Zacznijmy od tego, że firma AC Schnitzer od zawsze specjalizuje się w przerabianiu – tak wizualnym, jak i mechanicznym – modeli marki BMW. W tym miejscu kryje się również odpowiedź na pytanie – dlaczego po raz pierwszy wzięto na warsztat japońską Toyotę?
Sprawa jest prosta. Toyota GR Supra jest pod wieloma względami identyczna z BMW Z4, z którym dzieli choćby silniki i skrzynię biegów. Ta sama jest oczywiście płyta podłogowa, a i we wnętrzu podobieństw łączących Suprę i Z4 jest więcej, niż różnic.
Toyota GR Supra AC Schnitzer – silnik
Inżynierowie AC Schnitzer zajęli się Toyotą GR Suprą w wersji z silnikiem, który montowany jest także w BMW Z4 M40i. Mówimy o trzylitrowej pojemności i sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie.
Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, z krótkimi przełożeniami na niskich biegach. Manetki przy kierownicy umożliwiają manualną zmianę przełożeń, a w trybie automatycznym dostępne są położenia Normal oraz Sport.
Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji
Komentarze