Targi samochodowe w Los Angeles: Porsche Taycan GTS (Los Angeles Auto Show)

Porsche Taycan GTS i zarazem wersja nadwozia Sport Turismo debiutują na salonie samochodowym w Los Angeles. Legendarne oznaczeni GTS modeli Porsche przekłada się tu na duży zasięg podróży.

Porsche Taycan GTS fot. materiały prasowe
Porsche Taycan GTS

W przypadku samochodów Porsche, skrót GTS oznacza Gran Turismo Sport, a pierwszym modelem było Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku. Od tego czasu te trzy litery mają szczególne miejsce w sercach fanów marki. Dziś debiut ma Porsche Taycan GTS (i zarazem wersja nadwozia Sport Turismo), co jest kolejnym kamieniem milowym w historii marki. Tę ikoniczną nazwę – GTS – przyjmują bowiem pierwsze elektryczne modele Porsche.

Porsche Taycan GTSfot. materiały prasowe
Porsche Taycan GTS

Swoją drogą, rozwinięcie pełnej nazwy jednego z prezentowanych dziś w Los Angeles modeli przybiera kuriozalną postać: Porsche Taycan GTS Sport Turismo to bowiem Porsche Taycan Gran Turismo Sport Sport Turismo. Można się w tym wszystkich pogubić, ale zostawmy te niuanse i uszczypliwości na boku, bo oto przed nami wyjątkowa wersja, nadająca się do komfortowych podróży, przy zachowaniu wysokiej mocy napędu. Wariant GTS ma być pomostem między wersjami 4S oraz Turbo.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Porsche Taycan GTS Sport Turismo – trzeci w rodzinie

Podczas salonu samochodowego w Los Angeles (LA Auto Show) producent prezentuje nową wersję swojego elektrycznego samochodu sportowego – GTS. Oferując do 504 km zasięgu WLTP, nowy sportowy wariant Porsche Taycana jest zarazem pierwszym, który przekroczył granicę 500 km.

Porsche Taycan GTSfot. materiały prasowe
Porsche Taycan GTS

Podczas LA Auto Show debiutuje przy okazji trzecia wersja nadwoziowa Taycana – obok Taycana i Taycana Cross Turismo jest to Taycan Sport Turismo. Nowość dzieli sportową sylwetkę i opadającą ku tyłowi linię dachu z rodziną Taycan Cross Turismo, ale jest pozbawiony off-roadowych elementów stylistycznych.

Dodajmy, że Porsche Taycan GTS wyróżniają liczne czarne lub przyciemniane detale, m.in. przedni zderzak, podstawki lusterek bocznych oraz obramowanie bocznych szyb – jak zwykle w przypadku Porsche z rodziny GTS. Atmosferę we wnętrzu zapewniają z kolei dodatki pokryte czarnym materiałem Race-Tex oraz standardowy pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium z anodowanym, czarnym wykończeniem.

Porsche Taycan GTS – ceny

Porsche Taycan GTSfot. materiały prasowe
Porsche Taycan GTS

Ceny brutto Porsche Taycana GTS oraz Porsche Taycana GTS Sport Turismo rozpoczynają się od:

  • Porsche Taycan GTS - od 574 000 zł
  • Porsche Taycan GTS Sport Turismo - od 578 000 zł

Oba warianty trafią do dealerów wiosną 2022 r. W przyszłości w gamie Porsche Taycan Sport Turismo pojawią się także kolejne wersje napędowe.

REKLAMA

Taycan GTS: rasowy napęd, duży zasięg

Porsche Taycan GTSfot. materiały prasowe
Porsche Taycan GTS

A skoro przy napędzie jesteśmy. Taycan GTS ma imponującą moc, która w trybie overboost, podczas korzystania z Launch Control, wynosi 440 kW, czyli 598 KM. Sprint od 0 do 100 km/h w przypadku obu odmian nadwoziowych zajmuje 3,7 s, a ich maksymalna prędkość to 250 km/h.

Taycan GTS otrzymuje przy tym specjalnie przystosowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM), a zestrojenie opcjonalnej skrętnej tylnej osi jest bardziej sportowe. Charakter nowej odmiany podkreśla do tego zmodyfikowane, bardziej rasowe brzmienie układu napędowego – Porsche Electric Sport Sound.

Taycan Sport Turismo: trzeci do kompletu

Debiut Porsche Taycan w wersji Sport Turismo oznacza, że rodzina serii modelowej Taycan obejmuje teraz trzy warianty nadwoziowe. Nowa odmiana jest skierowana do tych, którzy oczekują wysokiego poziomu codziennej praktyczności, jaki oferuje Taycan Cross Turismo, ale równocześnie zależy im na osiągach sportowej limuzyny Taycan. Dlatego też Taycan Sport Turismo ma sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i funkcjonalny design wariantu Cross Turismo. Taycan Sport Turismo nie ma jednak off-roadowych elementów designu. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan, a pojemność bagażnika kryjącego się pod dużą tylną pokrywą wynosi przeszło 1200 litrów.

Porsche Taycan GTSfot. materiały prasowe
Porsche Taycan GTS

Na koniec ciekawy detal Taycana GTS, jakim jest panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia. Elektrycznie sterowana ciekłokrystaliczna folia sprawia, że przyciemnienie dachu można regulować, od przezroczystego do matowego, co chroni to podróżujących przed oślepianiem, bez konieczności zaciemniania wnętrza. Dach jest podzielony na dziewięć segmentów, które można regulować indywidualnie – to pierwsze takie rozwiązanie w branży motoryzacyjnej na świecie. Oprócz ustawień Clear (przezroczyste) i Matt (matowe) można również wybrać opcje Semi (pośrednie) oraz Bold (mocne).

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA