Taycan wyprzedza 911 i Panamerę

Porsche zwiększyło w tym roku sprzedaż o 13 proc. Najchętniej wybierane są SUV-y, ale trzecie miejsce na podium zajmuje obecnie elektryczny Taycan, który wyprzedził legendy – 911 i 718.

Porsche fot. materiały prasowe
Porsche

Rekordowy wynik Porsche za pierwsze trzy kwartały 2021 roku to 217 198 samochodów, jakie producent dostarczył do klientów na całym świecie od stycznia do września 2021 r. Dla Porsche stanowi to 13-procentowy wzrost, licząc rok do roku. Popyt zwiększył się we wszystkich regionach sprzedaży, a szczególnie silną zwyżkę ponownie odnotowały Stany Zjednoczone.

– Popyt na nasze sportowe samochody w trzecim kwartale utrzymywał się na bardzo wysokim poziomie. Cieszymy się, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku mogliśmy dostarczyć naszym klientom tak wiele aut – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. – Księgi zamówień są porządnie wypełnione, co napawa nas optymizmem i entuzjazmem przed gorącą końcówką roku. Jednak sytuacja związana z koronawirusem pozostaje dynamiczna, no i ciągle stoimy przed wyzwaniami, jakie stwarza pozyskiwanie półprzewodników. Z tych względów bardzo uważnie śledzimy bieżące wydarzenia, tak żeby móc nadal reagować na nie w elastyczny sposób – dodał von Platen.

Taycan na podium

Porsche TaycanMateriały prasowe
Porsche Taycan

Najchętniej wybieranym modelem Porsche pozostaje Cayenne, z wynikiem 62 451 egzemplarzy dostarczonych od początku roku. Drugi w rankingu jest Macan – tu dostawy wzrosły o 12 proc., do 61 944 sztuk. Niezwykle popularny okazał się również w pełni elektryczny Taycan, dostarczony w liczbie 28 640 samochodów. Teraz, w drugim pełnym roku swojej obecności na rynku, dorównuje on kultowemu 911, które w trzecim kwartale znalazło 27 972 nabywców (+10 proc.).

Modele 718 Boxster i 718 Cayman wybrało łącznie 15 916 klientów, co w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku stanowi skromny, 1-procentowy wzrost. Także dostawy Porsche Panamera utrzymały się na poziomie sprzed roku – wynik 20 275 egzemplarzy oznacza przyrost o 1 proc.

REKLAMA

Ameryka Północna pokochała Porsche

Porsche Taycan Cross Turismofot. materiały prasowe
Porsche Taycan Cross Turismo

Jak czytamy w komunikacie prasowym, po raz kolejny największy skok liczby dostaw Porsche odnotowano w USA. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy producent przekazał tam 51 615 pojazdów, o 30 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 r. Silną pozycję w Ameryce Północnej odzwierciedlają również wyniki najnowszego badania J.D. Power APEAL, które pokazuje, że podobnie jak w poprzednich latach klienci postrzegają Porsche jako najbardziej atrakcyjną markę samochodów premium. Na całym kontynencie Porsche zrealizowało 63 025 dostaw, o 29 proc. więcej niż w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku.

W Chinach, które są największym pojedynczym rynkiem zbytu producenta sportowych aut, przekazano klientom 69 789 pojazdów (+11 proc.). W sumie dostawy w regionach Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu zwiększyły się o 12 proc. – nowe Porsche odebrało tam 97 841 nabywców.

Sportowe samochody producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen cieszyły się dużą popularnością także w Europie: sprzedano tu 56 332 pojazdy, co w porównaniu z poprzednim rokiem stanowi wzrost o 2 proc. W samych Niemczech w okresie od stycznia do września popyt wzrósł o 9 proc., do 19 099 sztuk.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA