Każde 911 GT3 RS było odchudzoną i bardziej "pikantną" wersją modelu GT3. Nie inaczej jest w tym przypadku. "RS-ka" ma wzmocniony o 25 KM, 4,4-litrowy silnik typu bokser i moc wynosi równiutkie 500 KM i 460 Nm.
W wersji RS chodzi też o masę, tutaj popracowano nad detalami. Dach wykonano z magnezu, niektóre części silnika wykonano z karbonu, a w wielu elementach zastosowano alternatywne materiały. Efekt? 10 kg w dół.
Na karoserii pojawiły się tylne wloty powietrza w nadkolach przejęte z modelu Turbo. Dopieszczono też aerodynamikę, montując większy niż w GT3 spoiler i zmieniając kształt przedniego zderzaka.
Te wszystkie małe zabiegi miały bardzo duży wpływ na czas uzyskany na torze Nurburgring. GT3 RS pokonało okrążenie w czasie 7:20 s to jest - uwaga - aż o 9 s szybciej niż supersportowa Carrera GT.
Mimo tych ekstremalnych osiągów, 911 GT3 RS jest autem całkowicie użytkowym i wygodnym. Za codziennym użytkowaniem auta przemawia bogate wyposażenie (klimatyzacja, nawigacja, audio z MP3) oraz automatyczna skrzynia.
Ile takie cudo kosztuje? Niestety sporo. W Niemczech ceny startują od 181,690 euro. Auto można będzie zamawiać w salonach od maja 2015 roku.