych, ale dopóki nie zweryfikujemy zużycia paliwa w naszym redakcyjnym teście, nie możemy potwierdzić tych wyliczeń.

Wykorzystany w S-Crossie Strong Hybrid napęd to własna konstrukcja Suzuki. Pracuje tu czterocylindrowy, wolnossący silnik benzynowy 1.5 Dualjet z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o skromnej mocy 102 KM osiąganych przy 6000 obr./min i momencie obrotowym 138 Nm przy 4400 obr./min. Wspierany jest on przez motor elektryczny o mocy 24 kW, czyli około 33 KM, połączony z generatorem ISG, tworząc zespół MGU – Motor Generator Unit. Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem sześciobiegowej zautomatyzowanej przekładni.

Suzuki S-Cross Strong Hybridfot. materiały prasowe
Suzuki S-Cross Strong Hybrid

Energia odzyskiwana podczas hamowania magazynowana jest w niewielkim akumulatorze o napięciu 140 V, gromadzącym 0,84 kWh. Owa „bateria” umieszczona została pod podłogą bagażnika, co niestety zmniejsza pojemność kufra z przyzwoitych 430 litrów w wersji Hybrid do skromnych 293 litrów dla modelu Strong Hybrid. Pojemność zbiornika paliwa pozostała taka sama i ten wciąż zmieści 47 litrów benzyny.

Jak na pełną hybrydę przystało, dzięki energii elektrycznej magazynowanej w akumulatorze, S-Cross Strong Hybrid na krótkich dystansach może się poruszać także z wyłączonym silnikiem benzynowym. Moc systemowa nowej hybrydy Suzuki wynosi 116 KM, a jej moment obrotowy to 138 Nm, plus dodatkowe 60 Nm generowane przez MGU, lecz nie dodawane do wartości momentu silnika spalinowego. Samochód rozpędza się do skromnych 175 km/h, a od 0 do 100 km/h potrzebuje długich 13,5 s. Dla porównania, miękka hybryda (S-Cross Hybrid), mająca moc 129 KM i 235 Nm momentu obrotowego, może pojechać 195 km/h, a setkę „robi” w 10,2 s. I kto tu jest „strong” – zapytamy pół-żartem, pół-serio? Pocieszeniem ma być oszczędność paliwa, ale tę sprawdzimy podczas testów w realnych warunkach.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid – cennik

Samochód można zamówić w trzech wersjach wyposażenia – Premium, Elegance i Elegance Sun. Dostępne są przy tym wersje z napędem na jedną oś lub z napędem na cztery koła AllGrip. Najtańszego S-Crossa Strong Hybrid Premium wyceniono na 120 900 zł i już taki samochód można zamówić z AllGrip, czyli napędem na cztery koła, a jego cena rośnie wówczas do 131 900 zł. Ceny wersji Elegance 2WD i Elegance Sun 4WD wynoszą, odpowiednio, 132 900 zł oraz 148 900 zł.

Suzuki S-Cross Strong Hybridfot. materiały prasowe
Suzuki S-Cross Strong Hybrid

Na liście wyposażenia podstawowej wersji Strong Hybrid Premium jest komplet systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo (LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA) oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Podstawowy S-Cross ma też m.in.:

  • automatyczną, dwustrefową klimatyzację,
  • interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali),
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamerę cofania,
  • system kluczyka elektronicznego,
  • reflektory full LED (przednie i tylne).

Samochody w wersji Elegance, oprócz wyposażenia Premium, dodatkowo wyposażane są w nawigację satelitarną z trzyletnią bezpłatną aktualizacją map, głośnik centralny, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz kamerę 360 stopni (pierwszą taką w Suzuki). Siedzenia w są obszywane tapicerką z tkaniny, ale wykończenie w wyższych wersjach jest skórzane. Do tego polerowane felgi aluminiowe, zaś w wersji Elegance Sun - dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.

Zobacz również:
REKLAMA