REKLAMA

Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla Touring Sports

Suzuki Swace to kompaktowe kombi z napędem hybrydowym i jednocześnie drugi z zapowiadanych modeli w ramach współpracy między Suzuki i Toyotą.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jak pisaliśmy niedawno, przy okazji premiery Suzuki Across, Suzuki już dwa lata temu zawarło umowę o bliskiej współpracy z Toyotą. Jednym z jej postanowień jest wprowadzenie do oferty Suzuki nowych modeli z napędem hybrydowym, pożyczonych od Toyoty.

Ma to pomóc w obniżeniu średniej emisji dwutlenku węgla dla całej gamy Suzuki, ale przy okazji wzbogaci ofertę tej marki o dwa bardzo dopracowane i popularne na rynku modele, których Suzuki, bądź co bądź, brakowało. Chodzi o dużego SUV-a i kompaktowe kombi.

Pierwszy model to wspomniany Suzuki Across, będący Toyotą RAV4 Plug-in Hybrid. Drugim „dawcą” jest Toyota Corolla, która będzie teraz oferowana również jako Suzuki Swace.

Suzuki Swace – kompaktowe, hybrydowe kombi

Suzuki Swace wygląda dokładnie jak Toyota Corolla kombi, a różnice są niemalże niezauważalne. Dopiero dokładne przyjrzenie się, a jeszcze lepiej – porównanie zdjęć obu aut – pokaże subtelne różnice w stylistyce.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Swace i Corolla różnią się z zewnątrz – oprócz znaczka – kształtem grilla wkomponowanego w przedni zderzak oraz z tyłu kształtem zderzaka i tym, że pod logo znalazło się dodatkowe przetłoczenie.

Suzuki Swace

Toyota Corolla Touring Sports

W kabinie zmian jest w zasadzie jeszcze mniej, bo ograniczają się do logo na kierownicy, której kształt w obu modelach jest taki sam. Ale to wszystko akurat nie dziwi, bo też nie o to tu chodzi, żeby ukrywać pokrewieństwo obu modeli. A że Corolla jest bardzo udanym modelem, pozostaje jedynie trzymać kciuki, żeby i Swace poszedł tą drogą.

Suzuki Swace

Toyota Corolla Touring Sports

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swace - silnik i napęd

Pod maskę Suzuki Swace trafi napęd hybrydowy z Corolli. Będzie to słabszy z dwóch wariantów - ten z benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 litra - którego łączna moc systemowa wynosi 122 KM. Na sprint do "setki" Swace potrzebować będzie 11 sekund i maksymalnie rozpędzi się do 180 km/h.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Najważniejsze, poza niskim spalaniem, szczególnie w jeździe miejskiej, będą możliwości przewozowe Suzuki Swace'a, które odziedziczył po Corolli. Pojemność bagażnika to solidne 596 litrów (VDA) lub maksymalnie 1606 litrów.

Więcej szczegółów poznamy niebawem. W tym te najważniejsze z punktu widzenia klientów, czyli cennik i wyposażenie. Choć jak widać na powyższych zdjęciach wnętrza, nawet tapicerka foteli jest w obu autach identyczna. Również paleta systemów bezpieczeństwa, montowanych w Suzuki Swace, jest bogata i obejmuje m.in.:

  • asystenta parkowania (S-IPA)
  • Pre-Collision System (PCS), wykrywający również pieszych i rowerzystów
  • Lane Tracing Assist (LTA) czyli aktywnego asystenta pasa ruchu
  • Road Sign Assist (RSA) odczytującego znaki drogowe
  • Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) czyli aktywny tempomat
  • Blind Spot Monitor (BSM) czyli asystenta martwego pola lusterek
  • Rear Crossing Traffic Alert (RCTA) czyli asystenta cofania, wykrywającego ruch poprzeczny

Zanim jednak w nasze ręce wpadnie oficjalna specyfikacja dla polskiego rynku, a ta pojawi się bliżej końca roku, kiedy Suzuki Swace ma wejść do sprzedaży w Europie, zapraszamy poniżej, do galerii zdjęć nowego Suzuki Swace. Co sądzicie na temat tego samochodu i polityki Suzuki i Toyoty dotyczącej wspólnych modeli? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA