[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Test opon zimowych 205/55 R16 – zapowiedź

W najnowszym numerze Auto Motor i Sport, który wchodzi właśnie do sprzedaży, publikujemy nowy test opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16.

Test opon zimowych Test opon zimowych

Wprawdzie zawianych śniegiem dróg nie widzieliśmy od lat, ale błoto pośniegowe i zamarzająca woda wciąż się zdarzają. Dobre opony powinny dać sobie z nimi radę, tylko które są najlepsze?

Taki już los testujących zimowe opony – tygodniami muszą ślęczeć nad rzędami liczb, weryfikując wyniki testu. Podsumowują pomiary trakcji, drogi hamowania i testów dynamicznych przeprowadzonych na ośnieżonych drogach Finlandii, dołączają do nich rezultaty uzyskane w naszej części Europy podczas zimowych jazd po suchych i mokrych drogach, do tego dokładają pomiary uzyskane podczas niezliczonych prób na stanowiskach badawczych.

Dopiero gdy zestawi się je wszystkie i porówna z drobiazgowo udokumentowanymi wrażeniami kierowców testujących, powstaje szczegółowy obraz tego, ile naprawdę są warte testowane zimówki.

REKLAMA

REKLAMA

Na starcie testu stanęło 11 opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16:

  • Continental WinterContact TS 860,
  • Bridgestone Blizzak LM001 Evo,
  • Giti Winter W1,
  • Goodyear Ultra Grip 9,
  • Hankook i’cept RS2,
  • Kumho WinterCraft WP 51,
  • Nexen Winguard Snowg WH2,
  • Nokian WR D4,
  • Pirelli Cinturato Winter,
  • Toyo Snowprox S943,
  • Vredestein Snowtrac 5.

Wszystkie są typowymi oponami zimowymi – przygotowanymi z myślą o pogodzie panującej w środkowej Europie. Na zaśnieżone drogi i bezdroża Skandynawii czy Rosji przygotowuje się jeszcze inne opony ze szczególnie miękkiej mieszanki, dostosowane do dużo niższych temperatur. Jednak w polskim klimacie nie spisują się dobrze.

„Środkowoeuropejskie” zimówki mają dosyć uniwersalne zastosowanie. Przy okazji - już za miesiąc przedstawimy test opon całorocznych, w którym jedna z opon okazała się wyjątkowo dobra w warunkach zimowych. Gorzej za to wypadała na suchej drodze, szybciej się zużywała i powodowała większe zużycie paliwa.

REKLAMA

Wracając do tegorocznego testu "zimówek". Opony typowo zimowe umożliwiają bezpieczne poruszanie się na śniegu i lodzie, zwłaszcza gdy trzeba na nich zamontować łańcuchy. W wypadku wielu kompaktowych aut da się to zrobić tylko na wąskich oponach, jak testowane „205”. Nie udaje się to natomiast w wypadku testowanych przez nas całorocznych opon w rozmiarze 225/45 R 17, bo łańcuchy nie mieszczą się w nadkolach.

Czyli w zimie jeździmy na „205”. Tylko których? Na bardzo dobrze radzących sobie na śniegu Giti czy Nokianach? A może na świetnych na mokrej drodze oponach Conti albo Goodyeara? A może na cichutkich Bridgestonach?

Szczegóły testu znajdziecie już teraz, w najnowszym numerze miesięcznika Auto Motor i Sport. Zapraszamy do kiosków i do zamówienia prenumeraty tradycyjnej lub prenumeraty elektronicznej.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij