Targi motoryzacyjne w Los Angeles: Hyundai SEVEN (Los Angeles Auto Show)

Na salonie samochodowym w Los Angeles Hyundai zaprezentował koncepcyjny model Hyundai SEVEN, który jest zapowiedzią flagowego elektrycznego SUV-a Ioniq 7.

Hyundai SEVEN fot. materiały prasowe
Hyundai SEVEN

Hyundai SEVEN jest futurystyczną wizją luksusowego, flagowego modelu, który w wersji produkcyjnej pojawi się w okolicach roku 2024. Wtedy też do sprzedaży trafić ma bliźniacza Kia EV9, której koncepcyjna wersja Concept EV9 debiutuje równolegle podczas targów w Los Angeles.

Hyundai SEVEN – nieparzysta liczba drzwi

Hyundai SEVENfot. materiały prasowe
Hyundai SEVEN

Stylistyka Hyundaia SEVEN jest nowoczesna i futurystyczna, ale też nie tak daleko odbiegająca od tego, co prezentuje produkcyjny model Ioniq 5 – pierwszy w pełni elektryczny model marki z napędem nowej generacji. Ciekawostką są na pewno pikselowe światła z przodu i z tyłu, przeszklona tylna klapa oraz nieparzysta liczba drzwi – jak w Hyundaiu Veloster chociażby.

Hyundai SEVENfot. materiały prasowe
Hyundai SEVEN

Z prawej strony pojazdu para drzwi otwiera się przeciwsobnie, odsłaniając pozbawiony słupka B potężny otwór, dający dostęp do luksusowej kabiny w stylu salonu. Znajdziemy tam dwa głębokie „domowe” fotele, wyłożone tekstylną tapicerką oraz podnóżek dla pasażera. Z kolei z tyłu projektanci zaskoczyli pomysłem na tapicerowany narożnik, dający wrażenie przebywania w przytulnym salonie.

Hyundai SEVENfot. materiały prasowe
Hyundai SEVEN

Podobnie jak w Kii Concept EV9, gdzie materiały wykonano m.in. z tworzyw z recyklingu morskich śmieci i sieci rybackich, tak i Hyundai SEVEN może pochwalić się przyjaznymi środowisku materiałami. Dodatkowo producent zadbał o higienę, stosując antybakteryjne pokrycie powierzchni, system filtrowania powietrza, a nawet sterylizację promieniowaniem UV.

REKLAMA

Hyundai SEVEN – platforma i napęd

Hyundai SEVEN oparty jest na tej samej platformie, co pokazana w Los Angeles Kia Concept EV9 oraz nowe produkcyjne modele koncernu z napędem elektrycznym. Chodzi o płytę podłogową E-GMP, która z powodzeniem stosowana jest w Hyundaiu Ioniq 5, Kii EV6 czy Genesisie GV60.

Hyundai SEVENfot. materiały prasowe
Hyundai SEVEN

Jako że Hyundai SEVEN przerodzi się w Hyundaia Ioniq 7 dopiero za blisko trzy lata, producent poskąpił danych technicznych napędu. Wiele się bowiem przez ten czas zmieni. Póki co zapowiadana jest ta sama co w produkcyjnych modelach architektura związana z ładowaniem – 800-woltowy system, pozwalający na ładowanie prądem do 350 kW. Pozwala to uzupełnić zapas energii od 10 do 80 proc. w zaledwie 10 minut, zaś maksymalny zasięg wynosić ma 300 mil, czyli ponad 480 km.

Hyundai SEVEN przerodzi się, jak wspomnieliśmy, w model Ioniq 7, ale to dopiero w okolicach roku 2024. Produkcyjny wariant z pewnością spuści mocno z tonu pod względem stylistyki, a przede wszystkim wnętrza i stanie się nieco bardziej przyziemnym, choć na pewno nie nudnym samochodem elektrycznym. Spodziewamy się trzech rzędów foteli i sporej przestrzeni bagażowej, a wśród napędów wersji z dwoma silnikami i napędem na cztery koła. Na szczegóły przyjdzie nam jednak jeszcze zaczekać.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA