[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: Znamy szczegóły Hondy Civic Type R

To pierwsza Honda Civic Type R z turbodoładowanym silnikiem. To także jeden z najlepiej wyglądających hot hatchy na rynku.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Czekaliśmy na nią 5 lat, czyli dość sporo, ale jak Japończycy każą tak długo czekać, to znaczy, że szykują coś specjalnego. I tak jest w przypadku nowego Civica Type R.

Wygląd auta wywołuje niemały dreszczyk. Przód auta nakreślono bardzo agresywnie, pomaga w tym przedni zderzak zawieszony bardzo nisko. Bok auta, dzięki masywnym nadkolom i dużym wlotom powietrza "nadąża" za resztą agresywnego designu. Najwięcej dzieje się z tyłu. Ogromny dyfuzor i nie mniejszy spoiler nie tylko wyglądają obłędnie, ale spełniają też ważną rolę w kwestii aerodynamiki. Zwieńczeniem jest poczwórna końcówka układu wydechowego.

REKLAMA

Zajrzyjmy pod maskę. Tam po raz pierwszy zagościł silnik turbo. 2-litrowy motor VTEC TURBO rozwija aż 310 KM i 400 Nm. Mimo turbodoładowania czerwona granica na obrotomierzu zaczyna się dopiero przy 7 tys. obr/min. Taka moc sprawia, że na "budziku" pierwsza setka pojawia się po 5,7 s. Prędkość maksymalna to 270 km/h. Dzięki takim osiągom Civic Type R staje się najszybszym, seryjnym autem przednionapędowym.

O przekazanie tej sporej mocy na przednią oś odpowiedzialna jest 6-biegowa skrzynia manualna i sportowy dyferencjał. Moc przenoszona jest na asfalt za pomocą 19-calowych kół z oponami 235/35R19. O odpowiednią siłę hamowania zadbało Brembo. Z przodu czterotłoczkowe zaciski wgryzają się w 350-milimetrowe nawiercane tarcze.

Dużą uwagę skupiono także przy zawieszeniu. Jest ono o 50% sztywniejsze niż w normalnym Civicu, a uformowana w kształcie litery H tylna belka skrętna okazuje się niezastąpiona przy szybko pokonywanych zakrętach. W Type R zamontowano też aktywne zawieszenie wraz z trybem +R. Po naciśnięciu przycisku z tym napisem, zawieszenie jeszcze utwardza się, zmienia się charakterystyka pracy silnika i układu kierowniczego na bardziej rasowy.

Nowa Honda Civic Type R na rynek trafi latem 2015 roku.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij