[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: Alfa Romeo 4C Spider

Czy Alfa Romeo 4C była za mało ekscytująca? Czy może brakowało jej stylu i charakteru? Absolutnie nie, ale teraz ma tego wszystkiego jeszcze więcej! Przywitajmy Alfę Romeo 4C Spider.

Wszyscy doskonale wiemy jak wygląda Alfa Romeo 4C. Teoretycznie więc, nie trudno jest wyobrazić sobie wersję Spider, czyli cabrio, co w znaczny sposób powinno ostudzić emocje związane z wyczekiwaniem na tę wersję. Nic bardziej mylnego. Nie od dziś wiadomo, że pozbawienie dachu jakiegokolwiek auta uczyni go bardziej interesującym i przyciągającym spojrzenia. Taki zabieg w przypadku 4C, która już w „zamkniętej” wersji pobudza wyobraźnię sprawia, że ze zniecierpliwieniem oczekujemy na jej prezentację w Genewie.

Technologia i osiągi, które znamy z wersji coupe zostają zapakowane do jeszcze bardziej ekscytującego nadwozia, ale co ważne, jak podkreślają konstruktorzy Alfy Romeo, bez żadnego uszczerbku dla właściwości jezdnych i sztywności nadwozia. To małe cabrio napędza ten sam 1,75-litrowy silnik, który znajdziemy w wersji coupe. Umieszczona centralnie, wydająca fantastyczne dźwięki uturbiona jednostka zapewnia 245 KM oferując kierowcy nie byle jakie osiągi: 4,5 s do „setki” i prędkość maksymalną na poziomie 257 km/h.

REKLAMA

   

Stylistyka auta przy tak ważnym zabiegu jakim jest pozbawienie go dachu musiała ulec zmianom. Poza oczywistym brakiem dachu, wersja „otwarta” odróżnia się pokrywą silnika pomalowaną na kolor karoserii, przez którą nie zobaczymy już silnika oraz innymi reflektorami przednimi będącymi wcześniej elementem o dyskusyjnej urodzie.

Dużo uwagi poświęcono aerodynamice nowej wersji. Pracowano nad tym, by podmuchy wiatru były jak najmniej odczuwalne wewnątrz auta kiedy materiałowy dach (opcjonalnie również sztywny wykonany z włókna węglowego) jest zdjęty ku uciesze kierowcy i pasażera.

W wersji 4C Spider zadebiutują również pewne elementy wyposażenia, których wcześniej próżno było szukać w cenniku wersji coupe. Tytanowy wydech firmy renomowanej firmy  Akrapovič, to element, który najchętniej widzielibyśmy już w standardzie. Niestety jednak przyjdzie nam za niego zapłacić, prawdopodobnie słono. Swój debiut będą miały również nowe wzory 17-, 18- i 19- calowych felg, podobnie jak system audio z Bluetooth i możliwość wykończenia tego nieco spartańskiego wnętrza trochę bardziej luksusowo. 

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij