Rozpoczynamy od kultowego modelu. Sportowe E30 było pierwszą M-trójką w historii. Auto zaprezentowano w 1985 roku z silnikiem S14, czyli 2.3-litrową rzędową czwórką. Przez lata stało się kultowym modelem. Dzisiejsze M3 w niczym nie przypomina już tego sprzed 30 lat, dlatego lepszym kandydatem do porównania zdaje się być nieprodukowane już BMW 1M (nie mylić z M1). BMW 1M było produkowane zaledwie przez rok (2011-2012). To sprawia, że auto za kilka lat może stać się gratką dla motoryzacyjnych kolekcjonerów. Oczywiście podobieństw nie ma się co doszukiwać miedzy tymi dwoma autami, może jedynie ideologicznych...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
tflcar.com
BMW M635CSi vs BMW M6
Pierwsze BMW Serii 6 pojawiło się w 1975 roku. Wersja, którą my chcemy pokazać to rzadkie M635CSi, które zawitało w październiku 1983 roku. Napędzał go sześciocylindrowy silnik S38 3.5 l o mocy 286 KM. Taki sam motor znalazł się w pierwszym BMW M5. Jego następca pojawił się dopiero po 13 latach z silnikiem 5.0 V10, a najnowsza generacja ujrzała światło dzienne w 2011 roku. Samochód w niczym nie przypomina swojego protoplasty. Inna jest karoseria, cała konstrukcja, silnik i wnętrze. Podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu, możemy się dopatrywać ideologicznych i genealogicznych podobieństw.
Datsun pojawił się w 1969 roku w Stanach. Prezentacja odbyła się w jednym z nowojorskich hoteli, bez zbędnego szumu. Mimo to auto zdobyło ogromną popularność na tamtejszym rynku i po latach stało się legendą. Mieliśmy przyjemność przetestować to auto w Polsce. Jego nowoczesny odpowiednik, Nissan 370Z jest już z nami od 6 lat. Auto znacznie urosło i niestety przytyło. Pojawił się za to większy silnik. To 3.7 V6 znany z Infiniti. Czy można go uznać za godnego następce 240Z? Oceńcie sami.
REKLAMA
REKLAMA
Ford Mustang
Tego auta nie trzeba nikomu przedstawiać. Mustang jest uznawany za pierwsze auto (wg. Amerykanów) sportowe za przyzwoite pieniądze. Auto zapoczątkowało segment "muscle car", w ślad którego podążali później Chevrolet i Dodge. Dziś mamy już szóstą generację, która po raz pierwszy pojawiła się w salonach Forda w Europie. W tym roku Mustang świętuje swoje 50. urodziny. To wyjątkowa okazja, o której będziemy jeszcze wspominać na naszej stronie. W porównaniu do poprzednich aut widać, że amerykanie kurczowo trzymają się tradycji. Auto, po półwieczu nadal bardzo mocno przypomina swojego protoplastę. Dzięki temu auta nie pomylimy z żadnym innym.
Lamborghini Countach to król plakatów samochodowych, zdobiących pokoje chłopców zakręconych na punkcie motoryzacji. Lamborghini od zawsze tworzyło pojazdy, które niczym nie przypominały pozostałych aut poruszających się po drogach. Były głośne, narwane, niebotycznie szybkie i równie drogie. To ostatnie dziś się nie zmieniło, ale po przejęciu marki przez Audi, niektórzy zarzucają włoskiej marce utratę charakteru. My się z tym nie zgadzamy i jesteśmy zdania, że dzisiejsze Lamborghini spotkane na ulicach powodują, że poważni faceci zaczynają zachowywać się jak podekscytowani 10-latkowie. Reventona już nie kupimy, wcześniej też był problem, bowiem powstało tylko 20 sztuk.
Mercedes 300SEL to pierwszy samochód stworzony przez nadwornego tunera Mercedesa - AMG, choć jeszcze w 1971 roku, kiedy powstał ten model AMG było tylko małym warsztatem, tworzącym szybkie "Merce". 300SEL było w swoim czasie jednym z najszybszych sedanów świata. 6.3-litrowe V8 produkowało 420 KM i zostało nazwane "czerwoną świnią" (Red Pig). Humorystyczna nazwa wzięła się z dużego silnika, sporego zużycia paliwa, masywnych opon i oczywiście koloru lakieru. W poprzedniej generacji Klasy S Mercedes przygotował jubileuszową edycję tego modelu. W 2011 roku na torze Spa, gdzie 300SEL wygrał wyścig 24h Mercedes pokazał "S-kę" symbolicznie przywołującą na myśl legendarne AMG.
