Nie jest to model nowej generacji, SX4 S-Cross poddano tylko face liftingowi, wyposażając je w nowe osłonę chłodnicy i reflektory.Na tym zmiany stylistyczne w zasadzie się kończą, więcej nowego jest pod maską.
Suzuki porzuciło wolnossące silniki, które nie zachwycały osiągami; ten sam los spotkał silnik Diesla. Zamiast nich do wyboru są dwie turbodoładowane benzynowe jednostki z serii Boosterjet; sprawdziliśmy, jak jeździ auto wyposażone w mniejszą z nich. Trzy cylindry i tylko litr pojemności nie dają wiele nadziei na dobre osiągi, jednak szybko okazuje się, że silnik jest bardzo żwawy, nawet gdy autem podróżują trzy osoby. To zasługa maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w dolnym zakresie obrotów.
Pięciobiegowa mechaniczna skrzynia biegów z długimi przełożeniami sprzyja umiarkowanemu zużyciu paliwa – średnio wyniosło ono 6 l/100 km. Skrzynia automatyczna jest dostępna do wszystkich wersji SX4 oprócz podstawowej, w Premium trzeba za nią dopłacić 7 tys. zł. Wnętrze auta jest teraz lepiej wyciszone, a materiały są lepszej jakości.
![]() |
![]() |
TO POLUBISZ | TEGO NIE |
NAPĘD 4X4 Wersje z napędem na cztery koła są droższe o 7 tys. zł. Po przełączeniu pokrętła na tryb Sport silnik nabiera wigoru i zużywa mniej paliwa. |
MAŁO MIEJSCA NAD GŁOWĄ W aucie z opcjonalnym szklanym dachem pasażerom o wzroście powyżej 1,85 m może być ciasno. |
Kierowcy muszą się przyzwyczaić, że za kierownicą siedzi się wyżej, ci o wyższym wzroście mogą narzekać, że fotel można przesuwać tylko w niewielkim zakresie, a regulacja kąta nachylenia oparcia jest mało precyzyjna. Wersja podstawowa Comfort jest teraz wyposażona w siedem poduszek powietrznych, klimatyzację, tempomat oraz system Hill Hold Control.
Dane producenta | SUZUKI SX4 S-CROSS 1.0 BOOSTERJET |
Cena | 66 900 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benz., R3 turbo |
Pojemność skokowa | 998 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
112 KM 5500/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
170 Nm 2000-3500/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 5-biegowa przekł. mech. |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 12,0 s |
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 119 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4300 x 1785 x 1580 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1200 kg, ładowność 530 kg, pojemność bagażnika 430/1269 l, pojemność zbiornika paliwa 47 l. |
Naszym zdaniem
Sebastian Kościółek redaktor "auto motor i sport"
Przykład Suzuki SX4 S-Cross pokazuje, że downsizing nie musi być złem koniecznym. Nowe silniki są bardzo oszczędne, a brak diesla w ofercie nie jest w tym wypadku wadą.