Targi samochodowe w Los Angeles: Porsche 718 GT4 RS (Los Angeles Auto Show)

Podczas amerykańskich targów samochodowych w Kalifornii pokazano Porsche 718 GT4 RS, czyli najbardziej ekstremalną drogową wersję modelu 718, która otrzymała silnik z GT3.

Porsche 718 GT4 RS materiały prasowe
Porsche 718 GT4 RS
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 470 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Agresywny wygląd Porsche 718 GT4 RS nie jest obietnicą bez pokrycia. Auto pokonało Nürburgring-Nordschleife w czasie 7:04,511, co oznacza, że jest o 23,6 sekundy szybsze od GT4 (420 KM, 420 Nm). Najważniejsze różnice w porównaniu do GT4 stanowią silnik i zawieszenie. GT4 RS posiada centralnie zamontowany nieznacznie „zdetuningowany” silnik z Porsche GT3 o pojemności 4 litrów i mocy 500 KM 449 Nm, który kręci się do 9 tys. obr./min. W przeciwieństwie do GT4 wersja RS dostępna jest wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią PDK o siedmiu przełożeniach, które zostały nieco skrócone. Kierowca ma jednak do dyspozycji klasyczny lewarek (a nie „joystick”) oraz oczywiście łopatki przy kierownicy, którymi może zmieniać biegi. Dodatkowe 80 KM oraz skrócona skrzynia biegów wpłynęły na przyspieszenie. GT4 RS rozpędza się do setki w 3,2 s, co oznacza poprawę o 0,5 sekundy w porównaniu do GT4.

REKLAMA

Obniżone o 3 cm zawieszenie zostało dostrojone do jazdy po torze wyścigowym. Zmieniono amortyzatory, sprężyny i stabilizatory oraz zastosowano uniballe. W oczy rzuca się potężny tylny spoiler z mocowaniami w stylu łabędziej szyi oraz dodatkowe wloty powietrza charakterystyczne dla wersji RS, które w tym wypadku zastępują boczne tylne szyby. Co ciekawe, takie rozwiązanie znamy m.in. z kalifornijskich restaurowanych Singerów i które podbija rasowe dźwięki produkowane przez silnik. Oczywiście wprowadzono znacznie więcej zmian w wyglądzie, co zaowocowało zwiększeniem o 25 proc. siły docisku aerodynamicznego w porównaniu do GT4.

Porsche 718 GT4 RSmateriały prasowe
Porsche 718 GT4 RS

Wersja RS oznacza zastosowanie ultralekkich materiałów, które pozwoliły obniżyć masę w porównaniu do GT4 o 22 kg i to nawet pomimo zastosowania cięższej skrzyni PDK. Przednie błotniki wykonano z CFRP, szyba tylna jest są cieńsza, a panele drzwi wyglądają jak w samochodzie wyścigowym. Pakiet Weissach obejmuje elementy z włókna węglowego (przednia pokrywa, wloty, nakładki na lusterka, tylny spojler), tytanowy układ wydechowy, felgi magnezowe oraz tapicerkę Race-Tex.
Porsche 718 GT4 RS trafi do salonów latem 2022 roku. W USA samochód kosztuje 141 700 dolarów, w Wielkiej Brytanii 108 370 funtów. Można się spodziewać, że ceny tego modelu ze względu na ograniczoną dostępność, unikalną konstrukcję z wolnossącym silnikiem oraz zdecydowany charakter już nie będą spadać. Znając markę Porsche możemy być pewni, że samochód będzie dostarczał intensywnych emocji za kierownicą, a fakt, że ma silnik umieszczony centralnie zagwarantuje niezwykłą skuteczność na torze.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA