[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Toyota GR Supra po tuningu AC Schnitzer

Niemiecka firma AC Schnitzer po raz pierwszy stuningowała japońską Toyot GR Supra. Oto efekty kuracji wzmacniającej.

Toyota GR Supra AC Schnitzer Toyota GR Supra AC Schnitzer
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 315 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Zacznijmy od tego, że firma AC Schnitzer od zawsze specjalizuje się w przerabianiu – tak wizualnym, jak i mechanicznym – modeli marki BMW. W tym miejscu kryje się również odpowiedź na pytanie – dlaczego po raz pierwszy wzięto na warsztat japońską Toyotę?

Sprawa jest prosta. Toyota GR Supra jest pod wieloma względami identyczna z BMW Z4, z którym dzieli choćby silniki i skrzynię biegów. Ta sama jest oczywiście płyta podłogowa, a i we wnętrzu podobieństw łączących Suprę i Z4 jest więcej, niż różnic.

Toyota GR Supra AC Schnitzer – silnik

Inżynierowie AC Schnitzer zajęli się Toyotą GR Suprą w wersji z silnikiem, który montowany jest także w BMW Z4 M40i. Mówimy o trzylitrowej pojemności i sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie.

Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, z krótkimi przełożeniami na niskich biegach. Manetki przy kierownicy umożliwiają manualną zmianę przełożeń, a w trybie automatycznym dostępne są położenia Normal oraz Sport.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Supra AC Schnitzer Toyota GR Supra AC Schnitzer

Fabrycznie jednostka napędowa generuje moc 340 KM przy 5000-6500 obr./min i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie 1600-4500 obr./min. Wystarcza to w zupełności do osiągania czasów przyspieszeń ma poziomie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Dostępna w Europie Toyota GR Supra wyposażona jest w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, umożliwiając pełny zakres spięcia napędów od zera do stu procent. Dodatkowo, dźwięk silnika oraz jego reakcje na gaz, sposób zmiany przełożeń, zawieszenie, układ kierowniczy oraz zachowanie aktywnego dyferencjału są dopasowywane, gdy kierowa wybierze tryb Sport.

Kuracja wzmacniająca przeprowadzona przez AC Schnitzer podniosła moc silnika do wartości 400 KM, a maksymalny moment obrotowy dochodzi do 600 Nm. Nie mamy informacji, w jakim stopniu poprawił się czas przyspieszenia do „setki”, ani jak wygląda prędkość maksymalna, ale z tym pierwszym celujemy w okolice 4 sekund.

Przyrosty mocy i momentu obrotowego nie są może specjalnie imponujące, jak na tak zasłużonego tunera i tak sportowe auto, bo przecież kompaktowe hot-hatche dysponują większą mocą, ale klienci otrzymują w zamian 36-miesięczną gwarancję.

Zobacz także: nowy Volkswagen Golf - wszystko, co musisz o nim wiedzieć

REKLAMA

Toyota GR Supra AC Schnitzer Toyota GR Supra AC Schnitzer

Toyota GR Supra AC Schnitzer – stylistyka

Oprócz podniesienia parametrów jednostki napędowej niemiecki tuner popracował też nad wizualną stroną Supry. Na początek w oczy rzuca się potężny spoiler, który jest dość ostentacyjny, ale nie psuje sylwetki Supry.

Auto jest też nieco niżej osadzone – o 15 mm w standardowej wersji lub o 25 mm w wersji z gwintowanym zawieszeniem RS. Efektownie prezentują się też 20-calowe koła z pięcioramiennymi podwójnymi szprychami w kolorze antracytu.

Specjaliści od akustyki popracowali też nad podrasowaniem brzmienia Toyoty GR Supry, zmieniając nieco układ wydechowy, dodając sportowe tłumiki.

Ile kosztuje Toyota GR Supra od AC Schnitzera? To zależy od zakresu zmian, bo tuner oferuje pakiety, pozwalające dostosować auto do swoich potrzeb. Sama przeróbka i wzmocnienie silnika to wydatek niemal 3,8 tys. euro, natomiast wyczynowe gwintowane zawieszenie RS to kolejne 2,6 tys. euro.

Samochód oczywiście trzeba dostarczyć samemu. A ten kosztuje w Polsce od 315 tys. złotych.

Zobacz także: 680 KM w elektrycznym modelu Volkswagena

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij