Do oferty Suzuki dołączyły niedawno modele z hybrydowym napędem typu mild hybrid. Wśród nich znalazł się też Suzuki Swift Sport, który zyskał jeszcze jeden człon w nazwie – Hybrid. Do jego napędu służy układ 1.4 Boosterjet z systemem mild hybrid 48V SHVS.
Suzuki Swift Sport Hybrid – silnik i napęd
Nowy silnik 1.4 Boosterjet o oznaczeniu K14D współpracuje z układem mild hybrid 48 SHVS, który ma zmniejszyć zużycie paliwa, ale zapewnić dynamiczne osiągi. Jak podaje producent, Suzuki Swift Sport Hybrid zapewnia nawet o 16 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu z modelem wyposażonym w silnik K14C.
Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra generuje nieco mniej mocy, bowiem wartość maksymalnej mocy silnika spadła ze 140 KM do 129 KM i jest dostępna przy 5500 obr./min. Nieco więcej, bo 235 Nm, jest za to maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Wcześniej było to o 5 Nm mniej, a krzywa przebiegu momentu obrotowego była mniej korzystna niż obecnie, kiedy większa wartość dostępna jest przy niższych obrotach.
Jak wpłynęło to na osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,1 sekundy, czyli o całą sekundę więcej niż dotychczas. Za to prędkość maksymalna sięga 220 km/h, zamiast dotychczasowych 210 km/h.
Promocja! Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Komentarze