REKLAMA

Testy zderzeniowe Euro NCAP – nowe wyniki

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe siedmiu nowych modeli. Cztery z nich dostały pięć gwiazdek, a pozostałe po cztery.

Mercedes Klasy A w teście Euro NCAP Materiały prasowe
Mercedes Klasy A w teście Euro NCAP, fot. Euro NCAP

Euro NCAP co roku podnosi poprzeczkę producentom samochodów, zmuszając ich do opracowywania coraz lepszych konstrukcji i wyposażania pojazdów w systemy zwiększające bezpieczeństwo i pasażerów, i niechronionych uczestników ruchu.

W najnowszej edycji testów, opublikowanych dziś, Euro NCAP poddało badaniom poniższe modele:

  • Citroen Berlingo
  • Hyundai Nexo
  • Lexus ES
  • Mazda 6
  • Mercedes Klasy A
  • Opel Combo
  • Peugeot Rifter

Tak naprawdę rozbitych zostało nie siedem, a pięć samochodów, jako że Citroen Berlingo, Opel Combo i Peugeot Rifter mają identyczną konstrukcję, a różnią się jedynie stylistyką. Euro NCAP podaje, że wzięto pod uwagę różnice, mające wpływ jedynie na bezpieczeństwo pieszych. W testach udział wziął Peugeot Rifter i to jego wyniki są odnośnikiem dla całej trójki.

Co więcej, w nowych testach Euro NCAP po raz pierwszy w historii organizacji przebadany został samochód elektryczny, zasilany ogniwami wodorowymi. Jak pokazuje jego wynik – pięć gwiazdek – auto zostało odpowiednio przygotowane przez producenta do wymagań stawianych przez Euro NCAP.

Zobacz także: specjalne części do testowanych aut - śledztwo Euro NCAP

Alternatywny napęd występuje również w przebadanym przez specjalistów Lexusie ES. Nie jest to pierwsza hybryda rozbita przez Euro NCAP, niemniej przykład obu wymienionych aut pokazuje, że nowe napędy i montowane w nich elementy, jak baterie litowo-jonowe czy zbiornik wodoru, nie stanowią w razie zderzenia zagrożenia dla pasażerów.

REKLAMA

REKLAMA

W nowych testach po pięć gwiazdek zdobyły modele:

  • Hyundai Nexo
    - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
    - bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
    - bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu: 67 proc.
    - systemy bezpieczeństwa: 80 proc.
  • Lexus ES
    - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
    - bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
    - bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu: 90 proc.
    - systemy bezpieczeństwa: 77 proc.
  • Mazda 6
    - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95 proc.
    - bezpieczeństwo dzieci: 91 proc.
    - bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu: 66 proc.
    - systemy bezpieczeństwa: 73 proc.
  • Mercedes Klasy A
    - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
    - bezpieczeństwo dzieci: 91 proc.
    - bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu: 92 proc.
    - systemy bezpieczeństwa: 75 proc.

REKLAMA

Z kolei po cztery gwiazdki trafiły do aut, którym zabrakło nieco w kwestii seryjnego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa wymagane przez Euro NCAP:

  • Citroen Berlingo
    - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
    - bezpieczeństwo dzieci: 81 proc.
    - bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu: 58 proc.
    - systemy bezpieczeństwa: 68 proc.
  • Opel Combo
    - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
    - bezpieczeństwo dzieci: 81 proc.
    - bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu: 58 proc.
    - systemy bezpieczeństwa: 68 proc.
  • Peugeot Rifter
    - bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
    - bezpieczeństwo dzieci: 81 proc.
    - bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu: 58 proc.
    - systemy bezpieczeństwa: 68 proc.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA