Toyota GR Corolla w specjalnej wersji Morizo Edition

Toyota GR Corolla to rasowy hot hatch o mocy ponad 300 KM, który doczekał się właśnie specjalnej wersji Morizo. Powstała ona pod okiem samego Akio Toyody. Czy trafi do Polski?

Toyota GR Corolla Morizo fot. materiały prasowe
Toyota GR Corolla Morizo
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 87 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Sportowa GR Corolla, czyli nowy hot hatch w gamie Toyoty, otrzymała specjalną wersję, tuningowaną pod kierunkiem Akio Toyody. Prezydent Toyota Motor Corporation jest entuzjastą motorsportu i mistrzem kierownicy, który startuje w rajdach i wyścigach pod pseudonimem Morizo. GR Corolla Morizo Edition to dwumiejscowy samochód przygotowany do jazdy na torze, o większym momencie obrotowym, mniejszej masie i wzmocnionym nadwoziu. Wcześniej marka pokazała także GR Yarisa w wersji Morizo.

REKLAMA

Od razu odpowiadamy na pytanie zadane na wstępie – niestety, GR Corolla nie trafi do Polski, ani w wersji standardowej, ani tym bardziej w wydaniu Morizo.

Toyota GR Corolla Morizofot. materiały prasowe
Toyota GR Corolla Morizo

Limitowana Toyota GR Corolla Morizo

Toyota GR Corolla to nowy hot hatch opracowany przez Toyota Gazoo Racing, który w kwietniu tego roku zadebiutował w Japonii i USA. Teraz marka wnosi do sportowego hatchbacka jeszcze więcej emocji za sprawą specjalnej, limitowanej do 200 egzemplarzy wersji Morizo Edition. Samochód firmuje prezydent Toyoty, Akio Toyoda, który jest entuzjastą sportowych aut i jako Morizo chętnie startuje w rajdach i wyścigach. W tegorocznym sezonie wyścigów długodystansowych Super Taikyu Series testuje wyczynową GR Corollę z prototypowym silnikiem wodorowym.

Pod maską GR Corolli Morizo Edition pracuje ten sam turbodoładowany 1,6-litrowy silnik G16E-GTS o trzech cylindrach, którego moment obrotowy został zwiększony do 400 Nm zamiast 370 Nm, osiąganych w zakresie od 3 250 do 4 600 obr./min. Moc silnika nie została zmieniona i wynosi 304 KM. W sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów skrócono przełożenia, co umożliwia lepsze przyspieszenie. Specjaliści Toyoty zmniejszyli także masę auta do 1445 kg, usuwając tylne siedzenia i głośniki, regulację okien z tyłu oraz wycieraczkę tylnej szyby.

Toyota GR Corolla Morizofot. materiały prasowe
Toyota GR Corolla Morizo

W GR Corolli Morizo Edition zastosowano jednorurowe amortyzatory oraz 18-calowe kute felg aluminiowe o 10 szprychach. Auto porusza się na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 245/40, szerszych o 10 mm i o lepszej przyczepności niż standardowe opony Pilot Sport 4. Przedni pas zyskał funkcjonalne kanały chłodzące przednie hamulce. Morizo Edition jest dostępny z nowym, ekskluzywnym matowym lakierem Matte Steel, a na przedniej szybie widnieje autograf Morizo.

Czytając to wszystko, ogarnia nas smutek i przygnębienie, że Toyota GR Corolla nie będzie oferowana na rynkach Starego Kontynentu. Szczególnie że mniejszy, choć wcale nie mniej rasowy GR Yaris ma mocno ograniczoną dostępność. Dajcie znać w komentarzach, czy chcielibyście zobaczyć kompaktowego hot-hatcha na naszych drogach.

Zobacz także:
REKLAMA