Czterodrzwiowe coupe Volkswagena do tej pory dysponowało jedynie czterema miejscami dla swoich pasażerów. Dla osób zasiadających w drugim rzędzie przewidziano dwa siedzenia oddzielone od siebie rozsuwanym schowkiem.
Widocznie coś jest na rzeczy, skoro niemiecki producent zdecydował się zaoferować piąte miejsce siedzące. Może wynika to z głosów klientów, którzy zainteresowani Passatem CC, po sprawdzeniu liczby miejsc, decydowali się po prostu na inne auto?
Volkswagen swój ruch tłumaczy tym, że dodatkowe siedzenie (z zagłówkiem i pasem bezpieczeństwa) dają Passatowi CC "znacznie wyższą funkcjonalność" niż do tej pory. Piąte miejsce oferowane ma być za kwotę 100 euro do każdej odmiany silnikowej tego czterodrzwiowego coupe.
REKLAMA
REKLAMA
W obrębie silnika, jedynym elementem który uległ awarii był wentylator chłodnicy (wymieniony na gwarancji). Zawieszenie zniosło dzielnie trudy dystansu pięćdziesięciu tysięcy kilometrów - tzn. do dźwięków, które wydobywały się z niego na początku testu (autoryzowany serwis nie potrafił usunąć ich źródła) nie dołączyły żadne nowe.
Daewoo Lanos był oferowany w trzech wersjach silnikowych (1.4, 1.5 oraz 1.6) i dwóch wersjach nadwozia (sedan i hatchback). Jednostka napędowa 1.6 dysponowała mocą 106 KM, a magiczną setkę potrafiła osiągnąć w 10,5 sekundy. Lanos w najbogatszej wersji wyposażenia, Silnik 1.6 dysponował mocą 106 KM. Po rozłożeniu siedzeń pojemność bagażnika (250 l) wzrastała do 886 l. Wersja hatchback prezentowała się dużo lepiej niż sedan opatrzony symbolem SX, pochwalić się mógł wspomaganiem kierownicy, centralnym zamkiem, elektrycznie otwieranymi przednimi szybami, elektrycznie regulowanym lusterkiem od strony pasażera i regulacją kolumny kierownicy. Tak ważne elementy z zakresu bezpieczeństwa, jak poduszki powietrzne pasażera i kierowcy, czy ABS były dostępne jedynie za dopłatą.
Tekst: Tomasz Bielanów Zdjęcia: archiwum
Ocena Precyzyjny układ kierowniczy, dobre właściwości jezdne, dynamiczne silniki, dosyć przestronne wnętrze Bardzo słabe hamulce nieodporne na fading, zła jakość materiałów wykończeniowych, duży hałas we wnętrzu w czasie jazdy
Oferowane silniki •1.4 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1349 cm3, moc maksymalna 55 kW (75 KM) przy 5400 obr/min, maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 3400 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,9 l/100 km •1.5 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1498 cm3, moc maksymalna 63 kW (86 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3400 obr/min, średnie zużycie paliwa 8,6 l/100 km •1.6 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1598 cm3, moc maksymalna 78 kW (106 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3400 obr/min, średnie zużycie paliwa 8,3 l/100 km
Historia modelu 1997: debiut Daewoo Lanosa. 1999: trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się aut w Polsce. 2001: upadłość Daewoo-FSO.
Koreański „smok motoryzacyjny" pod koniec lat 90. postanowił zamienić nieco wysłużoną i zasłużoną Daewoo Nexię na zupełnie nowy model. auto motor i sport, 2008-05-10 14:20:59
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Można odnieść wrażenie, że na świecie istnieją już tylko SUV-y i auta im pokrewne, ale to mylne wrażenie. BMW 218i Gran Coupé oraz Mercedes CLA 180 to odmiany klasycznych kompaktów. W teście luksusowe sedany przypominające coupé.
Skoda Octavia wyróżnia się dużym wnętrzem i jest niekłopotliwa w eksploatacji. Inaczej niż w modelu poprzedniej generacji – wszystkie silniki Octavii III można polecić.
Zapowiadana już w listopadzie 2020 roku duża zmiana w przepisach wejdzie w życie 1 czerwca 2021 roku. Wśród nowości m.in. pierwszeństwo pieszych i zakaz jazdy na zderzaku.
Trudno w to uwierzyć, ale Porsche Boxster kończy 25 lat. Z tej okazji wyprodukowanych zostanie 1250 egzemplarzy specjalnej edycji Porsche Boxster 25 Years.
W roku 2020, kiedy pandemia COVID-19 postawiła przed gospodarką trudne wyzwanie, Skoda po raz kolejny przekroczyła 1 mln samochodów sprzedanych na świecie.
Formentor - pierwszy stworzony od podstaw model Cupry to uniwersalny sportowiec. Jest ostry w reakcjach, ale łatwy w prowadzeniu, raczej niszowy, chociaż zapewnia dobry kompromis między sportem i komfortem, a do tego okazuje się bardzo szybki. Oto Cupra Formentor w wersji VZ z 310-konnym silnikiem.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
auto motor i sport, 2008-05-10 14:20:59
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?