REKLAMA

Testy Euro NCAP – A6, Jimny, Touareg i Tourneo Connect

Organizacja Euro NCAP rozbiła cztery nowe modele samochodów w najnowszej odsłonie testów zderzeniowych. Dwa z czterech aut zdobyły komplet gwiazdek, a jeden zasłużył na ledwie trzy gwiazdki.

Suzuki Jimny 2018 w teście Euro NCAP Materiały prasowe
Suzuki Jimny 2018 w teście Euro NCAP, fot. Euro NCAP

W najnowszym teście zderzeniowym Euro NCAP specjaliści oceniali poziom bezpieczeństwa czterech modeli, wprowadzonych w ostatnim czasie na rynek. Były to:

  • Audi A6
  • Ford Tourneo Connect
  • Suzuki Jimny
  • Volkswagen Touareg

Z tej czwórki jedynie samochody Grupy Volkswagena zbudowano tak, że przeszły specyficzne testy Euro NCAP niemal wzorowo. Zarówno Audi A6, jak i Volkswagen Touareg otrzymały po pięć gwiazdek.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 wyróżniło się w kategorii bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, zdobywając aż 93 proc. punktów. Lepsze w tym roku było tylko Volvo XC40, które w poprzedniej edycji zdobyło 97 proc. punktów. Audi za to lepiej niż XC40 chroni pasażerów – 81 proc. w porównaniu do 71 proc.

Idąc dalej – Volkswagen Touareg również zgarnął komplet gwiazdek. SUV najlepiej ze wszystkich wypadł w kategorii systemów bezpieczeństwa montowanych seryjnie, otrzymując 81 proc. punktów. W pozostałych testach notował jedne z wyższych wyników.

Nieco słabiej poszło w przypadku Forda Tourneo Connect, który musi zadowolić się czterema gwiazdkami. Choć w kategorii ochrony dorosłych pasażerów Ford zaliczył bardzo dobry wynik 92 proc., punkty stracił w klasyfikacji ochrony pieszych. Tu zanotowano jedynie 65 proc. punktów.

REKLAMA

Najgorzej w ostatnim teście Euro NCAP wypadło nowe Suzuki Jimny. Model zdobył zaledwie trzy gwiazdki. Gdzie stracił najwięcej? Jak nietrudno przypuszczać, słabym wynikiem zakończył się test badający ochronę pieszych – tylko 52 proc. Duża powierzchnia pionowa samochodu i kanciaste nadwozie to postrach niechronionych użytkowników dróg.

Bardzo słaby wynik, zaledwie 50 proc., Jimny zdobył w kategorii wyposażenia w systemy bezpieczeństwa. Prostej konstrukcji terenówka nie ma na pokładzie wielu wymaganych przez Euro NCAP systemów, jak choćby asystenta pasa ruchu.

Eksperci Euro NCAP zwrócili też jednak uwagę na dużą deformację kabiny przy zderzeniu czołowym z przesunięciem. Z kolei zderzenie czołowe całą szerokością auta w sztywną przeszkodę ujawniło słabą ochronę głowy pasażera z tyłu oraz niewłaściwe ciśnienie poduszki powietrznej kierowcy, który uderzył w koło kierownicy.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA