REKLAMA

Toyota Crown z napędem Lexusa LS

Toyota wprowadziła do sprzedaży w Japonii nową generację sedana Crown. Model ten od 1993 roku współdzielił platformy i jednostki napędowe z kolejnymi generacjami Lexusa GS, jednak tym razem zaprojektowana od podstaw limuzyna ma więcej wspólnego z innymi samochodami japońskiej marki premium.

Toyota Crown 2018
Toyota Crown 2018
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Toyota Crown to duży sedan produkowany na rynek japoński, często kupowany jako samochód reprezentacyjny. Wykorzystywany jest także przez policję czy korporacje taksówkowe. Pierwsza generacja modelu pojawiła się w 1955 roku – aktualna jest już piętnastą.

Platforma Lexusa

Jako fundament konstrukcji wykorzystano przeznaczoną dla samochodów z tylnym napędem zmodyfikowaną platformę GA-L (Global Architecture – Luxury), zastosowaną po raz pierwszy w zjawiskowym coupe Lexus LC, a potem w najnowszej generacji flagowej limuzyny Lexus LS.

Nabywcy nowej Toyoty Crown mają do wyboru trzy różne jednostki napędowe – turbodoładowany silnik benzynowy i dwie jednostki hybrydowe – wszystkie znane z samochodów Lexusa.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Crown 2018
Toyota Crown 2018

Twin scroll turbo

Napęd konwencjonalny stanowi czterocylindrowy silnik rzędowy 8AR-FTS o pojemności skokowej 1998 cm sześc., skonstruowany dla crossovera Lexus NX i wykorzystywany w samochodach Lexus NX 300, IS 300, GS 300, RC 300 i RX 300.

W silniku tym po raz pierwszy zastosowano zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy, przystosowany do zasilania turbosprężarki typu twin scroll. Zapewnia ona bardzo dobrą dynamikę silnika, praktycznie bez tzw. „turbodziury”, wysoką moc, a także korzystną charakterystykę momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów.

Moc maksymalna silnika to 245 KM w zakresie 5200-5800 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min.

REKLAMA

Toyota Crown 2018
Toyota Crown 2018

Hybryda czwartej generacji

Mniejsza z dwóch hybrydowych jednostek napędowych to znany z nowego sedana Lexus ES 300h system czwartej generacji o łącznej mocy 226 KM. Wykorzystany w nim nowy 2,5-litrowy silnik A25A-FXS wyróżnia się najwyższą sprawnością cieplną w swojej klasie, czego efektem są wyższe osiągi bez wzrostu spalania.

Silnik spalinowy współpracuje z silnikiem elektrycznym o zwiększonej gęstości mocy, zastosowano też nowe przekładnie o zmniejszonych oporach i mniejszych wymiarach.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Crown 2018
Toyota Crown 2018

Multi Stage Hybrid

Większa hybryda to ta sama jednostka Multi Stage Hybrid, która napędza flagowe coupe Lexus LC 500h i limuzynę Lexus LS 500h, po raz pierwszy zastosowana w samochodzie marki Toyota. Wykorzystuje ona 24-zaworowy, 3,5 litrowy silnik V6 8GR-FXS o mocy 299 KM przy 6600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 356 Nm przy 5100 obr./min, który współdziała z silnikiem elektrycznym o mocy 180 KM. Łączna moc systemu to 359 KM.

System Multi Stage Hybrid daje kierowcy wyczucie typowe dla manualnej zmiany biegów. Aby to uzyskać, jego twórcy uzupełnili klasyczny układ hybrydowy z bezstopniową, elektromechaniczną przekładnią e-CVT o dodatkową, czterobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Całym systemem zarządza komputerowy sterownik mocy, który dla każdego z trzech pierwszych przełożeń skrzyni automatycznej symuluje za pomocą przekładni e-CVT po trzy biegi, co łącznie daje dziewięć. Czwarte przełożenie skrzyni automatycznej to bieg dziesiąty – overdrive.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA