[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Toyota Crown z napędem Lexusa LS

Toyota wprowadziła do sprzedaży w Japonii nową generację sedana Crown. Model ten od 1993 roku współdzielił platformy i jednostki napędowe z kolejnymi generacjami Lexusa GS, jednak tym razem zaprojektowana od podstaw limuzyna ma więcej wspólnego z innymi samochodami japońskiej marki premium.

Toyota Crown 2018 Toyota Crown 2018

Toyota Crown to duży sedan produkowany na rynek japoński, często kupowany jako samochód reprezentacyjny. Wykorzystywany jest także przez policję czy korporacje taksówkowe. Pierwsza generacja modelu pojawiła się w 1955 roku – aktualna jest już piętnastą.

Platforma Lexusa

Jako fundament konstrukcji wykorzystano przeznaczoną dla samochodów z tylnym napędem zmodyfikowaną platformę GA-L (Global Architecture – Luxury), zastosowaną po raz pierwszy w zjawiskowym coupe Lexus LC, a potem w najnowszej generacji flagowej limuzyny Lexus LS.

Nabywcy nowej Toyoty Crown mają do wyboru trzy różne jednostki napędowe – turbodoładowany silnik benzynowy i dwie jednostki hybrydowe – wszystkie znane z samochodów Lexusa.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Crown 2018 Toyota Crown 2018

Twin scroll turbo

Napęd konwencjonalny stanowi czterocylindrowy silnik rzędowy 8AR-FTS o pojemności skokowej 1998 cm sześc., skonstruowany dla crossovera Lexus NX i wykorzystywany w samochodach Lexus NX 300, IS 300, GS 300, RC 300 i RX 300.

W silniku tym po raz pierwszy zastosowano zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy, przystosowany do zasilania turbosprężarki typu twin scroll. Zapewnia ona bardzo dobrą dynamikę silnika, praktycznie bez tzw. „turbodziury”, wysoką moc, a także korzystną charakterystykę momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów.

Moc maksymalna silnika to 245 KM w zakresie 5200-5800 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min.

REKLAMA

Toyota Crown 2018 Toyota Crown 2018

Hybryda czwartej generacji

Mniejsza z dwóch hybrydowych jednostek napędowych to znany z nowego sedana Lexus ES 300h system czwartej generacji o łącznej mocy 226 KM. Wykorzystany w nim nowy 2,5-litrowy silnik A25A-FXS wyróżnia się najwyższą sprawnością cieplną w swojej klasie, czego efektem są wyższe osiągi bez wzrostu spalania.

Silnik spalinowy współpracuje z silnikiem elektrycznym o zwiększonej gęstości mocy, zastosowano też nowe przekładnie o zmniejszonych oporach i mniejszych wymiarach.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Crown 2018 Toyota Crown 2018

Multi Stage Hybrid

Większa hybryda to ta sama jednostka Multi Stage Hybrid, która napędza flagowe coupe Lexus LC 500h i limuzynę Lexus LS 500h, po raz pierwszy zastosowana w samochodzie marki Toyota. Wykorzystuje ona 24-zaworowy, 3,5 litrowy silnik V6 8GR-FXS o mocy 299 KM przy 6600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 356 Nm przy 5100 obr./min, który współdziała z silnikiem elektrycznym o mocy 180 KM. Łączna moc systemu to 359 KM.

System Multi Stage Hybrid daje kierowcy wyczucie typowe dla manualnej zmiany biegów. Aby to uzyskać, jego twórcy uzupełnili klasyczny układ hybrydowy z bezstopniową, elektromechaniczną przekładnią e-CVT o dodatkową, czterobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Całym systemem zarządza komputerowy sterownik mocy, który dla każdego z trzech pierwszych przełożeń skrzyni automatycznej symuluje za pomocą przekładni e-CVT po trzy biegi, co łącznie daje dziewięć. Czwarte przełożenie skrzyni automatycznej to bieg dziesiąty – overdrive.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij