Top 5: Najmocniejsze kombi z dieslem na polskim rynku

Kombi w dieslu - to ulubiony segment polskich kierowców. Mimo bumu na SUV-y i crossovery poczciwe kombi trzymają się nieźle. Któż nie marzy o rodzinnym aucie ze sportową nutką, ale nie rujnującym portfela. Oto 5 najmocniejszych kombi z silnikiem diesla na polskim rynku.

Mercedes CLS Shooting Brake
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 219 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC Shooting Brake

Nasze zestawienie najmocniejszych kombi z silnikiem diesla zaczynamy od najsłabszego auta. Wybraliśmy Mercedesa CLS, choć mało pasuje on do pozostałych samochodów, ale jest po prostu ciekawszy. To nisza nisz na polskim rynku. Nie jest typowym kombi, ale autem o nadwoziu Shooting Brake, czyli stylizowanym na coupe. Wersja bez napędu na cztery koła posiada silnik diesla V6 o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM (4MATIC jest słabsze o 7 KM). Moment obrotowy to imponujące 620 Nm, sprawia on, że ważący 1935 kg samochód przyspiesza do setki w 6,6 s. Podstawowa wersja CLS Shooting Brake 350 BlueTEC kosztuje 306 706 zł.

Jaguar XF Kombi

Jaguar XF 3.0 D S V6 275KM

W zestawieniu górują auta niemieckie, ale znalazł się jeden rodzynek w naszym cieście. To Jaguar XF w nadwoziu kombi. Podobnie jak CLS Shooting Brake także i to brytyjskie kombi to unikat na polskim rynku. Nie wiemy za bardzo z czego to wynika, bo patrząc na to auto ciężko się w nim nie zakochać. Ten model, co prawda wychodzi powoli ze sprzedaży, ale na razie nowy XF został pokazany tylko w nadwoziu sedan. Najmocniejszego, wysokoprężnego XF-a dostaniemy z silnikiem 3.0 V6 o mocy 275 KM. W zestawie standardowo dochodzi 8-biegowa skrzynia automatyczna firmy ZF. Takie połączenie pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,4 s. Cena podstawowej wersji w tym wyposażeniu to 294 100 PLN.

BMW 3 F30 Facelifting

BMW 335d xDrive Touring

Najmniejsze kombi w rodzinie Bawarczyków z najmocniejszym dieslem pod maską to wersja 335d. Jest oferowana tylko z napędem na cztery koła xDrive i ma 313 KM. BMW już od pierwszego silnika diesla było marką oferującą najlepszy kompromis pomiędzy spalaniem, a osiągami. Nie inaczej jest w przypadku 335d. To ekspresowe kombi przyspiesza do setki w 4,9 s, spalając przy tym średnio 5,6 litra na 100 km (dane producenta). Seria 3 przeszła niedawno delikatny facelifting i na razie cena nowego modelu jest nieznana. Poprzednia generacja kosztuje w Polsce 254 900 PLN (wersja opisywana).

Audi A6 Avant

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

To kolejny mocny "niemiec" z przekroczoną granicą 300 KM. Jeszcze większe wrażenie robi tutaj moment obrotowy - 650 Nm. Spokojnie wystarczy do holowania pasażerskiego Airbusa. Na co dzień ten zapas mocy przydaje się szczególnie przy wyprzedzaniu. Jeśli dodać do tego oszczędność (średnie spalanie katalogowe na poziomie 6,2 litra) i przepastny bagażnik (565 litrów, a po złożeniu nawet 1680) robi nam się całkiem fajna propozycja na szybkie kombi klasy premium. Niestety, za jakość trzeba płacić, za wersję z tym silnikiem trzeba zapłacić 293 280 PLN. Sporo.

BMW M550d Touring

BMW M550d xDrive Touring

To król mocy w segmencie diesli. Jego nietypowa konstrukcja z trzema turbosprężarkami pozwoliła wykrzesać z 3-litrowego silnika R6 aż 381 KM. M550d dominuje też pod kątem momentu obrotowego - 740 Nm. Z zewnątrz wygląda jak M5, ale to całkiem inna bajka, co sprawdziliśmy w naszym porównaniu. To także najdroższe auto w naszym zestawieniu. Podstawowa wersja M550d Touring kosztuje 390 500 zł.

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA