[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Toyota C-HR będzie samochodem elektrycznym

Do 2020 roku Toyota wprowadzi na chiński rynek 10 nowych zelektryfikowanych modeli. Na targach w Pekinie marka zaprezentowała Corollę i Levina plug-in hybrid. W 2020 roku do salonów trafi z kolei samochód elektryczny oparty na Toyocie C-HR.

Toyota C-HR elektryczna Toyota C-HR elektryczna

Toyota ogłosiła, że do końca 2020 roku planuje wprowadzić na chiński rynek 10 nowych zelektryfikowanych modeli. W tym samym roku w salonach pojawią się bliźniacze samochody elektryczne na baterie (BEV), oparte na crossoverze Toyota C-HR.

Jeden będzie oferowany jako Toyota C-HR przez firmę GAC Toyota Motor Co., zaś drugi trafi do sprzedaży jako Toyota IZOA za sprawą firmy FAW Toyota Motor Sales Co. Oba modele są obecnie dostępne w Chinach w wersjach benzynowych.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla PHEV Toyota Corolla PHEV

W 2019 roku zadebiutują na chińskim rynku Corolla PHEV i Levin PHEV – dwa kompaktowe sedany w wersji hybrydowej, ładowanej z zewnętrznej sieci. Corolla i Levin w odmianie plug-in hybrid zostały zaprezentowane podczas trwającego właśnie Salonu Motoryzacyjnego w Pekinie.

Oba modele będą miały zasięg w trybie elektrycznym (EV) co najmniej 50 km. Ich produkcja ruszy w chińskich fabrykach Toyoty w 2019 roku. Będą to pierwsze hybrydy plug-in marki produkowane poza Japonią.

Corolla i Levin to dwie lokalne wersje 11. generacji Corolli. Levin powstał na bazie amerykańskiej odmiany modelu, zaś chińska Corolla ma korzenie europejskie. Oba modele zaprojektował ten sam inżynier, Shinichi Yasui. Corolla Hybrid i Levin Hybrid, produkowane w Chinach modele hybrydowe nieładowane z zewnętrznej sieci – zadebiutowały w 2015 roku.

REKLAMA

Toyota Levin PHEV Toyota Levin PHEV

Równolegle z wprowadzaniem na chiński rynek nowych modeli elektrycznych, hybrydowych i hybryd plug-in, Toyota rozważa możliwości zastosowania w tym kraju technologii wodorowych ogniw paliwowych. W ubiegłym roku firma rozpoczęła trzyletni program testowania opłacalności sprzedaży w Chinach sedana Mirai oraz wodorowych pojazdów użytkowych, w tym autobusów miejskich.

W 2017 roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty w Państwie Środka wyniosła 140 tys. egzemplarzy, zaś ich łączna sprzedaż w tym kraju zamknęła się liczbą 350 tys. aut. Tym samym chiński rynek odpowiada za 9 proc. rocznej sprzedaży zelektryfikowanych aut Toyoty na całym świecie – w 2017 roku firma dostarczyła swoim klientom 1,52 miliona egzemplarzy.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij