Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Testy Global NCAP - Sandero lepsze niż Polo

Organizacja Global NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe najpopularniejszych w RPA miejskich modeli samochodów. Jeden z nich nie dostał ani jednej gwiazdki.

Chery QQ3 w teście Global NCAP Chery QQ3 w teście Global NCAP

Testom zderzeniowym przeprowadzonym przez Global NCAP poddanych zostało pięć modeli samochodów, które są bardzo popularne na południowoafrykańskim rynku. Wśród rozbitych aut znalazły się:

Wyniki crash testów nie napawają optymizmem. Z pewnością wpływ na nie ma nie tylko słabe wyposażenie seryjne, bo nie każdy samochód sprzedawany na tamtejszych rynkach ma choćby poduszki powietrzne, ale też przestarzała konstrukcja niektórych modeli.

Stara konstrukcja to między innymi Volkswagen Polo, który w RPA oferowany jest w wersji, jakiej w europejskich salonach nie ma od dziewięciu lat. Inny model to chińskie Chery QQ3, które jest kopią znanego u nas Daewoo Matiza. Nie dość że oryginał nie grzeszył poziomem bezpieczeństwa, to tu mamy do czynienia z jego niedoskonałą kopią. Do tego niewyposażoną w bazowej wersji w poduszkę powietrzną.

Modele takie jak Datsun GO+, Toyota Etios czy Chery QQ3 nie są oczywiście dostępne w Polsce. Z kolei Renault Sandero to nic innego, jak znana u nas Dacia Sandero. Jak wypadły poszczególne modele?

 

Toyota Etios

Najlepiej wypadła Toyota Etios, oferowana w Ameryce Południowej, Indiach czy RPA. Auto ma w standardzie dwie poduszki powietrzne. W teście dostała cztery gwiazdki za ochronę dorosłych i trzy za ochronę dzieci.

Renault Sandero

Drugie miejsce przypadło Renault Sandero, który w standardzie również ma dwie poduszki. Dostał on trzy gwiazdki za ochronę dorosłych i cztery za ochronę dzieci.

Volkswagen Polo Vivo

Kolejny model to Volkswagen Polo, również z dwiema poduszkami w standardzie. Niemłoda konstrukcja zaowocowała trzema gwiazdkami zarówno pod względem ochrony dorosłych, jak i dzieci.

Datsun GO+

Dalsze wyniki są już katastrofalnie słabe. Datsun GO+ wyposażony w jedną tylko poduszkę powietrzną uzyskał jedną gwiazdkę w kategorii ochrony dorosłych (manekin mocno uderzył w kierownicę mimo airbagu) i dwie w kategorii ochrony dzieci. Konstrukcja okazała się niestabilna.

Chery QQ3

Na szarym końcu znalazł się chiński Chery QQ3, który nie ma w standardzie ani jednej poduszki powietrznej. To, a także wady konstrukcyjne (auto dosłownie rozpadło się po uderzeniu) przyczyniły się do oblania testu. Auto nie uzyskało ani jednej gwiazdki.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij