Testom zderzeniowym przeprowadzonym przez Global NCAP poddanych zostało pięć modeli samochodów, które są bardzo popularne na południowoafrykańskim rynku. Wśród rozbitych aut znalazły się:
- Chery QQ3
- Datsun GO+
- Renault Sandero
- Toyota Etios
- Volkswagen Polo Vivo
Wyniki crash testów nie napawają optymizmem. Z pewnością wpływ na nie ma nie tylko słabe wyposażenie seryjne, bo nie każdy samochód sprzedawany na tamtejszych rynkach ma choćby poduszki powietrzne, ale też przestarzała konstrukcja niektórych modeli.
Stara konstrukcja to między innymi Volkswagen Polo, który w RPA oferowany jest w wersji, jakiej w europejskich salonach nie ma od dziewięciu lat. Inny model to chińskie Chery QQ3, które jest kopią znanego u nas Daewoo Matiza. Nie dość że oryginał nie grzeszył poziomem bezpieczeństwa, to tu mamy do czynienia z jego niedoskonałą kopią. Do tego niewyposażoną w bazowej wersji w poduszkę powietrzną.
Modele takie jak Datsun GO+, Toyota Etios czy Chery QQ3 nie są oczywiście dostępne w Polsce. Z kolei Renault Sandero to nic innego, jak znana u nas Dacia Sandero. Jak wypadły poszczególne modele?