[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Toyota Camry wraca do Europy z nowym napędem hybrydowym

W 2019 roku w Europie zadebiutuje nowa Toyota Camry, która uzupełni gamę modeli hybrydowych o sedana średniej wielkości z segmentu E. Nowy model jest wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji, opracowany w architekturze TNGA.

Toyota Camry 2018 Toyota Camry 2018

Napęd hybrydowy Toyoty Camry składa się z 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego z nowej serii Dynamic Force Engine oraz silnika elektrycznego. Układ ma moc 218 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Auto wyróżnia się niskim średnim zużyciem paliwa, wynoszącym według producenta od 4,3 l/100 km.

Silnik benzynowy Dynamic Force Engine

Nowy silnik skonstruowano od podstaw. Jednostka odznacza się najwyższymi na świecie wartościami sprawności cieplnej i mocy jednostkowej. Wysoką sprawność cieplną, przekładającą się na niskie zużycie paliwa przy dobrych osiągach, uzyskano między innymi dzięki wysokiemu stopniowi sprężania (14:1 przy pracy w układzie hybrydowym) oraz technologii szybkiego spalania.

Dużą dynamikę silnika zapewniają inteligentny system zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym VVT-iE, niskoprofilowy wałek rozrządu, zwarty układ hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, korbowody o dużej wytrzymałości i przepustnica o dużej szybkości reagowania.

Do niskiej emisji spalin przyczyniają się nowy układ wtrysku paliwa D-4S (Multi-injection), głowica z wbudowanym układem chłodzenia gazów EGR, nowy katalizator, zmieniony układ kolektora wydechowego i sterowanie strumieniem oleju smarującego cylindry.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Camry 2018 Toyota Camry 2018

Układ hybrydowy TNGA

Sterownik mocy hybrydowego układu napędowego wykorzystuje nowe elementy półprzewodnikowe, które umożliwiły zmniejszenie strat energii o ok. 10 proc. Jest także o 10 proc. mniejszy i o 20 proc. lżejszy, dzięki czemu możliwe było umieszczenie go nad przekładnią napędową.

Silnik elektryczny ma moc 120 KM (88 kW) i moment obrotowy 202 Nm. Zastosowano w nim cewki o zmienionej strukturze i mniejszej liczbie zwojów, a także nowy rodzaj stali magnetycznej. Planetarną przekładnię redukcyjną zastąpiono przekładnią walcową, z o 20 proc. mniejszymi stratami.

REKLAMA

Toyota Camry 2018 Toyota Camry 2018

Nowy niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny o napięciu nominalnym 244,8 V i pojemności 6,5 Ah zawiera 204 ogniwa. Jest o 11 proc. mniejszy, a także lżejszy od poprzedniego, co umożliwiło umieszczenie go pod tylnymi siedzeniami i zwiększenie pojemności bagażnika do 524 litrów.

Obecnie gama hybryd Toyoty w Europie składa się z siedmiu modeli – od miejskiego Yarisa Hybrid przez kompaktowego Aurisa Hybrid, należącego do segmentu D liftbacka Prius i crossovera Toyota C-HR Hybrid, aż po średniej wielkości SUV-a Toyota RAV4 Hybrid. Obecnie hybrydy odpowiadają za 45 proc. całkowitej sprzedaży marki – w pierwszym półroczu tego roku salony Toyoty opuściło 232 700 aut z tym napędem.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 161 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij