REKLAMA

TOP5: rasowe coupe z wolnossącym V8

Silniki V8 pozbawione turbodoładowania to już dziś wymierający gatunek. Na rynku wciąż jest jednak kilka propozycji dla koneserów wolnossących, rasowych coupe.

Silnik V8 Lexusa Materiały prasowe
Silnik V8 Lexusa LC 500
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 010 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Producenci samochodów coraz chętniej sięgają po doładowane silniki, które ulegają nieustannie zaostrzanym normom emisji spalin. Do tego powszechnie w sportowych autach stosowany jest napęd na cztery koła, a przez to samochody z klasyczną, wolnossącą V-ósemką, napędzającą tylną oś, niemal całkowicie zniknęły z rynku.

Na szczęście wciąż znajdziemy jeszcze kilku przedstawicieli tego niemal wymarłego gatunku. Oto pięć sportowych coupé z wolnossącymi jednostkami V8 i napędem na tylne koła, które nadal możemy kupić w Polsce.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mustang GT V8 Materiały prasowe
Ford Mustang GT V8

Ford Mustang GT

Mustang to prawdziwa legenda amerykańskich samochodów sportowych, który w obecnej generacji święci sprzedażowe triumfy. Jak przystało na rodowitego muscle cara, auto dysponuje potężną, wolnossącą „V-ósemką” o pojemności pięciu litrów i mocy 450 KM. Napęd jest przekazywany oczywiście na tył, a pomaga w tym 6-biegowy automat lub nieco szybsza automatyczna przekładnia o aż 10 przełożeniach. Do wyboru jest wersja coupé oraz odmiana ze zdejmowanym dachem.

Ford Mustang GT Coupe z 6-biegowym automatem kosztuje od 224 tys. złotych.

REKLAMA

Lexus LC 500 V8 Materiały prasowe
Lexus LC 500 V8

Lexus LC 500

Kiedy chodzi o wolnossące silniki V8, Lexus ma się czym pochwalić. Japońska marka od samego początku stosuje w swoich samochodach silniki w tym układzie. Już pierwszy model Lexusa - LS 400 - był wyposażony w motor V8 4.0 o oznaczeniu 1UZ-FE.

Współczesne auta producenta korzystają z silników z rodziny UR. Pod maską Lexusa LC 500 znalazła się wolnossąca „V-ósemka” o pojemności pięciu litrów. Motor wytwarza moc 464 KM, która jest przenoszona na tylne koła za pomocą aż 10-biegowego automatu. Dodajmy do tego niesamowitą stylistykę oraz luksusowe wnętrze i otrzymujemy rasowego grand tourera.

Lexus LC 500 Coupe w wersji Prestige kosztuje od 584 tys. złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Maserati GranTurismo V8 Materiały prasowe
Maserati GranTurismo V8

Maserati GranTurismo

Produkcji samochodów z wolnossącym silnikiem V8 nie zakończyli też jeszcze Włosi. Inżynierowie ze słonecznej Italii proponują nam Maserati GranTurismo. Samochód powstał z jednostką V8 w dwóch rozmiarach – o pojemności 4,2 oraz 4,7 litra. Większą, a zarazem mocniejszą, bo 460-konną jednostkę znajdziemy w wersjach Sport oraz MC. W każdej napęd jest przekazywany na tylne koła. Ale osiągi przechodzą na dalszy plan, gdy usłyszy się ten rasowy bulgot ośmiu cylindrów.

Maserati GranTurismo 4.7 w wersji Sport kosztuje od 660 tys. złotych.

REKLAMA

Lexus RC F V8 Materiały prasowe
Lexus RC F V8

Lexus RC F

Lexus LC nie jest jedynym sportowym modelem japońskiej marki, który możemy w tej chwili kupić z silnikiem V8. Lexus produkuje nie tylko sportowe hybrydy, ale daje nam też do wyboru drugie sportowe auto z tradycyjną V-ósemką. Mowa o mniejszym bracie flagowego coupé LC, czyli Lexusie RC F. Auto dysponuje taką samą jednostką V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 464 KM, którą połączono z 8-stopniową przekładnią. Lexus RC F jest teraz dostępne również w specjalnej, bardziej ekstremalnej wersji Track Edition.

Lexus RC F Coupe w wersji Elegance kosztuje od 400 tys. złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Dodge Challenger V8 Materiały prasowe
Dodge Challenger V8

Dodge Challenger R/T

Na polskim rynku dostaniemy również jeszcze jedno sportowe auto rodem z Ameryki - Dodge’a Challengera. Samochód występuje w różnych wersjach napędowych - bazowa SXT dysponuje silnikiem V6, a najmocniejsza SRT Hellcat doładowanym sprężarką motorem V8 6.2 o mocy ponad 700 KM! Dla miłośników wolnossących V-ósemek dostępna jest m.in. odmiana Scat Pack z silnikiem o pojemności 6,4 l i mocy 475 KM, połączona z automatyczną przekładnią TorqueFlite o ośmiu przełożeniach.

Dodge Challenger 6.4 HEMI Scat Pack kosztuje od 298 tys. złotych.

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA