Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Toyota Century - to się nazywa vintage!

Jeśli nie kojarzycie Toyoty Century, to nic dziwnego, bo to model wyłącznie dla Japonii. Ciekawostką jest fakt, że powstaje od 50 lat, a na rynku debiutuje dopiero... trzecia generacja!

Toyota Century Toyota Century

Toyota Century zaczęła swoją przygodę w roku 1967, jako flagowy model koncernu. Był oferowany wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan, a pod maską pracowały silniki V8 o pojemności od 3 do 4 litrów.

W 1997 roku przyszedł czas na drugą generację, sprzedawaną po dziś dzień. Tu z kolei przyjemnie bulgotało aż 12 cylindrów w układzie V, o łącznej pojemności 5 litrów i mocy 280 KM.

Toyota Century Toyota Century

Wreszcie, po 20 latach od debiutu "dwójki", przyszedł czas na nową odsłonę Toyoty Century. Co istotne, na zdjęciach prezentujemy właśnie tę, najnowszą generację, choć może się na pierwszy rzut oka wydawać, że to model sprzed kilkudziesięciu lat.

Toyota Century Toyota Century

Niech was to nie zmyli. 5,33-metrowej długości limuzyna, dysponująca rozstawem osi równym 3,09 metra oraz szerokością 1,93 metra, jest naszpikowana najnowszymi rozwiązaniami i pomysłami inżynierów Toyoty.

Toyota Century Toyota Century

Zacznijmy od w pełni LED-owych reflektorów adaptacyjnych i pakietu Safety Sense. Specjalnie zestrojone zawieszenie, w połączeniu z oponami przeznaczonymi do tego modelu oraz systemem aktywnej redukcji szumów, zapewniają najwyższy komfort podróżowania, bez hałasów docierających z zewnątrz.

Toyota Century Toyota Century

W kabinie przestronność godna limuzyny, którą Century zresztą jest. Z tyłu mamy dwa osobne fotele, regulowane za pośrednictwem dużego panelu LCD umieszczonego między przednimi fotelami. Tu można także sterować ustawieniami klimatyzacji oraz systemu audio. Ten ostatni ma aż 20 głośników i dźwięk godny klasy premium.

Toyota Century Toyota Century

Tapicerka i wszystkie materiały użyte w środku są z najwyższej półki. Mamy tu wysokiej jakości skórę oraz prawdziwe drewno, a w podstawowej wersji fotele obite są prawdziwą... wełną. Jedynie kolor i faktura wełnianych obić foteli oraz boczków drzwi sprawiają, że wnętrze wygląda jak sprzed 50 lat.

Toyota Century Toyota Century

Pod maską nastąpił powrót do ośmiu cylindrów, natomiast pojemność pozostała na poziomie jednostki V12. 5-litrowe V8 otrzymało jednak, przystające do współczesnych czasów, wsparcie w postaci układu hybrydowego. Szczegółów związanych z parametrami, ani osiągów, niestety jeszcze nie znamy. Prawdopodobnie "siedzi" tam napęd ze starszego Lexusa LS600h, który dysponował mocą 394 KM i 520 Nm momentu obrotowego.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 35 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Przykuwa uwagę to trzeba przyznać. Miałem już kilka razy okazję wypożyczać w Panek nowe modele Toyoty i zawsze bardzo mi się podobało to że bardzo dobrze dawała sobie rade nawet na dłuższych trasach.
    ~tadeusz4, 2017-10-14 22:32:23
  • avatar
    zgłoś
    Jednak informacje o śmierci najbardziej luksusowego japońskiego samochodu były przedwczesne. Nowa Toyota Century nie ma już silnika V12, tylko układ hybrydowy z pięciolitrowym benzynowym silnikiem V8, który prawdopodobnie został zaadaptowany z poprzedniego Lexusa LS 600h. Automatyczną skrzynię biegów obsługuje się tradycyjnie działającą dźwignią, a nie takim dziwacznym joystickiem z nowych Lexusów LC i LS. Jednakże tryb manualny automatu wciąż działa źle. Powinna być tam redukcja biegu przez popchnięcie drążka (tak jak w BMW).
    ~Geminiman, 2017-10-06 17:43:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij