REKLAMA

Toyota 2000GT – klasyk za milion dolarów

Toyota 2000GT z 1967 roku to niezwykle rzadki klasyk. Jeden z egzemplarzy, zachowany w doskonałym stanie, trafi na aukcję, gdzie może osiągnąć cenę nawet miliona dolarów.

Toyota 2000GT z 1967 roku Toyota 2000GT z 1967 roku, fot. RM Sotheby's
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Dom aukcyjny RM Sotheby's wystawił na aukcję sportową Toyotę 2000GT z 1967 roku. Jest to jeden z zaledwie 62 egzemplarzy z kierownicą umieszczoną po lewej stronie. Model 2000GT należy do najbardziej poszukiwanych japońskich samochodów sportowych, za które kolekcjonerzy są gotowi płacić ogromne kwoty.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Pierwszy supersamochód Toyoty

Toyota 2000GT jest jednym z tych japońskich samochodów, które łatwo osiągają na aukcjach klasyków zawrotne ceny. Auto zostało opracowane we współpracy z Yamahą i zadebiutowało na rynku w 1967 roku.

Produkcja zakończyła się w 1970 roku po zbudowaniu 351 egzemplarzy. Jeden z nich będzie można kupić 23 - 24 października podczas licytacji domu aukcyjnego RM Sotheby's w Elkhart w stanie Indiana. Auto można podziwiać na zdjęciach Darina Schnabela wykonanych dla RM Sotheby's.

30 lat w kolekcji pasjonata

Czerwone, pięknie zachowane coupe to jeden z 62 egzemplarzy przystosowanych do ruchu prawostronnego, które trafiły na amerykański rynek. To konkretne auto z 1967 roku przez 30 lat należało do amerykańskiego kierowcy wyścigowego Otto Lintena.

Urodzony w Wiedniu pasjonat samochodów, który opuścił Europę na samym początku wojny, był jednym z pierwszych członków założonego w 1943 roku Antique Automobile Club of America i uczestnikiem Watkins Glen 1948, pierwszego zorganizowanego po wojnie wyścigu w Ameryce. Linten zmarł w 2018 roku w wieku 100 lat.

 

REKLAMA

REKLAMA

Silnik R6 – znak rozpoznawczy sportowej Toyoty

Samochód został poddany gruntownej renowacji, w czasie której odświeżono jego oryginalny kolor Solar Red. Dom aukcyjny reklamuje go jako doskonały egzemplarz jednego z najpiękniejszych samochodów z Japonii.

2000GT wyróżnia się wspaniałymi proporcjami, które Toyota zapożyczyła z Jaguara E-Type. Samochód jest napędzany 2,0-litrowym silnikiem o sześciu cylindrach ustawionych w rzędzie, który współpracuje z 5-stopniową manualną skrzynią biegów.

Jak wiadomo, 6-cylindrowy rzędowy silnik to znak rozpoznawczy flagowych sportowych modeli Toyoty, czego najnowszym przykładem jest aktualna GR Supra, a najbardziej znanym – legendarny silnik 2JZ-GTE z Supry czwartej generacji. Wracając do klasyki – 2000GT o mocy 152 KM rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 220 km/h.

Japońskie samochody od dłuższego czasu zyskują coraz uznanie na rynku klasyków, choć wciąż rzadko się zdarza, aby ich ceny sięgnęły miliona dolarów. Do tych chlubnych wyjątków należy 2000GT. Na przykład w 2013 roku żółte coupe Toyoty ustanowiło rekord niemal 1,2 miliona dolarów, stając się najdroższym azjatyckim samochodem w dotychczasowej historii. O tym, czy auto z kolekcji Lintena powtórzy ten sukces, dowiemy się już w październiku.

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA