REKLAMA

Suzuki SX4 S-Cross - już bez diesla

Bez hucznych zapowiedzi pojawia się odświeżone Suzuki SX4 S-Cross z turbodoładowanym silnikiem benzynowym pod maską.

Suzuki SX4 S-Cross

Nie jest to model nowej generacji, SX4 S-Cross poddano tylko face liftingowi, wyposażając je w nowe osłonę chłodnicy i reflektory.Na tym zmiany stylistyczne w zasadzie się kończą, więcej nowego jest pod maską.

 

REKLAMA

Suzuki porzuciło wolnossące silniki, które nie zachwycały osiągami; ten sam los spotkał silnik Diesla. Zamiast nich do wyboru są dwie turbodoładowane benzynowe jednostki z serii Boosterjet; sprawdziliśmy, jak jeździ auto wyposażone w mniejszą z nich. Trzy cylindry i tylko litr pojemności nie dają wiele nadziei na dobre osiągi, jednak szybko okazuje się, że silnik jest bardzo żwawy, nawet gdy autem podróżują trzy osoby. To zasługa maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w dolnym zakresie obrotów.

 

Pięciobiegowa mechaniczna skrzynia biegów z długimi przełożeniami sprzyja umiarkowanemu zużyciu paliwa – średnio wyniosło ono 6 l/100 km. Skrzynia automatyczna jest dostępna do wszystkich wersji SX4 oprócz podstawowej, w Premium trzeba za nią dopłacić 7 tys. zł. Wnętrze auta jest teraz lepiej wyciszone, a materiały są lepszej jakości.

Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
TO POLUBISZ  TEGO NIE
NAPĘD 4X4
Wersje z napędem na cztery koła są droższe o 7 tys. zł. Po przełączeniu pokrętła na tryb Sport silnik nabiera wigoru i zużywa mniej paliwa. 
MAŁO MIEJSCA NAD GŁOWĄ
W aucie z opcjonalnym szklanym dachem pasażerom o wzroście powyżej 1,85 m może być ciasno. 

Kierowcy muszą się przyzwyczaić, że za kierownicą siedzi się wyżej, ci o wyższym wzroście mogą narzekać, że fotel można przesuwać tylko w niewielkim zakresie, a regulacja kąta nachylenia oparcia jest mało precyzyjna. Wersja podstawowa Comfort jest teraz wyposażona w siedem poduszek powietrznych, klimatyzację, tempomat oraz system Hill Hold Control.

Dane producenta SUZUKI SX4 S-CROSS 1.0 BOOSTERJET
Cena 66 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R3 turbo
Pojemność skokowa 998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
112 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
170 Nm
2000-3500/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 5-biegowa przekł. mech. 
OSIĄGI
0–100 km/h 12,0 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,3 l/100 km
Emisja CO2 119 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4300 x 1785 x 1580 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1200 kg, ładowność 530 kg, pojemność bagażnika 430/1269 l,  pojemność zbiornika paliwa 47 l.

Naszym zdaniem
Sebastian Kościółek redaktor "auto motor i sport" 

Przykład Suzuki SX4 S-Cross pokazuje, że downsizing nie musi być złem koniecznym. Nowe silniki są bardzo oszczędne, a brak diesla w ofercie nie jest w tym wypadku wadą.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA