TOP – najtańsze samochody marek premium

Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, Porsche – ile pieniędzy trzeba przygotować, aby wejść w posiadanie samochodu jednej z marek, uznawanych za premium? Sprawdziliśmy.

Najtańsze auta marek premium materiały prasowe
Najtańsze auta marek premium
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Samochody drożeją z roku na rok – to jasne. Cenniki każdej marki regularnie są odświeżane, co spowodowane jest również wymogami związanymi z obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów (np. z dziedziny bezpieczeństwa) czy modyfikowaniem ich układów napędowy tak, aby spełniały najnowsze normy emisji. Drożeją wszystkie samochody – od najtańszych do najdroższych marek na rynku.

REKLAMA

Co ciekawe, większość producentów samochodów popularnych z generacji na generacji udoskonala swoje samochody, przez co ich ceny także regularnie wzrastają. Nikogo nie dziwi dziś zakup samochodów Skody, Peugeota czy Forda w cenie przekraczającej 250 tysięcy złotych. Z drugiej jednak strony są marki tzw. premium, oferujące droższe samochody, ale od lat „puszczające oczko” do młodszych i mniej zamożnych klientów. Z tego powodu dochodzi do paradoksów, gdzie samochody marki popularnej kosztują więcej niż marek premium.

Przejrzeliśmy cenniki marek uznawanych za premium właśnie i sprawdziliśmy jaki model jest w ich ofercie najtańszy. Do materiału przyjęliśmy oficjalne ceny, bez (czasem bardzo hojnych) rabatów.

Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo – 144 600 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Nie każdy przypisuje Alfę Romeo do samochodów klasy premium, lecz tak samo jak w przypadku Volvo i Lexusa (mają one podobną opinię) postanowiliśmy zawrzeć jej modele w tym tekście. Alfa nie sprzedaje już MiTo i Giulietty, a więc obecnie najtańszym modelem jest Giulia. To sedan klasy średniej, z napędem na cztery koła i 200-konnym silnikiem benzynowym, do tego wygląda niemal równie atrakcyjnie jak 510-konna odmiana Quadrifoglio (kosztuje ponad 400 tys. zł) a więc jest samochodem, który sprawia wrażenie drogiego. W cenniku czeka jednak spore zaskoczenie, ponieważ auto w wersji Business można kupić już za 144 600 zł. W takiej cenie trudno kupić modele kompaktowe z mocnym silnikiem, konkurencyjnych marek.

Audi A1 30 TFSi – 99 200 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Można na tę wartość patrzeć dwojako – 103 tys. zł za nowy samochód marki Audi to niewygórowana cena, jednak jak za miejskie auto korzystające z konstrukcji VW Polo, już dość drogo. W cenie otrzymuje się samochód z dość dobrym wyposażeniem, ale ze słabawym silnikiem 1.0 TFSI o mocy 115 KM. Za przekładnię DSG przyjdzie nam dopłacić 7300 zł. Wielu kierowców pewnie zdecyduje się dopłacić za większy i lepszy model A3 – różnica w cenie wersji podstawowych to jedyne 2 tysiące złotych!

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

BMW 116i – 103 600 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Podobne ceny możemy znaleźć w salonie BMW, gdzie Seria 1 nowej generacji, czyli samochód przednionapędowy bazujący na podzespołach znanych z Mini, kosztuje już tylko 103 tysiące złotych. W tej cenie otrzymujemy, tak jak w Audi, silnik 3-cylindrowy, ma on pojemność 1.5 l i wytwarza 109 KM, co zapewnia autu podobną dynamikę jazdy. W wersji podstawowej są już m.in. dotykowy ekran systemu multimedialnego i kilka systemów wspomagających, ale za dwusprzęgłową przekładnię trzeba zapłacić ekstra – 8300 zł

Jaguar XE P250 RWD – 185 900 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Samochody tej szanowanej brytyjskiej marki od zawsze kojarzą się z luksusem, głownie dlatego, że niegdyś jej auta były pozycjonowane znacznie wyżej – dziś podobnie jak Volvo czy Alfą Romeo, Jaguara traktuje się jak markę nie do końca konkurencyjną dla niemieckiego trio. Nie zmienia to faktu, że możliwość zakupu sedana klasy średniej tej marki w cenie ok. 180 tysięcy złotych brzmi jak okazja – posiadanie samochodu z kultowym logotypem może zakryć niektóre mankamenty. Podstawowa wersja modelu XE ma napęd na tylne koła, automatyczną skrzynię biegów i 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 250 KM, a więc jest to układ napędowy godny nazwy Jaguar.

REKLAMA

REKLAMA

Lexus CT200h – 138 100 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Najbardziej przystępnym cenowo samochodem japońskiej marki jest kompaktowe CT200h, które w cenie 138 tys. zł oferuje nie tylko sprawdzony napęd hybrydowy, ale też dość bogate wyposażenie. W przypadku tego modelu jest tylko jeden problem – kompaktowe CT jest starym samochodem, który oferowany jest już od 2010 roku, a przecież w tej klasie niektóre marki dwukrotnie już zmieniły generację swoich modeli. Za Lexusem przemawiają rabaty, bo w częstych akcjach promocyjnych można kupić ten samochód za ok 90 tys. zł.

Mercedes A 160 – 99 100 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Mercedes w wielu segmentach rynku oferuje samochody nieco droższe niż Audi i BMW, a jednak podstawowy wariant Klasy A kosztuje nieco mniej niż modele rywali – wystarczy 99 tysięcy złotych, aby jeździć nowym Mercedesem. Taki samochód ma skromne wyposażenie, a jego wnętrze nie jest tak multimedialne jak w topowych wariantach, a pod maską pracuje 109-konny silnik benzynowy 1.3 turbo. W połączeniu z tym silnikiem nie jest jednak oferowana dwusprzęgłowa przekładnia biegów – aby ją mieć trzeba zamówić co najmniej wersję A 180.

Mini One – 87 500 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Jednym z najmniejszych i najtańszych samochodów marek uznawanych za premium, jest Mini One. Podstawowy wariant tego sympatycznego modelu kosztuje jedynie 87 500 zł, czyli tyle ile bez przeszkód zapłacimy za Peugeota 208 czy VW Polo, a więc znacznie mniej wyszukane auta miejskie. Samochód w podstawowym wariancie napędzany jest przez benzynowy silnik 1.5 turbo o mocy 102 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,3 sekundy i prowadzi się tak, jak na Mini przystało, żeby jednak wyglądał modnie i efektownie – trzeba wydać kilkanaście tysięcy złotych na kilka opcji.

Porsche 718 Cayman – 248 000 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Samochody Porsche kojarzą się nam z bardzo drogimi autami, w cenie pewnie powyżej pół miliona złotych. I chociaż większość samochodów w gamie niemieckiego producenta bez problemu kosztuje nawet więcej, to najtańsze Porsche kosztuje mniej niż ćwierć miliona złotych, czyli mniej niż wydać można na szybkie auta popularnych marek, m.in. Kię Stinger GT, VW Golfa R czy Cuprę Atecę. W podstawowej wersji Porsche 718 Cayman napędzany jest przez 2-litrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowanie, wytwarzający 300 KM – to pozwala rozpędzać auto do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy.

Range Rover Evoque P160 – 179 900 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Zaglądając do cenników Land Rovera okazuje się, że najtańszy model tej marki, czyli Discovery Sport, jest nieco droższy od – wydawałoby się bardziej ekskluzywnego – Rangę Rovera Evoque, który bazuje na tej samej konstrukcji. Samochód w cenie 179 tys. zł oferuje sporo, bo wygląda stylowo i ma dobre wyposażenie, jednak pod maską pracuje jedynie trzycylindrowy silnik 1.5 turbo o mocy 160 KM (sprint do 100 km/h w 10 sekund), a moc przesyłana jest do przednich kół. Na szczęście w cenie dostaje się przekładnię automatyczną.

Volvo XC40 T3 – 137 900 zł

 

Najtańsze auta marek premiummateriały prasowe
Najtańsze auta marek premium

Jednymi z najpopularniejszych samochodów klasy premium są SUV-y szwedzkiej marki, głównie duże i komfortowe XC60, ale można jeździć podobnym samochodem w znacznie niższej cenie – mowa o najtańszym SUV-ie, a jednocześnie najtańszym samochodzie w ofercie Volvo ogóle, czyli XC40. Pojazd ten w podstawowej wersji napędzany jest przez silnik trzycylindrowy 1.5 turbo, który wytwarza 163 KM i napędza koła przedniej osi. Sprint do 100 km/h – poniżej 10 sekund. W tej cenie otrzymujemy samochód z mechaniczną skrzynią biegów, jednak za 8700 zł można dokupić przekładnię automatyczną.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA