REKLAMA

Testy Euro NCAP: mocni, wyróżniająca się i słabeusz

Europejska organizacja, która rozbija samochody „na gwiazdki”, właśnie dostarczyła kolejnych wyników do kolekcji.

Mercedes Citan crash-test
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

W tej edycji testów Euro NCAP „pod mur” poszły następujące pojazdy: Mercedes Citan, Renault ZOE, Skoda Octavia III, Toyota Auris i Toyota RAV4.

Okazuje się, że nie zawsze „większy” znaczy „bezpieczniejszy”. Przynajmniej nie w przypadku Toyoty, gdzie RAV4 ani razu nie przekroczyła oceny 90 % a model Auris był od niej lepszy w przypadku ochronie nie tylko pieszych, ale i pasażerów. RAV4 traci punkty przez sztywną krawędź maski, która może być niebezpieczna dla pieszych. Oba auta w ocenie końcowej zaliczają jednak test na 5 gwiazdek. Filmiki do oceny crash-testów Toyot poniżej:

REKLAMA

Renault ZOE w dużej mierze bazuje na nowym Clio, zatem ocena 5 gwiazdek nie jest w tym przypadku zaskoczeniem. Nie jest jednak tak różowo – elektryczny maluch mógłby lepiej chronić pasażerów i dzieci.

Najlepiej w tej edycji wypadła Skoda Octavia (choć gorzej niż Audi A3 czy VW Golf). „Czeszka” otrzymała 93 % za ochronę pasażerów, 86 % za ochronę dzieci i aż 82 % za ochronę pieszych (rekord w tej klasie należy do Volvo V40 – 88 %). Z drugiej strony skali w tym porównaniu ląduje Mercedes Citan. Jego wyniki można uznać za katastrofalne w porównaniu do osobówek i normalne gdy zestawić je z wynikami innych aut dostawczych. Za ochronę pasażerów Citan otrzymał 74 %, ochronę dzieci 69  % a pieszych zaledwie 56 %. Stąd jego ocena końcowa 3 gwiazdki.

Kolejne wyniki crash-testów już wkrótce.

amis

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA