Szybkość i styl – czyli Maserati do produkcji dostępne w zaledwie 3 miesiące

Jeden z najważniejszych obok stylu atut Maserati czyli szybkość, ma obecnie szczególne znaczenie dla włoskiej marki. W dobie pandemii krótki czas realizacji zamówienia i dostawy samochodu są niezwykle cenione przez klientów.

Maserati materiały prasowe
Maserati

Maserati od pokoleń oferuje szybkie i pełne stylu samochody. Te dwie cechy nabrały obecnie w czasach pandemii szczególnego znaczenia. Mowa nie tylko o wrażeniach zza kierownicy, ale również o obsłudze klienta.
Obecnie większość niemieckich marek zmaga się z problemem ograniczonej dostępności półprzewodników. Rośnie czas oczekiwania na odbiór zamówionych samochodów, a niektóre wersje wypadły z oferty. Na tym rynkowym tle Maserati znowu może świecić przykładem. „Włoska marka utrzymała najwyższy standard i odpowiednio szybko zareagowała na nadchodzący kryzys w postaci zaopatrzenia się w półprzewodniki. Dlatego okres oczekiwania na indywidualnie specyfikowany samochód pozostał niezmieniony i wynosi 3 miesiące.” – podkreśla Grzegorz Zagórski, Dyrektor sprzedaży w Maserati Pietrzak” (https://maseratipietrzak.pl/). Importer przy zamówieniu dowolnego modelu Maserati gwarantuje obecnie również niezmienność ceny samochodu. Poza samym czasem oczekiwania Maserati wyróżnia się również indywidualnym podejściem do klienta. Miłośnik marki może cieszyć się najwyższym poziomem obsługi oraz ofertą składającą się z ekskluzywnych modeli, a nawet limitowanych wersji.

Maserati materiały prasowe
Maserati

Emocje na najwyższym poziomie

Włoska marka obecnie oferuje nie tylko luksus, ale również emocje na najwyższym poziomie. Od roku w ofercie znajduje się pochodzący z superligi sportowy model MC20 z silnikiem umieszczonym centralnie. Inżynierowie Maserati konstruując MC20 skorzystali z doświadczenia zdobytego w motorsporcie, a szczególnie w Formule 1. Rasowe coupé zostało skonstruowane w dużej mierze z użyciem komputerowego modelowania wykorzystywanego przez zespoły wyścigowe. Podwójne turbodoładowanie, komora wstępna (rozwiązanie bezpośrednio przejęte z silników F1) i dwie świece zapłonowe na cylinder pozwalają wycisnąć z jednostki V6 630 KM i 730 Nm. Co ciekawe wał korbowy silnika Nettuno kręci się do 8000 obr./min, a o odpowiednie smarowanie podczas torowej jazdy dba sucha miska olejowa. Trzylitrowe V6 zapewnia ważącemu jedynie 1475 kg MC20 przyspieszenie na poziomie 2,9 sekundy oraz prędkość maksymalną przekraczającą 326 km/h. Maserati wykorzystuje najnowsze doświadczenia sportowe nie tylko do podniesienia osiągów, ale również poprawy komfortu jazdy oraz ekonomii modeli przeznaczonych do codziennej jazdy.
Przy konstruowaniu najnowszych napędów Maserati może pochwalić się najwyższą jakością. A dowodem pewności siebie jaką prezentuje marka są warunki fabrycznej gwarancji, które zainteresowanym klientom zapewniają pełną ochronę przez 5 lat bez limitu kilometrów.

Maserati materiały prasowe
Maserati

Limitowane wersje

W ostatnich latach moda na podkreślanie osobowości nabrała szczególnego znaczenia. Dlatego świat motoryzacji w wydaniu Maserati oferuje emocje jakich można doświadczyć z posiadania dzieł sztuki. Wystarczy przywołać celebrującą sportowe dziedzictwo marki wersję Tributo. Nieustępliwy duch Maserati ukształtował się na torze wyścigowym i został wtłoczony do każdego samochodu osobowego Maserati. Zainspirowany klasykami, sportowy wygląd wersji Tributo przywołuje pasję i splendor pierwszych sukcesów na torze wyścigowym. Warianty F Tributo Special Edition modeli Levante i Ghibli dostępne są w barwach Rosso i Azzurro Tributo, Emblemat F Tributo przewodzi na nadkolu, logo Saetta na słupku C przybiera barwy karoserii, a kontrastowe akcenty kolorystyczne obracają się na 21-calowych felgach. Żółte zaciski hamulców również przypominają zdobiony na żółto dziób 250F Fangio z 1957 r.

Maserati materiały prasowe
Maserati

Maserati nie tylko oferuje mocno limitowane i cenne wersje. Idzie o krok dalej. Dzięki programowi Fuoriserie miłośnicy marki mogą wyrazić swoją osobowość konfigurując jedyny w swoim rodzaju egzemplarz Maserati. W tym programie to klient sam tworzy wymarzony samochód i wprowadza specjalne elementy wykończenia, dzięki czemu może być pewien, że nie spotka na drodze drugiego takiego samego egzemplarza. Programem objęte są najmocniejsze wersje modeli: Ghibli, Quattroporte i Levante z silnikiem V8 pod maską oraz oznaczone edycją Trofeo. Wkrótce do nowego programu Maserati dołączy również najnowszy model MC20. Wszystkie modele objęte programem Fuoriserie tworzone są przez Centro Stile przy współpracy Garage Italia.
Zakup limitowanej serii wiążę się nie tylko z wyższą wartością rezydualną, a nawet kolekcjonerską, ale również z oferowanym w atrakcyjnej cenie bogatym wyposażeniem, ponieważ obecnie producent przywiązuje szczególną wagę do promowania unikalnych wersji Maserati.
Dziś klienci marek ekskluzywnych poszukują produktów indywidualnych, a działy specjalizujące się w takich marek przeżywają oblężenie. Posiadanie Maserati jest już wyjątkowym doznaniem, a limitowana wersja w garażu przenosi klientów w emocje znane z obcowania z dziełami sztuki.

Maserati materiały prasowe
Maserati

Nowa gama modelowa

W ramach poliftingowej gamy i wraz z linią modelową na rok 2022 Maserati wprowadza trzy nowe ekskluzywne wykończenia dla modeli Ghibli, Quattroporte i Levante: GT, Modena i Trofeo.
Wersja GT to edycja odpowiednia dla osób, którzy są świadomi aktualnych trendów w motoryzacyjnej modzie, a jednocześnie chcą podkreślić wyrafinowany i oryginalny styl.

Ghibli GT i Levante GT są wyposażone w 4-cylindrowy silnik typu mild hybrid o mocy 330 KM, a Quattroporte GT jest napędzane konstrukcją V6 o mocy 350 KM. Wnętrza wersji GT wyróżniają się komfortowymi skórzanymi fotelami oraz elementami wykończenia Dark Mirror dla Ghibli GT oraz Radica dla Quattroporte GT. W Levante GT znajdziemy wykończenie Black Piano.
Edycja Modena przeznaczona jest dla entuzjastów sportu, którzy chcą cieszyć się jazdą Maserati. Modena w przypadku Ghibli i Levante ma pod maską silnik benzynowy V6 o mocy 350 KM. Natomiast Modena S oznacza moc 430 KM. Ta ostatnia wersja silnika V6 oferowana jest też w Quattroporte Modena.
Wersje Modena wyróżniają się sportowo stylizowanymi zderzakami, 20-calowymi felgami, skórzanymi fotelami o zdecydowanym wyprofilowaniu, wykończeniem Black Piano i Dark Mirror. Dostępna jest również edycja Modena S z pakietem Nerissimo i czerwonymi zaciskami hamulcowymi dla osób, które uwielbiają jednolite, czarne wykończenie wszystkich elementów samochodu.
Edycja Trofeo to najwyższa klasa wykończenia pod względem osiągów i możliwości konfiguracji. Pod maską znajduje się V8 Twin Turbo o potężnej mocy 580 KM. 21-calowe obręcze kół zostały podkreślone czerwonymi zaciskami hamulcowymi. We wnętrzu znajdują się sportowe fotele, pokryte naturalną luksusową skórą Pieno Fiore, a elementem dekoracyjnym pozostaje włókno węglowe. Ghibli, Quattroporte i Levante Trofeo równolegle ze sportowymi osiągami oferują niebywały komfort jazdy. Edycje GT, Modena i Trofeo dla modeli Ghibli, Quattroporte i Levante z rocznika modelowego 2022 można już zamawiać.

Maserati materiały prasowe
Maserati

Nowoczesne napędy

Maserati w przeszło 100-letniej historii szczególnie mocno podkreślało włoski charakter obficie nasączony motorsportem. Od lat modele Maserati zachwycają nie tylko eleganckim wyglądem, ale również cieszą niepowtarzalnym dźwiękiem silnika, który zachwyca równie mocno podczas spokojnej jazdy nadmorskim bulwarem, co przy dynamicznym zdobywaniu górskich szlaków.
Maserati wprowadzając najnowsze konstrukcje hybrydowe zachowuje wierność pełnej emocji tradycji marki. Wersje Hybrid nie ustępują tradycyjnym odmianom, jeśli chodzi o doznania akustyczne. Maserati Levante Hybrid na sprint do setki potrzebuje zaledwie 6 sekund, a maksymalna prędkość sięga 240 km/h. Sportowe osiągi w modelu Levante dzięki napędowi na 4 koła i pneumatycznemu zawieszeniu idą w parze z komfortem jazdy oraz wszechstronnością. Hybrydowy napęd oferuje o 3 proc. niższe zapotrzebowanie na paliwo niż diesel i aż o 18 proc. niższe niż benzynowe V6. Bogato wyposażone i wszechstronne Maserati Levante Hybrid z napędem na 4 koła oraz pneumatycznym zawieszeniem oferowane jest obecnie w wyjątkowo atrakcyjnej cenie 83 tys. euro, na co wpływ ma niższa stawka akcyzy w przypadku modelu Hybrid. Jeszcze bardziej kuszącą ofertę stanowi najtańszy model w ofercie Ghibli Hybrid, którego cena wynosi 79 700 tys. euro. Maserati obecnie jest w trakcie wprowadzania nowej gamy modelowej, a to oznacza, że marka znajduje się w jednym z najlepszych od lat momentów swojej historii.

 

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