Audi zdaje się być pionierem w kwestii świateł. Jako pierwsze zastosowało dzienne światła LED w 2004 roku w modelu A8 W12, cztery lata później LED-y wypełniły cały reflektor sportowego R8, a od lata zeszłego roku Audi oferuje najnowszą, laserową technologię. Wcześniej lasery występowały tylko w limitowanej edycji R8 LMX, teraz będą już dostępne w opcji do nowego modelu R8, który pojawi się najprawdopodobniej podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
Światła wykonane w nowej technologii wykorzystują wiązkę laserową, która emituje bardzo mocne światło przy użyciu małych komponentów i niewielkiej ilości energii. Zasięg świateł laserowych jest większy o połowę w stosunku do lamp LED. Lasery oświetlają drogę w promieniu ok. 600 m.
"Laser Lights" mają niebieski odcień i rozpalają się w podobny sposób co ksenony. Na początku laser jest niebieski, po czym rozjaśnia się do niemal białej barwy z niebieską poświatą. W reflektorze laserowym nie zabrakło także diod LED, służących chociażby do kierunkowskazów. W sumie, w każdym reflektorze znajduje się 37 diod LED.
Komentarze
auto motor i sport, 2015-02-16 09:41:44
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?