REKLAMA
REKLAMA
imgur.com
Nissan Skyline R32 vs R35 GT-R
Pierwszy Nissan Skyline GT-R pojawił się w generacji R32. Oficjalne dane techniczne mówiły o mocy rzędu 280 KM, ale rzeczywista moc sięgała nawet 320 KM. Ciekawe, że już pod koniec lat 80. Nissan miał "parcie" na spuszczanie lania Porsche w czasach przejazdu na torze Nürburgring. Udało się to zrobić. Rekord toru należący do Porsche 944 (8:45 min) został pobity przez kierowcę testowego Nissana Hiroyoshi Katoh o całe 20 sekund. A że historia lubi się powtarzać, to we wrześniu 2013 roku nowy GT-R pokonał pętlę toru Nürburgring w czasie 7:08.679 min zyskując miano najszybszego coupe świata i bijąc na głowę dwukrotnie droższe Porsche 911 Turbo.
SLS AMG to chyba jedna z najbardziej charakterystycznych wskrzeszonych legend motoryzacyjnych ostatnich lat. Chodzi oczywiście o niesamowite drzwi otwierane do góry, czyli "skrzydła mewy" (ang. Gullwing). Taki przydomek otrzymał też legendarny Mercedes 300 SL. Zastosowanie tam do góry otwieranych drzwi było konieczne, bowiem żeby usztywnić nadwozie, trzeba było zamontować wysokie progi, co wykluczało montaż tradycyjnych drzwi. W przypadku SLS-a drzwi otwierane do góry były po prostu symbolicznym gestem w stronę "dziadka".
REKLAMA
REKLAMA
iedeiblog.com
Volkswagen Scirocco
Sportowo wyglądający samochód dla ludu po raz pierwszy zaprezentowano w 1974 roku w Genewie. Sportowa alternatywa dla Golfa miała bogate, jak na tamte czasy wyposażenie: ogrzewanie tylnej szyby, siedzenia z pochylanym oparciem, w bogatszych wersjach też podwójne reflektory halogenowe, obrotomierz, skórzana kierownica czy wielowarstwowa przednia szyba. Po 7 latach i 500 tys. wyprodukowanych egzemplarzach przyszła pora na drugą generację. Ta nie była już tak rozchwytywana, ale prawie 300 tys. sprzedanych egzemplarzy słabym wynikiem nie jest. Potem przyszła pora na obłędnie drogie Corrado i era sportowych VW umarła. Scirocco powróciło w 2006 roku w trzeciej generacji. Auto kontynuuje ideę poprzednika - Golf w nieco sportowym ubraniu, ale w przystępnej cenie. W zeszłym roku auto przeszło facelifting, który polegał głównie na zmianie świateł na LED-owe i na wzmocnieniu silników. Delikatne zmiany zaszły też we wnętrzu.
Kia Stinger i BMW 4 Gran Coupé – dwa modele o sportowych cechach, obydwa z sześciocylindrowymi silnikami, obydwa o mocy znacznie powyżej 300 KM. Czy po ubiegłorocznym liftingu Stinger zdoła pokonać nienową już „czwórkę” Gran Coupé?
Auta hybrydowe, czyli takie z silnikiem spalinowym i elektrycznym zasilanym z zewnętrznego źródła prądu, coraz liczniej pojawiają się na drogach. A wraz z nimi pojawiają się pewne mity. Przyjrzeliśmy się kilku z nich.
Powiedzieć, że Klasa S jest najbardziej zaawansowanym samochodem w historii Mercedesa to jak nie powiedzieć nic. Najnowsza Klasa S jest oczywiście bardziej cyfrowa i lepiej połączona ze światem niż kiedykolwiek wcześniej. Pytanie – jaka jest jako Klasa S? Odpowiedź - w teście.
Nissan Ariya, przełomowy dla marki model o napędzie elektrycznym, po raz pierwszy został pokazany w Polsce. Kiedy zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach?
AMG ujawnia plany na najbliższe lata. Spodziewamy się nie tylko w pełni elektrycznych modeli, ale przede wszystkim rasowych hybryd, dysponujących mocą 816 KM oraz 1000 Nm momentu obrotowego.
MINI Electric Pacesetter łączy w sobie wyczynowy charakter marki John Cooper Works z elektromobilnością. Ta wyjątkowa wersja powstała jako samochód bezpieczeństwa Formuły E.
Opel Crossland pojawił się w 2017 roku, jako następca modelu Meriva. Znak czasów – miejski van ustąpił miejsca SUV-owi. Teraz Crossland ewoluuje, przechodząc solidny face lifting. W teście wersja GS-Line o młodzieżowym charakterze.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
~Anonim, 2016-12-13 19:40:02
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?