[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Test czytelniczy "auto motor i sport" i Mercedes-AMG

Jako pierwsi w Polsce (a może i na świecie) zaprosiliśmy naszych czytelników do wzięcia udziału w teście Mercedesów-AMG. Odzew był ogromny. Ci, którzy zostali wybrani, po imprezie mówili zgodnie – "to było coś, czego nigdy nie zapomnimy".

Test czytelniczy Mercedes-AMG Test czytelniczy auto motor i sport - Mercedes-AMG, fot. Jacek Hanusz

Pomysł, żeby to czytelnicy wcielili się w rolę testerów narodził się w redakcji a zrealizowaliśmy go wspólnie z marką Mercedes-AMG. W gamie tego producenta żartów nie ma – nawet małe samochody (np. CLA 45) mają "pod 400 KM", a na szczycie są takie modele jak AMG GT R, który ma 4-litrowy silnik V8 biturbo rzucający na tylne koła moc 585 KM.

Oczywiście testowanie "na poważnie" musi się odbyć w bezpiecznych warunkach. Dlatego wybraliśmy Tor Kielce, na którym swoje szkolenia organizują również instruktorzy z oficjalnej szkoły jazdy marki – AMG Driving Academy. To oni mieli służyć za przewodników, którzy zdradzą przed czytelnikami "auto motor i sport" tajniki szybkiej, bezpiecznej jazdy oraz pomogą okiełznać samochody Mercedes-AMG. Na linii startu stanęło pięć modeli: sedan CLA 45, crossover GLA 45, limuzyna E 43, SUV GLC 63 S, wszystkie ze stałym napędem 4x4 4MATIC, oraz sportowe, tylnonapędowe AMG GT S.

Relacja wideo z testu czytelniczego Mercedes AMG

 

Na deser zostawiliśmy coś specjalnego – tzw. próbę Race Taxi, czyli, dynamiczny przejazd po leśnej, szybkiej i niebezpiecznej (na błędy nie ma miejsca, bo za asfaltem jest kawałek trawnika i bandy!) pętli leśnej Toru Kielce. Za kierownicą najmocniejszego Mercedesa-AMG, modelu GT-R, tym razem nie czytelnicy, ale instruktorzy (w tym rajdowy mistrz Polski i Europy, Wojciech Chuchała).

Test czytelniczy auto motor i sport - Mercedes-AMG fot. Patryk Ptak

Piotr Karolewski - uczestnik Testu Czytelniczego fot. Jacek Hanusz

Niesamowite, ale nie było przerw! Cały czas w samochodach. Bardzo skorzystałem z uwag rajdowego mistrza Wojtka Chuchały

Żeby móc znaleźć się w motoryzacyjnym niebie, które chwilowo zorganizowaliśmy na Torze Kielce Czytelnicy musieli pokazać swoją motoryzacyjną pasję w formie filmu wideo. Zgłoszeń było co nie miara (za wszystkie dziękujemy!), a my spośród wielu nadesłanych wybraliśmy 32, po czym zorganizowaliśmy głosowanie w internecie na najlepszą "16". Ci, którzy otrzymali najwięcej głosów przyjechali do Miedzianej Góry z różnych stron Polski, byli w różnym wieku i z różnym wykształceniem (był uczeń klasy maturalnej!), a w garażach mieli różne samochody (od małych popularnych aut po… Mercedesa-AMG A45).

Wraz z instruktorami AMG Driving Academy przygotowaliśmy w sumie sześć prób, z czego ostatnią była wcześniej wspomniana próba Race Taxi. Na pierwszy ogień – Drag Race z hamowaniem. Żeby przyzwyczaić czytelników do osiągów, przeciążeń i skuteczności hamowania modeli Mercedes-AMG musieli oni najpierw ostro przyspieszyć (na prostej) a potem zatrzymać auto w wyznaczonym obszarze. Wyniki na początku były różne – jedni hamowali zdecydowanie za wcześnie (szczególnie w GLC 63 S, który "jest wielki jak słoń, a staje w miejscu i zmienia kierunek jazdy chętnie jak biegnący gepard"), ale potem poziom szedł w górę.

Test czytelniczy auto motor i sport - Mercedes-AMG, fot. Jacek Hanusz

Rozalia Kozieł - uczestniczka Testu Czytelniczego fot. Jacek Hanusz

Nauka i zabawa w jednym. Chyba najlepszy dzień w moim życiu. Mam 9. czas, czyli pokonałam 7 panów. To był dzień spełnienia nierealnych marzeń

Zatrzymywanie się "w boksie" było dobrym wstępem do próby nr 2, czyli omijania przeszkody z hamowaniem. W międzyczasie nad torem zawisły chmury, z których spadł deszcz, więc ćwiczenie było tym bardziej wymagające. Podczas tej próby uczestnicy mieli okazję poczuć i nauczyć się reakcji samochodu na gwałtowne zmiany obciążenia kół oraz tego, jak w awaryjnych sytuacjach działają elektroniczne systemy bezpieczeństwa.

Kolejna próba to wywoływanie poślizgu pod- i nadsterownego. I znowu, efekty były różne. Niektórzy podchodzili do tej próby ze zbyt dużym respektem, inni szarżowali. Kilka przejechanych łuków i "coraz bardziej wychodziło". Satysfakcja po gładko przejechanym łuku w kontrolowanym poślizgu jest wielka, a Mercedesy-AMG, niezależnie od modelu, mają tak skalibrowane systemy, że można się nimi bawić dowolnie. ESP ma np. kilka trybów pracy, w tym "off", więc pozwalają te auta na wiele.

Po harcach na płaskiej części toru przyszedł czas na próbę "lead and follow", czyli sportową jazdę w kolumnie po leśnej pętli. W pierwszym, prowadzącym aucie jedzie instruktor, za nim czytelnicy. Zakręty są niebezpieczne, "ślepe", prędkości na razie niewielkie, a najważniejsze na początku to złapać linię wyścigową, czyli z punktu widzenia czasu przejazdu kluczową. Wraz z kolejnym okrążeniami tempo przejazdu rośnie i okazuje się, że to, co na początku było łatwe, przy wyższej prędkości już takie łatwe nie jest. Skupienie jest maksymalne, adrenalina wylewa się przez okna a smaczku dodaje fakt, że czytelnicy jadą ubrani w profesjonalne, wyścigowe kaski.

Test czytelniczy auto motor i sport - Mercedes-AMG, fot. Jacek Hanusz

W ramach wprowadzania pierwiastka rywalizacji sportowej po wszystkich ćwiczeniach i kilku okrążeniach zapoznawczych na "małym torze" każdy czytelnik miał jeden przejazd mierzony na czas. Wygrał Daniel Machałowski, drugi był Mikołaj Gołąb a trzeci Michał Walczak. Ale przegranych nie było, wszyscy uśmiechali się szeroko, bo najważniejsze, że obyło się bez strat w ludziach i sprzęcie.

Na deser – wcześniej wspomniana próba Race Taxi. Pełnym ogniem, z instruktorem AMG Driving Academy, którzy na początku przyznali "że zużyte opony nie są dla nich problemem". I faktycznie, wiele zakrętów przejechanych szerokim driftem w Mercedesie-AMG GT R musiało zrobić, i zrobiło, ogromne wrażenie. Wszyscy wysiadali na trzęsących się nogach i oszołomieni.

Ostatnim testem było wystawienie not samochodom (w skali 1-5), już chwilę po tym, jak zeszły emocje i czytelnicy mogli znowu utrzymać długopisy w dłoniach. Noty wystawiano wszystkim pięciu modelom w pięciu kategoriach: stylizacja nadwozia i kabiny, przyspieszenie, przyczepność i prowadzenie, pozycja za kierownicą oraz dźwięk silnika.

Do domów wszyscy wracali uśmiechnięci i przejęci – ale przecież nie codziennie można poszaleć w Mercedesach-AMG na torze pod okiem najlepszych instruktorów w Polsce!

Oceny samochodów:

Opinie uczestników testu:

Michał Walczak - uczestnik Testu Czytelniczego  fot. Jacek Hanusz
"Mam trzeci czas! Przez jeden dzień byłem kierowcą sportowym! Już nie śmieję się z SUV-ów – w wersji Mercedes-AMG są świetne. I ten bajeczny GT S. Mógłbym nim jeździć bez końca."

 

Mikołaj Gołąb - uczestnik Testu Czytelniczego  fot. Jacek Hanusz
„Byłem najmłodszy, ale udało mi się zająć drugie miejsce. Bajka! AMG to cudowne zabawki. Dziurawią przestrzeń jak przecinak. I ten GT S! To bestia!"

 

Daniel Machałowski - uczestnik Testu Czytelniczego  fot. Jacek Hanusz
"Na co dzień jeżdżę Alfą 159 i jestem alfaholikiem. Ale to, co przeżyłem w Mercedesie-AMG to ekstaza. Warto uczestniczyć w szkoleniach na torze. Po takiej lekcji jestem lepszym kierowcą."

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij