[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Toyota GR Supra Performance Line Concept od TRD

Samochody takie jak nowa Toyota GR Supra są wdzięcznym tematem dla firm tuningowych. Tak wygląda model opracowany przez TRD.

Toyota GR Supra Performance Line Concept TRD Toyota GR Supra Performance Line Concept TRD
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 315 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Piąta generacja legendarnej Toyoty Supry, która zadebiutowała raptem miesiąc temu, nie mogła umknąć uwadze specjalistom z japońskiego oddziału Toyota Racing Development. Na salonie samochodowym w Osace Toyota pokazała właśnie koncept GR Supra Performance Line ze znaczkiem TRD.

Toyota GR Supra po fabrycznym tuningu

Fabryczna firma tuningowa Toyota Racing Development, działająca równolegle w Japonii i USA, specjalizuje się w opracowywaniu sportowych i terenowych pakietów do seryjnych modeli, a także w przygotowywaniu samochodów Toyoty do rajdów i wyścigów.

Potężne sportowe doświadczenie zaowocowało także w przypadku tuningu nowego coupé Toyoty. GR Supra Performance Line nie tylko świetnie wygląda, ale też jeszcze lepiej jeździ – w pełni korzystając ze świetnego rozkładu masy i proporcji rozstawu osi do rozstawu kół.

Toyota Supra A90 została wyposażona przez TRD w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego – tylny spojler, dopracowane pod względem aerodynamiki zderzaki z przodu i z tyłu, progi oraz nakładki na drzwi. Fabryczne koła zastąpiono 19-calowymi, kutymi felgami aluminiowymi.

Zobacz także: Toyota GR Supra - wielki powrót!

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Supra - silnik i napęd

Nowa Toyota Supra zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu tego roku. Dwumiejscowe coupé inspirowane samochodami wyścigowymi ma klasyczny układ z silnikiem z przodu i napędem na tył.

Pod maską nowej Toyoty GR Supry pracuje trzylitrowy, rzędowy silnik o sześciu cylindrach ustawionych w rzędzie. Maszyneria ta generuje 340 KM mocy przy 5000-6500 obr./min oraz 500 Nm momentu obrotowego w szerokim zakresie 1600-4500 obr./min.

Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, z krótkimi przełożeniami na niskich biegach. Manetki przy kierownicy umożliwiają manualną zmianę przełożeń, a w trybie automatycznym dostępne są położenia Normal oraz Sport.

Jak na sportowy wóz przystało, do dyspozycji kierowcy pozostaje funkcja Launch Control, która umożliwia przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Krótki rozstaw osi i szeroki rozstaw kół sprawiają, że konstrukcja auta ma niemal idealne proporcje 1,55. Zapewnia to ponadprzeciątną zwinność i świetne właściwości jezdne. Samochód był testowany m.in. na torze Nürburgring pod okiem prezydenta Toyoty, Akio Toyody.

Piąta generacja Supry to pierwszy globalny model z serii GR, wyprodukowany przez Toyota Gazoo Racing – do tej pory sportowa marka Toyoty tworzyła dostępne na wybranych rynkach, usportowione wersje seryjnych modeli, czego przykładem w Europie jest Yaris GRMN o mocy 212 KM.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij