Do polskiej oferty Suzuki dołącza model SX4 S-Cross Hybrid, korzystający ze zelektryfikowanego napędu z systemem mild hybrid. Nowy silnik 1.4 Boosterjet ma oznaczenie K14D i zastępuje jednostkę K14C o tej samej pojemności skokowej. Inne są jednak parametry mocy i momentu obrotowego, a przede wszystkim dodatek systemu mild hybrid.
Nowy silnik 1.4 Boosterjet K14D jest połączony z układem mild hybrid 48 SHVS, który ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa i zachować dotychczasowe osiągi. Suzuki SX4 S-Cross Hybrid z silnikiem K14D ma wykazywać o 20 proc. mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z modelem wyposażonym w silnik K14C.
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid – napęd i osiągi
Nowy silnik K14D z układem mild hybrid 48V SHVS to ta sama turbodoładowana jednostka, ale po zmianach zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. To oznacza wzrost maksymalnej wartości o 15 Nm.
Nieco niższa jest natomiast wartość maksymalnej mocy. Ten ubytek, podobnie jak wzrost momentu obrotowego, dotyczy wszystkich nowych hybryd Suzuki – w tym Swifta Sport Hybrid czy Vitary Hybrid. Moc maksymalna została obniżona ze 140 KM do 129 KM, przy tej samej prędkości obrotowej 5500 obr./min.
W przypadku SX4 S-Crossa Hybrid większa o 30 kg masa i niższa moc, ale za to wyższa wartość momentu obrotowego i wsparcie elektrycznego silnika podczas przyspieszania pozwoliły utrzymać wartość 9,5 sekund potrzebnych na sprint od 0 do 100 km/h. Spadła za to maksymalna prędkość – z 200 do 190 km/h.
Promocja! Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Komentarze