REKLAMA

Suzuki Swift Hybrid – face lifting i hybryda pod maską

Suzuki Swift przechodzi face lifting, który oprócz odświeżonego wyglądu wprowadza do oferty zmodyfikowany napęd oraz nowe opcje wyposażenia.

Suzuki Swift Hybrid 2020 Suzuki Swift Hybrid 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 56 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Suzuki Swift w obecnym wydaniu zadebiutował w 2017 roku. Ten miejski samochód do końca 2019 roku znalazł na całym świecie 745 tys. klientów. Przyszedł jednak czas na lekkie odświeżenie oferty.

Suzuki Swift – nadwozie i wnętrze

Face lifting Swifta nie zmienił wiele, jeśli chodzi o design. Z przodu mamy przede wszystkim nową atrapę chłodnicy o innym niż dotąd wypełnieniu, z dodatkową poziomą linią, wykończoną w chromie, a ulokowaną między logo a tablicą rejestracyjną.

Producent dodał tez nowy wzór felg aluminiowych i nowe dwukolorowe kombinacje kolorów nadwozia, a także srebrne elementy dekoracyjne w kabinie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Suzuki Swift - wyposażenie

Już w podstawowej wersji wyposażenia nowego Swifta znajdziemy nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo, a od wersji Premium Plus dochodzi kilka nowości, takich jak:

  • funkcja rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition),
  • monitor martwego pola (Blind Spot Monitor),
  • funkcja zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu (Lane Departure Prevention),

a także szereg dobrze znanych z innych modeli Suzuki inteligentnych funkcji bezpieczeństwa, jak Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym), ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i asystent świateł drogowych.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift – nowy silnik mild hybrid

Suzuki Swift po face liftingu otrzymuje nową generację silnika 1.2 DualJet o oznaczeniu K12D, zastępującą dotychczasowy wariant K12C. Napęd korzysta z 12-woltowego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o większej pojemności – zamiast 3 Ah mamy teraz 10 Ah.

Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Trzeba przy tym dodać, że modyfikacje obcięły nieco mocy i momentu obrotowego, dodając około sekundę na czasie przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Zamiast dotychczasowych 90 KM Swift Hybrid ma teraz moc 83 KM przy tej samej prędkości obrotowej 6000 obr./min.

Z kolei maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego spadł z 120 do 107 Nm, ale tutaj korzyścią jest lepszy przebieg krzywej momentu, który maksymalną wartość osiąga przy 2800 obr./min, a nie jak wcześniej dopiero przy 4400 obr./min.

Auto powinno być więc bardziej dynamiczne w zakresie niskich obrotów, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. W poprawie odczuć, niwelując utratę paru koni mechanicznych, pomóc ma też zastosowanie elektrycznie sterowanego układu zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompy oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowanych dysz natryskowych oleju do chłodzenia tłoka.

Jak jeździ Suzuki Swift po face liftingu, zdradzimy wam po pierwszych jazdach. Póki co zostawiamy was z cennikiem, który dla modelu z 5-biegową skrzynią manualną zaczyna się od kwoty 52 900 zł (poziom Premium), a dla skrzyni CVT od 57 900 zł.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA