[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

System szybkiego ładowania akumulatorów Volkswagena

Volkswagen przygotowuje się do próby bicia rekordu w legendarnym wyścigu Pikes Peak International Hill Climb. W realizacji celu pomóc ma... system szybkiego ładowania akumulatorów samochodu Volkswagen I.D. R Pikes Peak.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Przepis w regulaminie wyścigu Pikes Peak International Hill Climb jest jednoznaczny: jeśli uczestnik najsłynniejszego wyścigu górskiego na świecie będzie zmuszony przerwać jazdę ze względów bezpieczeństwa – np. gdy nagle spadnie grad albo trzeba będzie usunąć z drogi inny pojazd – ma równo 20 minut na przygotowanie się do ponownej próby i zajęcie pozycji na starcie.

Zespół inżynierów skupionych w Volkswagen Motosport opracował elektryczny zespół napędowy do modelu I.D. R Pikes Peak, którego moc systemowa wynosi 680 KM. 24 czerwca, podczas próby ustanowienia rekordu trasy w kategorii aut elektrycznych, zespół Volkswagen Motosport musi się liczyć z różnymi scenariuszami – między innymi z ewentualnym przerwaniem wyścigu.

Najlepsze okazały się akumulatory litowo-jonowe, które w I.D. R Pikes Peak podzielono na dwa bloki, umieszczone obok kierowcy oraz za kokpitem. Taki akumulator charakteryzuje się bardzo wysoką gęstością energetyczną.

REKLAMA

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

W wypadku samochodu wyścigowego najważniejszy jest nie jak największy zasięg, lecz jak najwyższa moc. I.D. R Pikes Peak przyspiesza więc do 100 km/h w ciągu 2,25 sekundy, czyli szybciej niż samochody Formuły 1. Na 19,99-kilometrowej trasie wyścigu jest 156 zakrętów i akumulator wyścigówki Volkswagena musi wytrzymać mniej więcej taką samą liczbę przyspieszeń. 

W pracach konstrukcyjnych wysoki nacisk położono na zachowanie akumulatora podczas ładowania na trasie wyścigu. Ta czynność wymaga przemyślanej strategii. W strefie startowej Volkswagen Motosport korzysta jednocześnie z dwóch systemów szybkiego ładowania, które zasilają akumulatory I.D. R Pikes Peak energią o stosunkowo niewielkiej mocy – łącznie 90 kW. Dzięki temu że moc prądu jest niewysoka, akumulator się nie przegrzewa.

Największą niewiadomą jest temperatura otoczenia w strefie serwisowej. Na Pikes Peak nawet w czerwcu może ona wynosić niewiele ponad zero stopni, ale może też być gorąco jak w pełni lata. Najlepsza dla akumulatorów jest temperatura około 30 stopni Celsjusza. Jeśli będzie trzeba, temperaturę wewnętrznego systemu akumulatorów I.D. R Pikes Peak będzie można obniżyć, doprowadzając do niego powietrze. Jednak podczas szybkiego ładowania należy też unikać zbyt mocnego schłodzenia systemu, żeby nie doszło do skroplenia pary wodnej.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Do produkcji energii potrzebnej do zasilania akumulatorów Volkswagen Motosport również zastosował innowacyjną metodę. Ponieważ w strefie serwisowej na wysokości 2 800 metrów nie ma odpowiedniej stacji zasilania energią elektryczną, produkuje ją – wyglądający z zewnątrz bardzo typowo – generator przygotowany przez Volkswagen Motosport.

Do jego napędu nie służy olej napędowy, jak zwykle w tego rodzaju urządzeniach, lecz gliceryna. Ta ciecz – z chemicznego punktu widzenia alkohol cukrowy powstający jako odpad np. przy produkcji biodiesla – ulega spaleniu nie wydzielając szkodliwych substancji.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij